Citaat van: joep op november 02, 2011, 22:42:18Als ik jou was zou ik eerst even tot rust proberen te komen.
CiteerNu vanaf vrijdag ben ik drie weken in verlof. Ik wil toch gaan horen. Het budget is er, en er bied zich een mooie kans aan om een PM15S2 te 2e hands te kopen. Ik hoop vooral het stereo beeld breder te kunnen maken.
kopen kan je altijd, hou dat budget nog even op zak..
Citaat van: dmeerpa op november 02, 2011, 20:51:45
Ik ben van een kale reis terug gekeerd.
CiteerNu ik wist voldoende...toch kon ik het niet laten om hem duidelijk te maken dat mijn goedkope stereo versterker alias SR8002 wel 2 verschillende geïntegreerde stereo versterkers naar huis speelde in mijn set.
wat een ... daar, in brugge..
ik blijf je fronts een beetje de zwakke schakel vinden,
je links & beschrijving geven aan dat ze verre van neutraal zijn & dat maakt ze sowieso 'lastig'
in elk geval was er een betere match met je oude SR
deze set (UD+SR), is op niveau & dat heeft een welbekend nadeel => weinig verbloemend of genadeloos..
het is dus zaak van je gear op elkaar af te stemmen op basis van ref signalen & metingen
pure direct neemt enkele van die settings over & zal ook beter presteren (spkr levels)
CiteerNu ik zal zeker nog eens gaan horen wat het toevoegen van de Rotel EV zal doen,
de rotel kun je evt op het laag zetten & je HF-sectie met de SR aansturen
die 'echte' bi-amp setup klonk zeer goed, ook zonder sub
minpunten: minder gebruiksvriendelijk & weinig energie-efficiënt
Citeeren nu ik de speakers nog dichter bij de muur heb geplaatst, zal ik een nieuwe audessey meting uitvoeren op meerdere plaatsen.
ik zou de speakers terugzetten (vrije opstelling) & de bi-amp activeren op je SR
zo zet je al dubbel vermogen op die lastige opus
maar verlies je de backs (surround gaat naar 5.1)
dan gelaagd inmeten rond 1 centrale positie (voor je center blijven)
met de mic op tweeter hoogte & free air =>
geen directe reflectie vlakken/muren in de buurt
zo doe je een eerste setje/rij van 3, dan een stuk hierachter nog een setje (evt iets hoger of lager)
afsluitend de 2 laatste er tussenin & wat boven tweeterhoogte
grote kans dat de SR je fronts small zet & correct crossed
denk dat je opus op 60Hz al een pak kleuring verliezen, geen nood: dat laag gaat naar je sub
ben je voorstander v/e warme sound
overstuur je gewoon met 1 db'tje of steek je manueel wat meer volume
als je speakers nogal gevoelig zijn ga je levels zien van -6 tot -8 db
als je sub -12 staat is die verkeerd (te luid) ingemeten
imho is dat ook nogal remmend gassen, maar kun je makkelijk op lijn brengen met db-meter
dyn vol is
check ook of je wel degelijk met ADSY XT draait & niet in de flat setting of i.d.
D.EQ kun je evt ook afleggen omdat dit op lage volumes flink bijtrekt
hoe luider je draait, hoe minder de EQ werkt & hoe beter het geluid loskomt van je speakers
het komt pas een beetje los/tot leven rond -25 op de receiver (afh van je levels/bron etc..)
bekijk/beluister het resultaat ook met diverse cd's over een paar dagen
want het zal ff (ont)wennen zijn aan een vlakke freq respons
ik hou het alvast voor bekeken, dit wordt stilaan een post van pagina-lengte..
succes !