UD7006 mediaspeler loopt vast

Gestart door Jeronimootje, september 20, 2011, 16:13:02

Vorige topic - Volgende topic

Jeronimootje

Beste oorgenoten HB,

sinds enige tijd ben ik de trotse bezitter van een Marantz audioset. Het betreft de SR7005 receiver in combi met de blu-rayspeler UD7006. Echt top! Echter sinds het begin ervaar ik afspeelproblemen met de mediaspeler.

Het probleem is als volgt: Na het selecteren van een film of concert op mijn Nas-server (Qnap 219 Turbo)via de UD 7006 kan ik deze normaal afspelen. Echter, na versneld vooruitspoelen (max x2!), of na een pauze, loopt de speler hopeloos vast waarbij enkel het toestel nog uitgezet kan worden. Je begrijpt dat ik dit niet verwacht van een dergelijk apparaat.

Wat heb ik al geprobeerd:
-ander netwerksnoer aangesloten (geen verschil).
-laatste software geladen (geen verschil)
-stroom er een nachtje af (geen verschil)
-vast ip-adres toegewezen (de ene keer speelt de mediaspeler na een minuut weer verder met of zonder geluid (de verstreken tijdsduur loopt verder in het display van het apparaat), de andere keer helemaal niet (tijd blijft stilstaan)).
-dezelfde bestanden afgespeeld via Sony PS3 (vooruitspoelen lukt tot 30x, pauze-test, waarna de speler gelijk verdergaat na de <play> toets ingedrukt te hebben).
-Mail naar Audio Service (uitvoerder garantiebepalingen in NL, nog geen reactie gehad).

Graag hoor ik van jullie tips/suggesties. Ik sta droog...  HLP
Alvast dank voor jouw reactie!

Met vriendelijke groet,
Jeroen

JohnWx

Citaat van: Jeronimootje op september 20, 2011, 16:13:02
Beste oorgenoten HB,

sinds enige tijd ben ik de trotse bezitter van een Marantz audioset. Het betreft de SR7005 receiver in combi met de blu-rayspeler UD7006. Echt top! Echter sinds het begin ervaar ik afspeelproblemen met de mediaspeler.

Het probleem is als volgt: Na het selecteren van een film of concert op mijn Nas-server (Qnap 219 Turbo)via de UD 7006 kan ik deze normaal afspelen. Echter, na versneld vooruitspoelen (max x2!), of na een pauze, loopt de speler hopeloos vast waarbij enkel het toestel nog uitgezet kan worden. Je begrijpt dat ik dit niet verwacht van een dergelijk apparaat.

Wat heb ik al geprobeerd:
-ander netwerksnoer aangesloten (geen verschil).
-laatste software geladen (geen verschil)
-stroom er een nachtje af (geen verschil)
-vast ip-adres toegewezen (de ene keer speelt de mediaspeler na een minuut weer verder met of zonder geluid (de verstreken tijdsduur loopt verder in het display van het apparaat), de andere keer helemaal niet (tijd blijft stilstaan)).
-dezelfde bestanden afgespeeld via Sony PS3 (vooruitspoelen lukt tot 30x, pauze-test, waarna de speler gelijk verdergaat na de <play> toets ingedrukt te hebben).
-Mail naar Audio Service (uitvoerder garantiebepalingen in NL, nog geen reactie gehad).

Graag hoor ik van jullie tips/suggesties. Ik sta droog...  HLP
Alvast dank voor jouw reactie!

Met vriendelijke groet,
Jeroen

klinkt misschien een beetje lullig maar voor streamen kan je beter een echte streamer nemen en geen multispeler

elk merk heeft er last van dat het vol loopt en zegt doe het zelf maar

met de juiste opstelling en hardware zal het best wel goed werken maar ja welke hardware werkt wel goed of niet daar geeft geen een merk garantie op
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Jeronimootje

Hoi John,

dank voor je reactie.
Toch heb ik bewust voor deze multispeler gekozen, mede op aanraden van RAF Hilversum. Wat ik wil uitpluizen is of het apparaat mogelijk defect is (was voor mijn portemonee niet goedkoop), of dat ik iets over het hoofd zie, of dat ik moet "berusten" in dit lot.
Zijn er forum-genoten die dezelfde problemen ervaren met dit type apparaat?

Gr.

Marvin

Netwerk zelf niet overbelast? Dingen aan het downloaden, uitpakken, herstellen?
Kan zomaar zijn dat de ps3 een snellere chipset heeft doordat deze ook vrij snel moet rekenen met het spelen van een spelletje.
Jammer dat Raf niet heeft vermeld dat een Dune momenteel de 'beste' oplossing is.

WimPeu

Citaat van: marvin op september 20, 2011, 17:06:11
Netwerk zelf niet overbelast? Dingen aan het downloaden, uitpakken, herstellen?
Kan zomaar zijn dat de ps3 een snellere chipset heeft doordat deze ook vrij snel moet rekenen met het spelen van een spelletje.
Jammer dat Raf niet heeft vermeld dat een Dune momenteel de 'beste' oplossing is.

stupid

Zullen ze wel niet verkopen... byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Als zelfs de Neckerman dat in het assortiment heeft dan begrijp ik dat Raf zolangzamerhand terrein verliest.

WimPeu

Valt me vaak op dat dune vooral via internet te koop is. Moet hier in het noorden des lands echt de winkels met een vergrootglas zoeken die een assortiment Dune heeft staan...maar goed ik heb inmiddels de D1 als opvolger voor de HD center van Dune van 3 jaar oud...binnenkort gaat de D2 komen met de nieuwe chip set....gaat de D1 naar de slaapkamer voor de late uurtjes films.... :wink:  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

In Beverwijk zit een winkel die al dat soort media rommel heeft, heeft gek genoeg ook een internetwinkel....  :-D

JohnWx

Citaat van: marvin op september 20, 2011, 17:21:19
Als zelfs de Neckerman dat in het assortiment heeft dan begrijp ik dat Raf zolangzamerhand terrein verliest.

Dat ligt niet aan Neckermann maar aan de merken zelf die willen gewoon omzet draaien
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

Citaat van: WimPeu op september 20, 2011, 17:47:03
gaat de D1 naar de slaapkamer voor de late uurtjes films.... :wink:  :-D

In de slaapkamer hoor je andere activiteiten te doen...
Of kijken jullie "vieze films" als voorspel? In dat geval snap ik het...  clown1
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

jrm

eh, oh, je bedoeld natuurfilms... :-D

Cornelis1921

:schater: byebye
Citaat van: jrm op september 20, 2011, 22:11:14
Dan staat bij jullie zeker regelmatig ook Animal Planet op in de slaapkamer... dan is het i.i.g. geen dooie boel!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Citaat van: Cornelis1921 op september 21, 2011, 05:38:36
:schater: byebye
Citaat van: jrm op september 20, 2011, 22:11:14
Dan staat bij jullie zeker regelmatig ook Animal Planet op in de slaapkamer... dan is het i.i.g. geen dooie boel!

eh, tja, eh,  :oops:

er is in huize jrm geen een (ik herhaal: geen één) tv te vinden.... :-D

Jeronimootje

Da's een goeie tip JRM: Alle tv's de deur uit! Probleem opgelost... hello

Ben ik toch nog nieuwschierig of er bezitters van een UD7006 zijn zonder mediaspeler-problemen...?

Marvin

Die zijn er hier denk ik niet zoveel, een enkeling denkt er over na. Maar het merendeel maakt gebruik van een andere streaming oplossing of denkt dat streaming niet goed kan klinken.