PM11S1 of PM15S2 als integratie in HT-set

Gestart door dmeerpa, oktober 31, 2011, 09:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dmeerpa

Citaat van: Sander Nolden op november 01, 2011, 17:59:08
Zonder twijfel is de PM15s2 in combinatie met een SR7005 een super mooie combinatie.
Zelfs 1 die mij in de toekomst ook wel zou bekoren in combinatie met de SR8002 welke ik net in mijn bezit heb gekregen.
Toch krijg ik de indruk dat je nog niet voldoende de mogelijkheden van de SR7005 hebt uitgeprobeerd om nu al tot zo'n hard oordeel te komen dat in stereo de SR7005 zo slecht presteert in vergelijking tot de SR8002.

StadiumIII en ook Still Live zijn helemaal lyrisch over het apparaat.
Enj die hebben toch ook al menig premium stereo ampje gehoord bij diverse forumleden.
Waarom nodig je die jongens gewoon niet eens uit om het apparaat een keer af te stellen zoals hun vinden dat het hoort.
Dat doen ze vast wel voor een lekker stukje gebak en een bakje koffiie.
Als het niet lukt kun je altijd nog die PM15s2 kopen of b.v. een mooie Denon met HT lus
Maar dan heb je het maar geprobeerd hea.

Grtz Sander
Deze jongens zijn meer dan welkom. Maar ik woon niet echt in de buurt. Met alle respect voor StadiumIII en Still Live, maar als ik me niet vergis hebben ze beide nooit een SR8002 gehad. Ook de UD7006 en ik vermoed de UD5006 ook, presteren beter dan de CD6002 en de DV7001. Dus ten opzichte van hun vorige set klinkt deze zeker beter. Maar ik heb met dezelfde bronnen de SR7005 met de SR8002 kunnen vergelijken en de SR7005 kan mij op stereo gebied niet bekoren. Zal niet zeggen dat het slecht is maar het is mijn smaak niet, bij Pure-Direct mist het warmte, sfeer. misschien wel te analytisch.  Met de stereo stand is dat wel beter, maar dan is er verlies van detail, en vind ik de instrumenten niet echt klinken. Verder heb ik problemen met het plaatsing van het geluidsbeeld. De buitenste klanken komen veel te duidelijk uit de speaker. Het lijkt of ik het geluid niet breder kan maken dan mijn speakers.

Verder heb ik nu de eerste keuze op een PM15S2 van anderhalf jaar oud die normaal deze week beschikbaar komt. Dus moet snel zijn in mijn beslissing...

Nu ik ga morgen naar Brugge, ga daar naar de plaatselijke audio zaak, en ga dan vragen om de SR7005 naast een PM15S1 te plaatsen om het verschil eens te horen en hoe de SR7005 daar klinkt.

Verder probeer ik morgen nadat we ons hondje hebben begraven om de Rotel EV er nog eens achter te hangen. Nieuwe Audyssey meting en nog eens oordelen. Zo sluit ik een te kort aan vermogen uit.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Sander

Als je voor die PM15S2 een mooie deal kunt krijgen zou ik het altijd doen.
Wanner de pm niet bevalt denk ik dat je hem 2ehands toch zo weer kwijt bent.
Misschien ook nog een idee om de bron eens aan te pakken zonder te wisselen van amp.
Een mooie dedicated cd player kan je ineens heel veel breedte brengen.
Probeer de SA15Sx  & SA11Sx  eens direct op de SR als je morgen toch al bij de dealer gaat zitten.
Wellicht dat je dan voor dezelfde bucks een veel grotere stap vooruit kunt maken.
Het is maar een ideetje hoor  :wink:

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

dmeerpa

Citaat van: Sander Nolden op november 01, 2011, 19:29:26
Als je voor die PM15S2 een mooie deal kunt krijgen zou ik het altijd doen.
Wanner de pm niet bevalt denk ik dat je hem 2ehands toch zo weer kwijt bent.
Misschien ook nog een idee om de bron eens aan te pakken zonder te wisselen van amp.
Een mooie dedicated cd player kan je ineens heel veel breedte brengen.
Probeer de SA15Sx  & SA11Sx  eens direct op de SR als je morgen toch al bij de dealer gaat zitten.
Wellicht dat je dan voor dezelfde bucks een veel grotere stap vooruit kunt maken.
Het is maar een ideetje hoor  :wink:

grtz Sander

Dat was ik ook van plan. Nu als de PM15S2 er komt, komt er ook een dedicated SACD-speler. Indien ik geen PM15S2 zou nemen wil ik de Marantz KI Pearl Lite SACD ook wel horen, staat mooier dan met de rest van de set.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

joep

#33
Ik had vroeger een SR-14 met DVD-17. Die gaf al een leuk geluid maar ik heb er later toch een SA-15 bij gekocht om niet alleen beter cd geluid te hebben maar ook om sacd's te kunnen afspelen. Ik heb altijd langzaam mijn set beetje bij beetje opgebouwd. (Hoop er nu wel mee klaar te zijn) althans dat probeer ik mezelf wijs te maken).
Een mooie PM-15S2 is nooit weg. Zeker als je er een SA bij weet te vinden voor een leuke prijs. En dan ben je nog maar 2 leuke boxen van een tweede (slaapkamer) set af.

dmeerpa

Citaat van: joep op november 01, 2011, 20:00:29
Ik had vroeger een SR-14 met DVD-17. Die gaf al een leuk geluid maar ik heb er later toch een SA-15 bij gekocht om niet alleen beter cd geluid te hebben maar ook om sacd's te kunnen afspelen. Ik heb altijd langzaam mijn set beetje bij beetje opgebouwd. (Hoop er nu wel mee klaar te zijn) althans dat probeer ik mezelf wijs te maken).
Een mooie PM-15S2 is nooit weg. Zeker als je er een SA bij weet te vinden voor een leuke prijs. En dan ben je nog maar 2 leuke boxen van een tweede (slaapkamer) set af.

Ik denk dat de buren dat minder leuk zouden vinden. Mijn slaapkamer grenst aan die van hen.  violent1
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

joep



Ik denk dat de buren dat minder leuk zouden vinden. Mijn slaapkamer grenst aan die van hen.  violent1
[/quote]

Maar dan hebben ze weer minder last van de andere "slaapkamer geluiden".

Sander

Citaat van: dmeerpa op november 01, 2011, 19:43:10
Dat was ik ook van plan. Nu als de PM15S2 er komt, komt er ook een dedicated SACD-speler. Indien ik geen PM15S2 zou nemen wil ik de Marantz KI Pearl Lite SACD ook wel horen, staat mooier dan met de rest van de set.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar je bevindingen  pompom

Grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

dmeerpa

Ik ben van een kale reis terug gekeerd. Ik had zelfs voldoende geld mee om een eventuele waarborg te geven om hem hier thuis te kunnen uit testen. Maar helaas ze hadden geen PM15S2 staan, dus kon ik hem niet beluisteren. En de SR7005 staat in een andere ruimte aangesloten op surround speakers, de stereo sets staan elders opgesteld. Maar volgens de verkoper blijft de SR7005 een goedkope stereo versterker die niet op kan tegen de PM15S2.
Nu ik wist voldoende...toch kon ik het niet laten om hem duidelijk te maken dat mijn goedkope stereo versterker alias SR8002 wel 2 verschillende geïntegreerde stereo versterkers naar huis speelde in mijn set.
Ik bel morgen eens naar de winkel in Oudenaarde, ik was er al eens geweest ivm een SR7005. Er is hier in Aalst, maar ik wacht nog op een reactie van men mail van een maand of 2 geleden...
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Zoldar

kun je niet eventueel met je SR8003 bij een forumer thuis naar een mp15s1 luisteren?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

joep

Citaat van: dmeerpa op oktober 31, 2011, 19:37:08
Zonet nog eens gespeeld met de set. Via HDMI verlies in toch wat detail tov analoog. Deze keer 6 metingen gedaan ipv 1. Maar geen verschil te horen bij stereo. Ik heb dan wat geschoven met de speakers  ze staan nu recht niet meer ingedraaid (de aangewezen opstelling voor surround), en ik heb ze tevens ook naar achteren geschoven wat het laag ten goede komt. In pure direct krijg ik nu het beste wat ik al uit deze set heb kunnen halen. Ook na een nieuwe metingen in de drie zitplaatsen hoor ik geen verbetering met de stereo stand. Deze haalt de hoge tonen volledig weg en boost het laag te veel. Dat viel op nadat ik wat techno oplegde. Het laag was te veel aanwezig (storend) en in het hoog mis je duidelijk veel.
Ook met track 6 van de eerder vernoemde album van Roger Waters klinkt in het begin het snaarinstrument veel mooier en natuurlijker dan bij de stereo stand.
Neen spijt me, deze stand kan me echt niet bekoren. Om te zeggen dat het de speakers zijn en of de SR8002 die vervormden is voor mij eerder een praatje om de SR7005 als superieur te gaan omschrijven. Als je een gitaar solo hoort en je krijgt de indruk dat het net echt is, dan denk in niet dat er heel veel vervorming was. Dat de SR8002 het geluid warmer maakte geloof in direct.
Ik denk dat de SR7005 bij mij in pure direct gewoon super speelt, maar gewoon te analytisch voor mijn smaak.
Ik ga proberen woensdag een winkel te vinden waar in de SR7005, PM15s2 en de PM11s1 kan vergelijken.

Als ik jou was zou ik eerst even tot rust proberen te komen.

Sander

Citaat van: dmeerpa op november 02, 2011, 20:51:45
Ik ben van een kale reis terug gekeerd. Ik had zelfs voldoende geld mee om een eventuele waarborg te geven om hem hier thuis te kunnen uit testen. Maar helaas ze hadden geen PM15S2 staan, dus kon ik hem niet beluisteren. En de SR7005 staat in een andere ruimte aangesloten op surround speakers, de stereo sets staan elders opgesteld. Maar volgens de verkoper blijft de SR7005 een goedkope stereo versterker die niet op kan tegen de PM15S2.
Nu ik wist voldoende...toch kon ik het niet laten om hem duidelijk te maken dat mijn goedkope stereo versterker alias SR8002 wel 2 verschillende geïntegreerde stereo versterkers naar huis speelde in mijn set.
Ik bel morgen eens naar de winkel in Oudenaarde, ik was er al eens geweest ivm een SR7005. Er is hier in Aalst, maar ik wacht nog op een reactie van men mail van een maand of 2 geleden...

Wat een rot verhaal weer zeg....
Soms loont het om afspraak te maken bij een echte "High end winkel" en een stukje te rijden.
Ik blijf dit lijntje in ieder geval volgen.

Veel succes met de verdere zoektocht alvast.

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

dmeerpa

Citaat van: joep op november 02, 2011, 22:42:18
Citaat van: dmeerpa op oktober 31, 2011, 19:37:08
Zonet nog eens gespeeld met de set. Via HDMI verlies in toch wat detail tov analoog. Deze keer 6 metingen gedaan ipv 1. Maar geen verschil te horen bij stereo. Ik heb dan wat geschoven met de speakers  ze staan nu recht niet meer ingedraaid (de aangewezen opstelling voor surround), en ik heb ze tevens ook naar achteren geschoven wat het laag ten goede komt. In pure direct krijg ik nu het beste wat ik al uit deze set heb kunnen halen. Ook na een nieuwe metingen in de drie zitplaatsen hoor ik geen verbetering met de stereo stand. Deze haalt de hoge tonen volledig weg en boost het laag te veel. Dat viel op nadat ik wat techno oplegde. Het laag was te veel aanwezig (storend) en in het hoog mis je duidelijk veel.
Ook met track 6 van de eerder vernoemde album van Roger Waters klinkt in het begin het snaarinstrument veel mooier en natuurlijker dan bij de stereo stand.
Neen spijt me, deze stand kan me echt niet bekoren. Om te zeggen dat het de speakers zijn en of de SR8002 die vervormden is voor mij eerder een praatje om de SR7005 als superieur te gaan omschrijven. Als je een gitaar solo hoort en je krijgt de indruk dat het net echt is, dan denk in niet dat er heel veel vervorming was. Dat de SR8002 het geluid warmer maakte geloof in direct.
Ik denk dat de SR7005 bij mij in pure direct gewoon super speelt, maar gewoon te analytisch voor mijn smaak.
Ik ga proberen woensdag een winkel te vinden waar in de SR7005, PM15s2 en de PM11s1 kan vergelijken.

Als ik jou was zou ik eerst even tot rust proberen te komen.

Misschien wel. Door de speakers dichter bij de muur te plaatsen (denk nu zo'n 25 cm) is het geluid voller geworden bij Pure-Direct. Wat al heel wat beter klinkt en waar ik mee kan leven.
Het is inmiddels al duidelijk dat de SR7005 meer detail weergeeft dan de SR8002 in de Pure Direct stand. De stereo stand verlies ik die detaillering, ook de hoogte van de stem is lager, het blijft hangen op de hoogte van de speakers. Bij de Pure-Direct is die wel hoger.
Nu ik zal zeker nog eens gaan horen wat het toevoegen van de Rotel EV zal doen, en nu ik de speakers nog dichter bij de muur heb geplaatst, zal ik een nieuwe audessey meting uitvoeren op meerdere plaatsen.
Nu vanaf vrijdag ben ik drie weken in verlof. Ik wil toch gaan horen. Het budget is er, en er bied zich een mooie kans aan om een PM15S2 te 2e hands te kopen. Ik hoop vooral het stereo beeld breder te kunnen maken. En als dit een verbetering is, dan wordt een SA15 of zelfs SA11 een no brainer ;-)
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

still life

Citaat van: joep op november 02, 2011, 22:42:18Als ik jou was zou ik eerst even tot rust proberen te komen.

:yes:

CiteerNu vanaf vrijdag ben ik drie weken in verlof. Ik wil toch gaan horen. Het budget is er, en er bied zich een mooie kans aan om een PM15S2 te 2e hands te kopen. Ik hoop vooral het stereo beeld breder te kunnen maken.

kopen kan je altijd, hou dat budget nog even op zak..

Citaat van: dmeerpa op november 02, 2011, 20:51:45
Ik ben van een kale reis terug gekeerd.

nopompom

CiteerNu ik wist voldoende...toch kon ik het niet laten om hem duidelijk te maken dat mijn goedkope stereo versterker alias SR8002 wel 2 verschillende geïntegreerde stereo versterkers naar huis speelde in mijn set.

wat een ... daar, in brugge.. :-D

ik blijf je fronts een beetje de zwakke schakel vinden,
je links & beschrijving geven aan dat ze verre van neutraal zijn & dat maakt ze sowieso 'lastig'
in elk geval was er een betere match met je oude SR

deze set (UD+SR), is op niveau & dat heeft een welbekend nadeel  => weinig verbloemend of genadeloos..

het is dus zaak van je gear op elkaar af te stemmen op basis van ref signalen & metingen
pure direct neemt enkele van die settings over & zal ook beter presteren (spkr levels)

CiteerNu ik zal zeker nog eens gaan horen wat het toevoegen van de Rotel EV zal doen,

de rotel kun je evt op het laag zetten & je HF-sectie met de SR aansturen
die 'echte' bi-amp setup klonk zeer goed, ook zonder sub

minpunten: minder gebruiksvriendelijk & weinig energie-efficiënt

Citeeren nu ik de speakers nog dichter bij de muur heb geplaatst, zal ik een nieuwe audessey meting uitvoeren op meerdere plaatsen.

ik zou de speakers terugzetten (vrije opstelling) & de bi-amp activeren op je SR
zo zet je al dubbel vermogen op die lastige opus  :angel: maar verlies je de backs (surround gaat naar 5.1)

dan gelaagd inmeten rond 1 centrale positie (voor je center blijven)
met de mic op tweeter hoogte & free air => geen directe reflectie vlakken/muren in de buurt

zo doe je een eerste setje/rij van 3, dan een stuk hierachter nog een setje (evt iets hoger of lager)
afsluitend de 2 laatste er tussenin & wat boven tweeterhoogte

grote kans dat de SR je fronts small zet & correct crossed
denk dat je opus op 60Hz al een pak kleuring verliezen, geen nood: dat laag gaat naar je sub

ben je voorstander v/e warme sound  :mrgreen:
overstuur je gewoon met 1 db'tje of steek je manueel wat meer volume

als je speakers nogal gevoelig zijn ga je levels zien van -6 tot -8 db
als je sub -12 staat is die verkeerd (te luid) ingemeten
imho is dat ook nogal remmend gassen, maar kun je makkelijk op lijn brengen met db-meter

dyn vol is  nonono  check ook of je wel degelijk met ADSY XT draait & niet in de flat setting of i.d.
D.EQ kun je evt ook afleggen omdat dit op lage volumes flink bijtrekt

hoe luider je draait, hoe minder de EQ werkt & hoe beter het geluid loskomt van je speakers

het komt pas een beetje los/tot leven rond -25 op de receiver (afh van je levels/bron etc..)

bekijk/beluister het resultaat ook met diverse cd's over een paar dagen
want het zal ff (ont)wennen zijn aan een vlakke freq respons

ik hou het alvast voor bekeken, dit wordt stilaan een post van pagina-lengte..  :-D  succes !  :yes:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject