PM11S1 of PM15S2 als integratie in HT-set

Gestart door dmeerpa, oktober 31, 2011, 09:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

je sluit gewoon de pre out van de SR7005 aan op de Pre In van de PM15S2 ,en als je dan de power direct knop gebruikt van de PM15S2 gebruik je hem alleen als eindversterker  byebye

Zoldar

als je het mij vraagt zit een hoop van geluidskwaliteit ook in het pre-amp gedeelte van zo'n PM11/15 gezien de draadjes waarbij een andere EV weinig uitmaakt..
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

dmeerpa

Ik zou de Tuner van de receiver niet gebruiken. Of ik kies om radio te luisteren via de (Telenet) kabel decoder die ik ook gebruik voor digitale TV, of ik kies om een ST15S1 bij te plaatsen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

dmeerpa

 violent1 violent1 violent1 violent1
Net gebeld voor een afspraak, hij is er vandaag niet en de verkoopster kan mij niet helpen. de rest van de week lukt wel.
Pffff, maar ik heb besloten van niet langer te kijken om een PM15S2 te integreren, zoals ik het nu voor elkaar heb ben ik te vreden. Ik hou van een mooie CD weergave, maar hecht nog meer belang aan de surround weergave.  Het kan of zal beter zijn met een PM15, en misschien zelfs veel beter. Maar soms moet je stop kunnen zeggen. Ik wil ook mijn TV meubel vervangen door iets strakker/moderner. In het verleden vond ik niks waar alle spullen inpassen, ik heb nu al 5 componenten gereduceerd naar 2. Als ik er een PM15/SA15 en misschien een ST15 bij doe sta ik weer even ver. EN ik zeg nog niks over de upgrade kosten, 1600€ voor de PM15S2/SA15S1 combi.
Ik moet zeker een RAID5 NAS hebben, want ik krijg meer en meer schrik voor gegevensverlies. Gezien de huidige prijs van de hardeschijven ook een grapje van een 1000€.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op november 08, 2011, 10:21:07
violent1 violent1 violent1 violent1
Net gebeld voor een afspraak, hij is er vandaag niet en de verkoopster kan mij niet helpen. de rest van de week lukt wel.
Pffff, maar ik heb besloten van niet langer te kijken om een PM15S2 te integreren, zoals ik het nu voor elkaar heb ben ik te vreden. Ik hou van een mooie CD weergave, maar hecht nog meer belang aan de surround weergave.  Het kan of zal beter zijn met een PM15, en misschien zelfs veel beter. Maar soms moet je stop kunnen zeggen. Ik wil ook mijn TV meubel vervangen door iets strakker/moderner. In het verleden vond ik niks waar alle spullen inpassen, ik heb nu al 5 componenten gereduceerd naar 2. Als ik er een PM15/SA15 en misschien een ST15 bij doe sta ik weer even ver. EN ik zeg nog niks over de upgrade kosten, 1600€ voor de PM15S2/SA15S1 combi.
Ik moet zeker een RAID5 NAS hebben, want ik krijg meer en meer schrik voor gegevensverlies. Gezien de huidige prijs van de hardeschijven ook een grapje van een 1000€.


rust

aanzetten

genieten van muziek en film

en relativeren wat voor moois je hebt

ook niet elke vrouw is het zelfde en anders knijp je oogjes wat dicht en fantaseer je er op los  clown1



geniet ze



tot dat er weer een advertentie op duikkt met een lekkere aanbieding maar dat mag  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: dmeerpa op november 07, 2011, 20:09:34CHANNEL LEVEL ( MAIN ZONE )

FL-0.5 dB
FR0.0 dB
C-4.5 dB
SW-1.0 dB
SL-11.5 dB
SR-11.0 dB


mijn analyse v/die info: die fronts zijn idd minder gevoelig dan gedacht..
maar mooie levels, lichte verzwakking links (no problem)
de center=ok, lijkt al een stuk gevoeliger maar prima zo (voor dialoog)

wel wat mismatch met die sides op -11db! of die moeten erg dicht/vlakbij de luisterplek hangen
mooi level op de sub ook..

CiteerPffff, maar ik heb besloten van niet langer te kijken om een PM15S2 te integreren, zoals ik het nu voor elkaar heb ben ik te vreden. Ik hou van een mooie CD weergave, maar hecht nog meer belang aan de surround weergave.

geen verkeerd besluit paul, je SR heeft immers alles aan boord om goed te presteren 
denk dat je bvb nog meerwaarde kan halen met bi-amp op je opus   :wink:
(moet je wel de backs voor opgeven) of evt alsnog je rotel nuttig inzetten als laag versterker..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

#66
Het is wel leuk dat analyseren van die instellingen maar het is voor iemand die nog nooit bij hem thuis is komen luisteren puur gissen of dat goed is of niet natuurlijk. :wink:

still life

Citaat van: marvin op november 08, 2011, 16:58:28
Het wel leuk dat analyseren van die instellingen maar het is voor iemand die nog nooit bij hem thuis is komen luisteren puur gissen of dat goed is of niet natuurlijk. :wink:

zo'n ADSY meting is imho altijd een beetje een examen/test voor de opstelling
& die mic hoort/analyseert beter dan mijn oortjes..  :-D

hij is alvast welkom om mijn (beroerde  clown1) stereo (pure & ADSY) eens te komen beluisteren
mss starten we dan wel een wisselbeker op..  :-P

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

Als je zo tevreden bent is dat toch mooi ,sky is de limit met audio en daarbij wat jezelf het belangrijkste vindt HT of Stereo

misschien had je beter een AV7005 en MM7005 kunnen kopen  :roll:

Marvin

Als ik hier mijn afstelling post kan jij daar niets mee. :wink:

still life

Citaat van: marvin op november 08, 2011, 17:26:14
Als ik hier mijn afstelling post kan jij daar niets mee. :wink:

like I said, het is een soort rapport  :angel: bij problemen/setup kan/moet je daarmee verder..

maar beoordelen/luisteren kan je idd enkel terplekke, of je stelt (fijn) af naar een eigen voorkeur..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Nou, zeg het maar:

links 0
center 0
rechts 0
surround R 0
surround L 0
subwoofer -10

:lol:

dmeerpa

Citaat van: still life op november 08, 2011, 16:25:04
Citaat van: dmeerpa op november 07, 2011, 20:09:34CHANNEL LEVEL ( MAIN ZONE )

FL-0.5 dB
FR0.0 dB
C-4.5 dB
SW-1.0 dB
SL-11.5 dB
SR-11.0 dB


mijn analyse v/die info: die fronts zijn idd minder gevoelig dan gedacht..
maar mooie levels, lichte verzwakking links (no problem)
de center=ok, lijkt al een stuk gevoeliger maar prima zo (voor dialoog)

wel wat mismatch met die sides op -11db! of die moeten erg dicht/vlakbij de luisterplek hangen
mooi level op de sub ook..

De surrounds left en right staan inderdaad heel dicht bij de luisterplek, ergens tussen de 50cm en 1m.
Zowel de front als surround right speakers staan tegen de muur, terwijl links aan een open ruimte grenst (eetkamer). Dit kan de reden zijn van 0,5dB verschil. Opmerkelijk is wel dat ik bij een vorige meting maar 7dB verschil had tussen voor en achter speakers, en dat beide fronts en de center bijna dezelfde waardes hadden. Nu is daar ook 4 à 5 dB verschil. Ik ga wel eens kijken om een 9V batterij voor mijn dB meter, kan ik die eens laten meten.
Eind deze maand heb ik dan normaal mijn MacBook Pro, dan doe ik ook wat testen met RTA. Ofwel verhuis ik mijn desktop een deze dagen naar de woonkamer voor te testen. De huidige laptop heeft een defecte audio out, en ik had de indruk dat de MIC het ook al niet deed.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

dmeerpa

Citaat van: marvin op november 08, 2011, 17:39:56
Nou, zeg het maar:

links 0
center 0
rechts 0
surround R 0
surround L 0
subwoofer -10

:lol:
Ietsje de volume knop op de SUB zelf wat meer open zetten, zodat deze in je meting ook dichter bij 0 komt.
Ik vermoed dat dit ook het LFE signaal ten goede komt.

Ik denk even luid op, neem nu een laag signaal van 10dB, in zijn settings, wordt dit 0dB, en wordt er niks naar de sub gestuurd. zit die waarde dichter bij 0, of er boven, dan wordt het signaal toch naar de sub gestuurd. Of je dat gaat horen is een ander verhaal.
Maar zoals bij SACD, waar je signalen hebt tot 50 kHz, die wij al lang niet meer horen, zouden toch een impact hebben op het totaal pakket dat we horen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

still life

Citaat van: marvin op november 08, 2011, 17:39:56
Nou, zeg het maar:

links 0
center 0
rechts 0
surround R 0
surround L 0
subwoofer -10

:lol:

:-D

dat lijkt me geen ADSY resultaat te zijn.. :angel:

(gewoon alles large met subs high level/parallel op al je tannoys)

@ paul: ADSY eens volledig (alle metingen) uitvoeren..
de respons/analyse op je fronts kun je ook/beter aflezen a/d hand v/d EQ graph

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300