NAD C521BEE stuk: CD6004/6003 goede opvolger voor bij PM15S1?

Gestart door i-DSI, augustus 20, 2011, 19:42:20

Vorige topic - Volgende topic

i-DSI

Citaat van: Zoldar op augustus 23, 2011, 11:04:43
Wat wil je uitgeven? Ben het wel met TS eens dat ik liever diep in de buidel tast voor versterking en speakers dan in een digitale bron. De klankverschillen tussen (SA)CD en DAC's zijn in mijn beleving vrij klein. En de goedkopere spelers van Marantz doen echt niet heel veel onder voor duurdere high end spul. Anders gezegd: zonder een duurdere digitale bron zou ik goed kunnen leven. Met een budget versterker beslist niet.
Inderdaad, dat is dus ook volledig mijn beleving en mening, Zoldar. En deze namiddag ben ik gaan luisteren/vergelijken.
Mijn NAD C521BEE heeft leuke kuren: nu doet ie het weer!!  Maar ik heb hem bij de dealer gelaten voor nazicht, reiniging, misschien vervangen van laserelement. Gaat me op de hoogte houden.
Maar aangezien mijn ouwe NAD het terug deed kon ik die als heel mooie referentie met m'n eigen CD's gaan vergelijken met de SA15S2 op PM15S2 en met nieuwe B&W PM1 monitoren. Als toemaatje: ook een CD6003 vergeleken.
Eerste bevinding: die PM1's zijn stukken beter dan mijn speakers, eender met welke van de 3 CD spelers. Punt uit...
Tweede bevinding: de CD6003 klinkt hoorbaar 'anders' dan mijn NAD, maar ik zeg niet 'beter'. Dat ontgoochelt me een beetje. Het zou een waardige opvolger zijn, maar niet meer dan dat. Ik begrijp niet dat die 449 geprijsd staat. Denk dat ik bij NAD beter zou af zijn dan.
Derde bevinding: de SA15S2 is de beste speler die ik ooit hoorde! Die is merkelijk beter dan mijn NAD en de CD6003. Moet er wel bijzeggen dat ik nog nooit naar zo een dure CD speler luisterde.  De stemmen en plaatsing waren naar mijn mening adembenemend.  Mijn luisterervaring stopte altijd bij ongeveer 400 euro spelers.

Maar: ik vind hem zijn meerprijs nu ook niet waard. Ik vermoed dat je (bijna) even goede CD spelers vindt (zonder SACD) die wel (ruim) 1000 euro minder kosten. Ik hoop dat ik hier niemand mee tegen de borst stoot.
En tweede maar: het kriebelt wel om een PM15S1 tweedehands te zoeken. Al was het maar om de look en de zekerheid dat je iets goed koopt (qua klank).
Derde maar... is die SA15S2/1 een betrouwbare speler?  Twee keer vond ie mijn CD niet in de lade!! En mijn ouwe, sukkelende NAD heeft geen enkel probleem met die zelfde CD.

Maar nu zit ik hier dus met een PM15 en een jaren tachtig Kenwood CD speler.  Ik hoop dat mijn NAD kan hersteld worden voor een aannemelijk bedrag. Ik heb ook nog een C370 in herstelling.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

lo

Toch mooi dat die SA15 je meer heeft gebracht dan je aanvankelijk dacht, wisten wij natuurlijk wel  :-D. Ik verwacht dat ze toch wel erg betrouwbaar zijn, misschien dat je eens met het marantz servicecentre in Elst kunt bellen: http://www.audioservice.nl/
Aardige lui daar en geven je graag antwoordt op je vragen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

i-DSI

Kogel is door de kerk: ik heb forummer Joep zijn SA15S1 overgekocht !  En voorlopig tot grote tevredenheid.  Superspeler.  Nog nooit bij me thuis zo een detail en plaatsing gehoord.  Ik ben door al mijn CD's aan 't gaan omdat ze zo goed klinken op deze combinatie SA15/PM15/M.A.Studio Monitor2. Als ik een negatief puntje aan deze speler moet vermelden: er zit geen ingang op om de DAC apart te gebruiken (wist ik op voorhand, maar toch...).
De heel mooie plaatsing kwam er ook pas toen ik de luidsprekers wat verder van de muur plaatste (m'n installatie staat nog maar recent boven op mezzanine).
Het belangrijkste is dat ik op korte tijd een prachtspeler gevonden heb aan een betaalbare prijs en waar ik zeker van ben dat hij merkelijk beter klinkt dan een CD6003.  En de meerprijs die ik nu betaalde t.o.v. CD6003 vind ik hem wel waard.
Mijn C521BEE is nog binnen ter herstelling.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

lo

Gefeliciteerd met deze mooie speler  pompom
En geniet ervan.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

jrm

Inderdaad gefeliciteerd!

Ik speel met dezelfde combi (pm+sa-15) en ervaar ook een grote gedetailleerdheid.

Veel luisterplezier...

Marantz 81

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i-DSI

Citaat van: John Wx op september 07, 2011, 18:27:27
Mooi man

wat heeft Joep binnenkort dan
Heb ik hem ook gevraagd: hij is op zoek naar een SA11S(1 of 2 was niet zo duidelijk).  En hij plant ook nog de aankoop van een tweede eindversterker.
Heb zonet nog zowat zitten luisteren boven.  Het is verdraaid een leuk triootje. Het is wel ontnuchterend te moeten vaststellen dat er redelijk wat pop/rock CD's met slechte opnamekwaliteit in m'n collectie zitten.

Cornelis1921

byebye :yes:
Citaat van: i-DSI op september 06, 2011, 21:59:41
Kogel is door de kerk: ik heb forummer Joep zijn SA15S1 overgekocht !  En voorlopig tot grote tevredenheid.  Superspeler.  Nog nooit bij me thuis zo een detail en plaatsing gehoord.  Ik ben door al mijn CD's aan 't gaan omdat ze zo goed klinken op deze combinatie SA15/PM15/M.A.Studio Monitor2. Als ik een negatief puntje aan deze speler moet vermelden: er zit geen ingang op om de DAC apart te gebruiken (wist ik op voorhand, maar toch...).
De heel mooie plaatsing kwam er ook pas toen ik de luidsprekers wat verder van de muur plaatste (m'n installatie staat nog maar recent boven op mezzanine).
Het belangrijkste is dat ik op korte tijd een prachtspeler gevonden heb aan een betaalbare prijs en waar ik zeker van ben dat hij merkelijk beter klinkt dan een CD6003.  En de meerprijs die ik nu betaalde t.o.v. CD6003 vind ik hem wel waard.
Mijn C521BEE is nog binnen ter herstelling.
Nog wel gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!! (Beetje laat, maar vooruit...) Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: i-DSI op september 10, 2011, 23:18:11
Citaat van: John Wx op september 07, 2011, 18:27:27
Mooi man

wat heeft Joep binnenkort dan
Heb ik hem ook gevraagd: hij is op zoek naar een SA11S(1 of 2 was niet zo duidelijk).  En hij plant ook nog de aankoop van een tweede eindversterker.
Heb zonet nog zowat zitten luisteren boven.  Het is verdraaid een leuk triootje. Het is wel ontnuchterend te moeten vaststellen dat er redelijk wat pop/rock CD's met slechte opnamekwaliteit in m'n collectie zitten.

geef hem maar een oude Kenwood DP-5010 :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i-DSI

Citaat van: John Wx op september 11, 2011, 12:24:14
geef hem maar een oude Kenwood DP-5010 :-P
:schater:
Die staat nu op m'n 10-jarige dochter haar kamer. Ook haar oude (Pioneer midi) CD-speler had de geest gegeven.
Gisteren ook telefoon gekregen: mijn C521BEE en ook C370 zijn hersteld. Ga ik één van de komende weken om. Ik ga een paar heel mooie combinaties kunnen maken!  Denk dat ik mijn B&W DM600's terug van stal zal halen. Zitten in hun originele verpakking in de garage. Waren onderdeel van mijn 5.1-set try out.  Maar niets zo goed dan een goede stereo-sound. Ik ben overtuigd.