Totem Beak

Gestart door Whisper.nl, augustus 31, 2011, 22:28:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op augustus 31, 2011, 22:35:25
Ennnnnnnn............ hoor je het?¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

Heb ik maar 1 (een) antwoord op, kom maar eens luisteren dan maak je het live mee.  :-) :-)

Groet Whisper.  byebye

ps ik zie het al , hoe later op de avond hoe leuker het volk.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: cheese op augustus 31, 2011, 22:50:53
Citaat van: xander32 op augustus 31, 2011, 22:43:21
Er zijn ook nog zgn. Totem "claws"  :yes:.
Een soort van voetjes voor onder de speaker, schijnen veel goeds te doen voor de kwaliteit van `t geluid.


Sander.
dat klopt want die staan er sinds kort bij mij onder en dat kwam het geluid echt ten goede.
meer detail en losser van de speakers...
groeten kees

Even een M&G Cheese neem ik de Beaks mee ??

Groet Whisper.

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

#32
Citaat van: Maurice op augustus 31, 2011, 22:51:30
Zonder gekheid, heb net even gegoogeld. Blijkt dat je die dingen op je luidspreker kunt zetten en dat zij kastresonanties afvoeren en mgelijk ook wat met het afstraalgedrag doen danwel akoestisch wat beïnvloeden.
Ben er wel sceptisch over. Afstraalgedrag wordt volgens mij voornamelijk door de baffle veroorzaakt (de voorzijde), kastresonanties lijken mij meer aan de zijkanten op te treden, namelijk een groter oppervlak.

In het begin dacht ik ook (mijn vrouw en kinderen nog meer) moet dat nu zo'n kegel op die speaker.
Wat een raar geval. Je kunt er niks mee. Maar de bovenzijde is nu eindelijk veilig gesteld.
Kunnen er tijdens feestjes geen vieze glazen meer op de speakers worden gezet.

@Smarcel.  Even serieus:

Mijn eerste indruk
Is zoals Maurice het omschrijft, de Beaks beinvloeden het afstraal gedrag van de Speakers. M.n. het stereo beeld wordt voor mijn gevoel verbeterd. Links, midden en rechts worden duidelijker neergezet.

Mijn tweede indruk is
De "kleine" instrumenten worden helderder weergeven.
Een windgong is een zacht geluid. Deze komt nu meer tot uitdrukking, duidelijker hoorbaar.
M.n. Midori heeft cd's waar een heleboel - zelf bespeelde - instrumenten worden gebruikt.
Die komen nu echt nog beter tot z'n recht.  :yes:

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

#33
Citaat van: WimPeu op augustus 31, 2011, 22:58:10
Ik weet genoeg, ben om...linkje naar een verkoop site graag.....

Hoi Wim,

Wat ik ervan heb gelezen is dat de Beaks niet op elke speaker een goed resultaat (g)heeft.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Citaat van: Whisper.nl op september 01, 2011, 08:53:59
Citaat van: lo op augustus 31, 2011, 22:35:25
Ennnnnnnn............ hoor je het?¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

Heb ik maar 1 (een) antwoord op, kom maar eens luisteren dan maak je het live mee.  :-) :-)

Groet Whisper.  byebye

ps ik zie het al , hoe later op de avond hoe leuker het volk.

Dat wil ik graag nog een keer doen :yes: Misschien over een paar weken?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op september 01, 2011, 12:11:37
Citaat van: Whisper.nl op september 01, 2011, 08:53:59
Citaat van: lo op augustus 31, 2011, 22:35:25
Ennnnnnnn............ hoor je het?¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

Heb ik maar 1 (een) antwoord op, kom maar eens luisteren dan maak je het live mee.  :-) :-)

Groet Whisper.  byebye

ps ik zie het al , hoe later op de avond hoe leuker het volk.

Dat wil ik graag nog een keer doen :yes: Misschien over een paar weken?

prima ik hoor het wel.

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Is het niet mogelijk zoiets zelf te maken met een Aluminium rond massief profiel en een draaibank?

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op september 01, 2011, 15:31:11
Is het niet mogelijk zoiets zelf te maken met een Aluminium rond massief profiel en een draaibank?

i.m.o.,  indien je de kennis en ervaring hebt waarom niet. Nameten enz enz.

Je mag ze, denk ik, niet op de markt zetten omdat er een patent op zit.

Heb echter geen idee wat een strekkende meter aluminium op dit moment kost.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

doorsnee massieve pijp aluminium kost geloof ik iets van 16 euro per strekkende meter

JohnWx

Citaat van: cz79 op september 01, 2011, 16:27:36
doorsnee massieve pijp aluminium kost geloof ik iets van 16 euro per strekkende meter

je draait toch ook niet met een illegal windows op je pc  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Nee sinds kort doe ik alles met Linux, maar anders zeke......eeeh nee hoor ik koop een Windows licentie voor 400 euro. :angel:

SMarcel

Hallo forummers,

De optie om zoiets zelf na te maken is reeds door meerdere geopperd en ook al door enkele techneuten uitgeprobeerd.
Zonder wezenlijk succes want het schijnt dat dit zo verrekte nauwkeurig luistert dat dit niet te doen is. Neem alleen al de ribbeltjes, die zitten er niet voor niks op anders had men dit wel glad gedraaid.

Dan nog de kromming en aantal graden waarin de Beak is gedraaid en ook in de binnenkant.

Natuurlijk is dit item ook regelmatig op een beurs, waar Totem vertegenwoordigd was, besproken en werd dit ook nadrukkelijk bevestigd qua nauwkeurigheid en dat het (natuurlijk zeggen ze dat) ondoenlijk is om te kopiëren.

Groeten,

Marcel

cz79

OK, maar op een aantal US en AUS forums geven ze al te kennen dat nagenoeg dezelfde resultaten kunnen worden behaald met enkel een paar 'quarters' en 'dimes'. Ik snap ook wel dat een vertegenwoordiger van Totem zegt dat dit nagenoeg onmogelijk is om na te maken.......maar aan de andere kant als diverse mensen het al hebben geprobeerd zonder resultaat wat kan ik daar dan van zeggen.

xander32

Citaat van: SMarcel op september 01, 2011, 20:13:40
Hallo forummers,

De optie om zoiets zelf na te maken is reeds door meerdere geopperd en ook al door enkele techneuten uitgeprobeerd.
Zonder wezenlijk succes want het schijnt dat dit zo verrekte nauwkeurig luistert dat dit niet te doen is. Neem alleen al de ribbeltjes, die zitten er niet voor niks op anders had men dit wel glad gedraaid.

Dan nog de kromming en aantal graden waarin de Beak is gedraaid en ook in de binnenkant.

Natuurlijk is dit item ook regelmatig op een beurs, waar Totem vertegenwoordigd was, besproken en werd dit ook nadrukkelijk bevestigd qua nauwkeurigheid en dat het (natuurlijk zeggen ze dat) ondoenlijk is om te kopiëren.

Groeten,

Marcel
Dan toch maar massaal aan de Aldi deurstoppers 8-).


Sander.

Whisper.nl

#44
Citeer.

Dan toch maar massaal aan de Aldi deurstoppers 8-).

Sander.

Bij de eerst volgende M&G gaan we dat dan zekers even uitproberen.

Neem jij de deurstoppers mee ??

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet