Citaat van: Maurice op augustus 31, 2011, 22:51:30
Zonder gekheid, heb net even gegoogeld. Blijkt dat je die dingen op je luidspreker kunt zetten en dat zij kastresonanties afvoeren en mgelijk ook wat met het afstraalgedrag doen danwel akoestisch wat beïnvloeden.
Ben er wel sceptisch over. Afstraalgedrag wordt volgens mij voornamelijk door de baffle veroorzaakt (de voorzijde), kastresonanties lijken mij meer aan de zijkanten op te treden, namelijk een groter oppervlak.
In het begin dacht ik ook (mijn vrouw en kinderen nog meer) moet dat nu zo'n kegel op die speaker.
Wat een raar geval. Je kunt er niks mee. Maar de bovenzijde is nu eindelijk veilig gesteld.
Kunnen er tijdens feestjes geen vieze glazen meer op de speakers worden gezet.
@Smarcel. Even serieus:
Mijn eerste indrukIs zoals Maurice het omschrijft, de Beaks beinvloeden het afstraal gedrag van de Speakers. M.n. het stereo beeld wordt voor mijn gevoel verbeterd. Links, midden en rechts worden duidelijker neergezet.
Mijn tweede indruk isDe "kleine" instrumenten worden helderder weergeven.
Een windgong is een zacht geluid. Deze komt nu meer tot uitdrukking, duidelijker hoorbaar.
M.n. Midori heeft cd's waar een heleboel - zelf bespeelde - instrumenten worden gebruikt.
Die komen nu echt nog beter tot z'n recht.
Groet Whisper