CD-72 modificatie(?)

Gestart door i2Paq, oktober 28, 2011, 16:49:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

i2Paq


Ik heb een CD-72 waar ik erg te spreken over ben.

Zeker nu mijn SM-80 en SC-80 door HAL9000 gereviseerd zijn klinkt deze set super aan de Hepta's.

DE CD-72 op zich is een goede speler als ik diverse commentaren mag geloven, maar het kan (altijd) beter.

De Low Jitter Clock zou beter kunnen en ook de 5 OP-Amps zouden vervangen kunnen worden.
Dit alles voor een betere weergave.

Wat denken / vinden jullie?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Maurice

Ik heb een tijdje geleden met een medewerker van Audioservice gesproken over de SE variant, die volgens hun erg goed te modificeren moet zijn. Dan lijkt mij dat de gewone 72 dat ook moet zijn. Zij noemden op-amps als eerste stap.
Dus mijns inziens? Gewoon doen  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

i2Paq

De CD-72 is inderdaad goed te modificeren.

Ik lees alleen dat die Jitter Clock het meeste effect heeft, daarna zouden de OP-Amps de puntjes op de i kunnen zetten.

Zelf ben ik niet van plan te gaan modificeren, ik heb geen idee of HAL9000 het wil doen?
AS is mij te ver weg :wink:
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Vandaag contact gehad met Audioservice, zij doen geen modificaties.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

still life

Citaat van: i2Paq op oktober 31, 2011, 15:09:01
Vandaag contact gehad met Audioservice, zij doen geen modificaties.

eigenlijk zeggen ze, je kan er zat aan knutselen maar weinig (hoorbaar) aan upgraden/verbeteren..  :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

HAL9000

Opamps  kunnen soms heel erg  ruisen.  (ruis generatoren  :-P )
Maar het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat  marantz (philips)  slechte  opamps  gebruikt heeft.
Ik heb zelf een cd880 in het gebruik niet geserviced. En ik hoor  geen ruis  of  vreemde klanken/vervorming.
Beste  wat  die  cd spelers nu nodig hebben na 10+ jaar trouw werk, zijn elko's  en  kijken als  alle  tin bindingen nog  goed zijn.   En bij uiterste  exemplaren nieuwe lasers maar  dat is  gelijk merkbaar.

Wil het wel doen hoor  :-) Maar denk dan  als ik alle modificaties heb gedaan dat er geen verschil is in klank.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: HAL9000 op oktober 31, 2011, 15:50:14
Wil het wel doen hoor  :-) Maar denk dan  als ik alle modificaties heb gedaan dat er geen verschil is in klank.

Van Sander - KT88 - van het buurfora heb ik andere geluiden gehoord.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

i2Paq

Citaat van: Paul op oktober 31, 2011, 16:51:30
Citaat van: HAL9000 op oktober 31, 2011, 15:50:14
Wil het wel doen hoor  :-) Maar denk dan  als ik alle modificaties heb gedaan dat er geen verschil is in klank.

Van Sander - KT88 - van het buurfora heb ik andere geluiden gehoord.

Op andere, buitelandse fora, ook.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

sattie

Wat je kunt doen bij dit model, is de opamp verwijderen en dure precisie ic voetjes plaatsen, en dan kun je zelf wisselen van opamp en testen en luisteren welke het beste klinkt.

sattie

Dit is zo'n precisie voetje.
Hij is wel groter maar het gaat om de pootjes.


HAL9000

Citaat van: Paul op oktober 31, 2011, 16:51:30
Citaat van: HAL9000 op oktober 31, 2011, 15:50:14
Wil het wel doen hoor  :-) Maar denk dan  als ik alle modificaties heb gedaan dat er geen verschil is in klank.

Van Sander - KT88 - van het buurfora heb ik andere geluiden gehoord.

Dat  is mooi,   Ik hoor ook zo veel  :schater:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Citaat van: i2Paq op oktober 31, 2011, 15:09:01
Vandaag contact gehad met Audioservice, zij doen geen modificaties.
Klopt, om volgens mij hele goede redenen.

Citaat van: still life op oktober 31, 2011, 15:39:20
Citaat van: i2Paq op oktober 31, 2011, 15:09:01
Vandaag contact gehad met Audioservice, zij doen geen modificaties.

eigenlijk zeggen ze, je kan er zat aan knutselen maar weinig (hoorbaar) aan upgraden/verbeteren..  :wink:
Nope, dat zeggen ze niet ;)
De man die ik er sprak heeft zelf zijn cd-speler ook getweaked. De reden waarom zij het als bedrijf niet doen is eigenlijk heel simpel.
Of een tweak een verbetering is, is heel erg persoonlijk. Ik heb in de CD6000 OSE een XO clock geplaatst. In mijn toenmalige set-up een verbetering, in die van Marco een verslechtering. Zelfde geldt voor op-amps, die moeten naar je smaak zijn en in je set passen. Hoe ga je als bedrijf hier mee om als een klant niet tevreden is?
Je hebt een speler voor een klant gemodificeerd, bijv een clock en andere op-amps. Vervolgens speelt de klant er een paar weken mee en de speler krijgt kuren. Komt dit nu door de modificatie of is de speler door pech defect geraakt? Ga je hier garantie op geven?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

still life

Citaat van: Maurice op november 02, 2011, 21:11:43De man die ik er sprak heeft zelf zijn cd-speler ook getweaked.

ken ook weinig auto-mechaniciens, die met standaard auto's rondtoeren..  :wink:

CiteerDe reden waarom zij het als bedrijf niet doen is eigenlijk heel simpel... Ga je hier garantie op geven?

marantz alvast..  :no:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op november 03, 2011, 17:19:21
Citaat van: Maurice op november 02, 2011, 21:11:43De man die ik er sprak heeft zelf zijn cd-speler ook getweaked.

ken ook weinig auto-mechaniciens, die met standaard auto's rondtoeren..  :wink:

CiteerDe reden waarom zij het als bedrijf niet doen is eigenlijk heel simpel... Ga je hier garantie op geven?

marantz alvast..  :no:

vroeger wel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i2Paq

Wat is trouwens het verschil tussen een CD72 en een CD72SE?
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...