SM-80

Gestart door HAL9000, september 15, 2011, 22:17:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb een  2e  Sm-80  gereviseerd,  alle elko's  vervangen  slechte print bindingen en  aantal transistoren verwijderd.
Opzich  was dit exemplaar er nog goed aan toe, erg weinig  gebruikt.


alles was nog  mooi schoon.


Voeding word bij de sm-80  heel warm. De 10v 100µF van elna  waren kapot.


Nieuwe elco van Panasonic  en  2  nieuwe transistoren.


chassis  is niet verkleurd.

Versterker unit  eruit  gehaald.



oude ELNA's


Nieuwe panasonic Fc's  en  aantal  nieuwe  signaal transistoren.





Ik heb de versterker bias  afgesteld  op 0.017v beide  kanalen  recht. DC offset was netjes  0.0xV


Overigens  heb ik de  gouden  versie van forumlid Smarcel  ook weer 100%  gekregen.
Bleek nog  een binding niet goed te zitten.
pompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

i2Paq

Heee, dat lijkt de mijne wel  byebye
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

lo

Mooi gedaan weer, blij dat het weer redelijk goed met je gaat en dit werk toch al weer voor elkaar krijgt  pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

 :yes:
Ik zie het al, je bent weer lekker bezig.
Groetjes,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

 hello

Mooi werk weer HAL!
Succes verder met je herstel.

HAL9000

ze doen het beide  heel goed,  De  zwarte van i2paq is  wat jonger en veel minder gebruikt. Heb een idee dat deze als  reserve eindversterker diende.


Ik ben alweer aardig hersteld + het feit dat ik niet ven stilzitten hou.
heb beneden nog een 2238, 2285, 170dc, sony cd-p777 En wellicht een marantz Pm94 (defect)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SMarcel

Hé forummers,

Ik lees net dat de SM-80 het weer doet. Ben net terug van een lang weekend Winterberg dus lees dit nu pas.

Top Jon, goed bezig.

Groeten,

Marcel

i2Paq

Citaat van: SMarcel op september 18, 2011, 16:28:14
Hé forummers,

Ik lees net dat de SM-80 het weer doet. Ben net terug van een lang weekend Winterberg dus lees dit nu pas.

Top Jon, goed bezig.

Groeten,

Marcel

Ik haal ze beiden weer op en zorg dat de Champagne van jou weer bij je komt.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SMarcel

Goedemorgen Norman,

Jij bent goed bezig, ik zie hem wel verschijnen. Het heeft geen haast, doe maar wanneer je een keer in de buurt bent zowel thuis als op het werk.

Groeten,

Marcel

i2Paq

Ik ga donderdag naar Jon, ik zit dan in Capelle a/d IJssel.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SMarcel

Beste i2Paq,

Als je de boel in huis hebt, zou ik als ik jou was even van de gelegenheid gebruik maken om te gaan bi-ampen. Dat kun je dan mooi doen met 2 SM-80's in huis. Je ziet maar wanneer je hier weer een keer in de buurt bent (zowel thuis als werk) ik heb geen haast.

Succes en doe de groeten aan Jon,

Marcel

i2Paq

Zo!

Dat was een hele tour om bij Jon te komen vandmiddag  redface

Vanuit Capelle bleek er een file de van Brieneoord op te staan, ipv. 5,8 km (10 min.) werden het ruim 25 min. mede dankzij een afgesloten weg vlak bij Jon.
Vervolgens even staan kletsen bij Jon in gang over..., Marantz  :-D

Terug bleek er ook een kettingbotsing op de hoofdrijbaan van de van Briene, al het verkeer ging over de parallel weg waar ik ook op moest, je snapt het al, weer file.

Eindelijk op de A16 bleek de A4 tussen Den Haag en Zoeterwoude dicht, moest ik via de A16, A20, A12, N11 om op de A4 te komen richting de zaak.

Nu staan ze veilig binnen en speelt de SM-80 de sterren van de hemel en ik zou zweren dat hij stukken beter klinkt  :angel:

Nu zou ik morgen naar Goor, en dus langs SMarcel zijn werk komen, maar bij ons veranderd er nogal eens wat  :schater:
Zal dus wel ergens volgende week of de week erop gebeuren.

En Bi-ampen gaan we dit weekend doen  :-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

SMarcel

Hé i2Paq,

Wat een tour om in Rotterdam bij Jos te komen. Maar toch super dat je het gefikst hebt.

Ik vond mijn SM-80 ook beter klinken toen ik deze terug kreeg van Jon, Vergeet niet dat er goede onderdelen terug zijn gekomen in de versterker en deze zijn nieuw dus eigenlijk zou een vergelijk met een nieuwe SM-80 van het schap het meest reëel zijn. Maar goed, dat kan niet en wij zijn nu al tevreden met het resultaat.

Geniet dit weekend van het bi-ampen, ik lees wel wat de bevindingen zijn van deze opstelling.

Doe maar rustig aan en ik zie jou wel wanneer jouw agenda het toelaat.

Een heel prettig luister weekend.

Groeten,

Marcel

HAL9000

ja  moet  haast wel beter klinken. Ze presteren ook beter  in de test fases.
Dat ELNA  is  niks meer,  waren vroeger 15jaar geleden goed  nu  zijn ze op.  :-o
mooi Fris  panasonic/nichicon in plaatsen heb je er  zeker weer  15 jaar profijt van als  het niet langer is.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!