NAD C521BEE stuk: CD6004/6003 goede opvolger voor bij PM15S1?

Gestart door i-DSI, augustus 20, 2011, 19:42:20

Vorige topic - Volgende topic

Cornelis1921

Citaat van: i-DSI op augustus 20, 2011, 21:34:00
Citaat van: Cornelis1921 op augustus 20, 2011, 21:00:18
8-) 8-) byebye byebye :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
CD6003: een dijk van een speler!!! En nu overal in de uitverkoop.
Succes en groet, Cor.
P.S. Goede raad is duur, ook hier op het m-forum.
Dag Cornelis, heb jij zo een 6003 gehad? Met welke spelers vergelijk je dan als je hem goed vindt? Met welke versterker/luidsprerkers? Ik zou voornamelijk te weten willen komen of hij minstens (!) het niveau van mijn NAD C521BEE haalt. Ik verwacht eigenlijk meer.
Goede raad is inderdaad duur.
Hoi i-DSI, ik heb van de CD6003 veel reviews en tests gelezen. Tevens heb ik hem beluisterd bij een dealer samen met de marantz SA7003 en de TEAC cd600. De TEAC vond ik toen de beste, maar was wel €200,00 duurder. Hoewel de CD6003 meer detail laat horen, doch iets minder diepte, maar klinkt desondanks zeer levendig. SA7003 vond ik te duur, afgezet tegen zijn prestaties. De versterker was een PM8003 en de weergever was mijn eigen hoofdtelefoon. Ik vind de prijs/kwaliteit-verhouding van CD6003 zelfs beter dan die van mijn huidige SA8003, die alleen kon kopen in een aanbieding. Anders was het waarschijnlijk ook voor mij een CD6003 geworden. Cd6003 is bij nogal wat forummers in gebruik als bron, en terecht.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i-DSI

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 20, 2011, 21:51:13
Hoi i-DSI, ik heb van de CD6003 veel reviews en tests gelezen. Tevens heb ik hem beluisterd bij een dealer samen met de marantz SA7003 en de TEAC cd600. De TEAC vond ik toen de beste, maar was wel €200,00 duurder. Hoewel de CD6003 meer detail laat horen, doch iets minder diepte maar klinkt desondanks zeer levendig. SA7003 vond ik te duur afgezet tegen zijn prestaties. De versterker was een PM8003 en de weergever was mijn eigen hoofdtelefoon. Ik vind de prijs/kwaliteit-verhouding van CD6003 zelfs beter dan die van mijn huidige SA8003, die alleen gekocht in een aanbieding. Anders was het waarschijnlijk ook voor mij een CD6003 geworden. Cd6003 is bij nogal wat forummers in gebruik als bron, en terecht.
Groet, Cor.
Bedankt Cor!
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

pietjepc

Op hifi.nl staat een stukje over de 6004. Moet je alleen nog wel even een afweging maken of je hiervoor meer betalen wil. Luisteren wordt, zoals je al aangeeft, in september...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marantz 81

die CD6003 is natuurlijk gewoon een prima cd speler  :yes:

maar begrijp alleen niet dat je de bron zit als ondergeschikt , want dat is hij nou juist net niet het is zoals de naam al zegt de bron ,de rest van de keten kan wel goed zijn maar als je bron minder is  :wink:

dat je niet zomaar even een SA15S1 kunt kopen kan ik wel begrijpen ,maar dan zou ik nu eerder een 2de hands marantz speler kopen voor zeg 100 euro en sparen voor een SA15S1  byebye

Cornelis1921

HLP stupid
Nu i-DSI, aan jou de beslissing...voor beide opties valt wel het e.e.a. te zeggen als gaat om pros en cons. CD6003/6004 zonder meer een goede keuze. Edoch de SA15S1 is een ander verhaal, duidelijk de betere. Ik heb zelf niet voor niets dieper in de buidel willen tasten voor een betere bron - gelukkig deed zich toen een aanbieding de ronde op internet. Met een korting van €165,00 een nieuwe SA8003 gekocht in november 2010. Was broodnodig want mijn toenmalige speler, een SA8400, begon kuren te vertonen. Het enige wat ik toen nog ter beschikking had was een SONY DVD-speler van nog €90,00 nieuwprijs. Armoe troef dus... Sparen van Wajong-uitkering zou een langdurige kwestie worden. Dus kon ik een aanzienlijk bedrag lenen en heb dat ook gedaan. Deze maand heb het laatste deel van de lening terugbetaald. Zo zie je maar, als je kan sparen...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i-DSI

Ik ga komende week bij m'n dealer en heb dit plan:
1) Ik neem mijn NAD C521BEE mee om te zien of die nog kan hersteld worden. En als bij wonder: vandaag had hij veel minder kuren. Geen gekraak meer en slechts 1 keer een nummer niet gevonden.
2) M'n dealer heeft een mooie set staan: PM15S2 + SA15S2=> die SA vergelijk ik met een CD6003 (of gelijkwaardige huidige Denon/NAD) op die PM versterker en dan weet ik meteen of het de moeite loont om voor de SA te gaan.  Als mijn NAD het wil uithouden tot dan (of het op dat ogenblik wil doen) dan gooi ik die ook nog in de mix.

Ik laat de luidsprekerkeuze aan hem over, het komt er op neer dat als die SA niet merkelijk beter klinkt, ik hier niet voor ga. Ik vermoed toch ergens dat die SA ook extra veel kost omwille van SACD mogelijkheid.
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

JohnWx

Citaat van: i-DSI op augustus 21, 2011, 21:39:09
Ik ga komende week bij m'n dealer en heb dit plan:
1) Ik neem mijn NAD C521BEE mee om te zien of die nog kan hersteld worden. En als bij wonder: vandaag had hij veel minder kuren. Geen gekraak meer en slechts 1 keer een nummer niet gevonden.
2) M'n dealer heeft een mooie set staan: PM15S2 + SA15S2=> die SA vergelijk ik met een CD6003 (of gelijkwaardige huidige Denon/NAD) op die PM versterker en dan weet ik meteen of het de moeite loont om voor de SA te gaan.  Als mijn NAD het wil uithouden tot dan (of het op dat ogenblik wil doen) dan gooi ik die ook nog in de mix.

Ik laat de luidsprekerkeuze aan hem over, het komt er op neer dat als die SA niet merkelijk beter klinkt, ik hier niet voor ga. Ik vermoed toch ergens dat die SA ook extra veel kost omwille van SACD mogelijkheid.

ga je het blind doen het vergelijk  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i-DSI

Citaat van: John Wx op augustus 20, 2011, 20:51:45
nou persoonlijk denk ik dat de 5010 een mooiere speler is als de 6003/4 mooi loopwerk goed gebouwd mooie converter er is niks mis mee
als je het over plat heb is er iets niet goed met de cd speler
Dag John, vandaag had mijn NAD veel minder kuren (geen gekraak meer en slechts 1 keer geen nummer gevonden) en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Kenwood DP5010 eens rustig met de NAD te vergelijken. Plat mogen we interpreteren als geen "reliëf", d.w.z. het geluid is meer achteruitgetrokken dan bij de NAD. Het komt niet naar voor. En wat ik ook al hoorde: het laag gaat niet zo diep en hij klinkt 'hard' (minder beleving in de muziek).
Volgens mij scheelt er niets aan het toestel hoor. Ik vind deze verschillen heel normaal. Als er iets mis is, zou het misschien wat stof op de lens zijn...
Blinde test? Ik vrees dat dit niet mogelijk is.  Ik kom er al jaren, en de eigenaar laat me met rust en ik trek m'n plan in zijn luisterruimte.  Het zou me ook storen mocht er een verkoper naast me staan.  Maar ik moet dus zelf de ingang kiezen, CD inleggen en speler starten.

JohnWx

Citaat van: i-DSI op augustus 21, 2011, 22:05:55
Citaat van: John Wx op augustus 20, 2011, 20:51:45
nou persoonlijk denk ik dat de 5010 een mooiere speler is als de 6003/4 mooi loopwerk goed gebouwd mooie converter er is niks mis mee
als je het over plat heb is er iets niet goed met de cd speler
Dag John, vandaag had mijn NAD veel minder kuren (geen gekraak meer en slechts 1 keer geen nummer gevonden) en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Kenwood DP5010 eens rustig met de NAD te vergelijken. Plat mogen we interpreteren als geen "reliëf", d.w.z. het geluid is meer achteruitgetrokken dan bij de NAD. Het komt niet naar voor. En wat ik ook al hoorde: het laag gaat niet zo diep en hij klinkt 'hard' (minder beleving in de muziek).
Volgens mij scheelt er niets aan het toestel hoor. Ik vind deze verschillen heel normaal. Als er iets mis is, zou het misschien wat stof op de lens zijn...
Blinde test? Ik vrees dat dit niet mogelijk is.  Ik kom er al jaren, en de eigenaar laat me met rust en ik trek m'n plan in zijn luisterruimte.  Het zou me ook storen mocht er een verkoper naast me staan.  Maar ik moet dus zelf de ingang kiezen, CD inleggen en speler starten.

top dat je de moeite wilde nemen om ze naast elkaar te zetten

misschien hou ik wel van die ouwe spullen  :wink:

veel plezier morgen en hopen dat de NAD nog ze werk wil gaan doen in de toekomst bij huize i-DSI
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i-DSI

Citaat van: John Wx op augustus 21, 2011, 22:23:29
top dat je de moeite wilde nemen om ze naast elkaar te zetten
misschien hou ik wel van die ouwe spullen  :wink:
veel plezier morgen en hopen dat de NAD nog ze werk wil gaan doen in de toekomst bij huize i-DSI
Morgen is 'm dicht. Misschien dinsdag of donderdag.

Zoldar

Wat wil je uitgeven? Ben het wel met TS eens dat ik liever diep in de buidel tast voor versterking en speakers dan in een digitale bron. De klankverschillen tussen (SA)CD en DAC's zijn in mijn beleving vrij klein. En de goedkopere spelers van Marantz doen echt niet heel veel onder voor duurdere high end spul. Anders gezegd: zonder een duurdere digitale bron zou ik goed kunnen leven. Met een budget versterker beslist niet. 
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Citaat van: Zoldar op augustus 23, 2011, 11:04:43
Wat wil je uitgeven? Ben het wel met TS eens dat ik liever diep in de buidel tast voor versterking en speakers dan in een digitale bron. De klankverschillen tussen (SA)CD en DAC's zijn in mijn beleving vrij klein. En de goedkopere spelers van Marantz doen echt niet heel veel onder voor duurdere high end spul. Anders gezegd: zonder een duurdere digitale bron zou ik goed kunnen leven. Met een budget versterker beslist niet.

Voor mij zitten er juist wel grote verschillen tussen , ik had eerst CD5001 daarna een SA7001KI en die was al zo goed dat je je zou kunnen afvragen of het nog wel beter zou moeten dat ik lang getwijfeld heb of ik de Upgrade wel zou doen naar een SA11S1

Het verschil is echt enorm ( ook in prijs )

En als je een keer een Accuphase DP700 gehoord hebt dan  :?

lo

Citaat van: Marantz 81 op augustus 23, 2011, 21:05:22

Over niet al te lange tijd mag je er weer naar komen luisteren.  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Citaat van: lo op augustus 23, 2011, 21:45:27
Citaat van: Marantz 81 op augustus 23, 2011, 21:05:22

Over niet al te lange tijd mag je er weer naar komen luisteren.  :-D

Schiet toch eens op met die verbouwing  :-D :-P

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.