NAD C521BEE stuk: CD6004/6003 goede opvolger voor bij PM15S1?

Gestart door i-DSI, augustus 20, 2011, 19:42:20

Vorige topic - Volgende topic

i-DSI

Beste audioliefhebbers. Nog maar begin deze week kocht ik mijn eerste Marantz toestel (PM15S1 versterker) om m'n NAD C370 versterker op te volgen. En het is alsof m'n C521 het voelde: deze ochtend de geest gegeven. Komt enorm veel ruis en gekraak uit, en blijft hangen.
Dus.... nieuwe CD speler dringt zich op. En met zo een PM15S1 dacht ik dan aan een Marantz CD speler.
Mijn allereerste gedachten gaan naar een CD6003 (of 6004 eind september).  Is dit aan te raden bij zo een versterker? Sterke/zwakke punten?
Persoonlijk vind ik de 'bron' ietsje minder belangrijk dan de luidsprekers en de versterker. Daar geef ik liever wat meer aan uit.
Bedankt voor enig advies!
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

AUX: Pioneer VSX-LX52*Pioneer DV-410V*Monitor Audio Studio2

AUX2: Denon PMA735R*Denon DVD900*Dali Concept1

Stadium III

Nou een goeie bron is ook niet bepaald onbelangrijk
Maar goed ik zou toch de SA15 gaan zoeken

Eeen CD 6004 of een ander zal natuurlijk ook gaan werken maar toch persoonlijk zou ik naar een mooie passende set gaan  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: i-DSI op augustus 20, 2011, 19:42:20
Beste audioliefhebbers. Nog maar begin deze week kocht ik mijn eerste Marantz toestel (PM15S1 versterker) om m'n NAD C370 versterker op te volgen. En het is alsof m'n C521 het voelde: deze ochtend de geest gegeven. Komt enorm veel ruis en gekraak uit, en blijft hangen.
Dus.... nieuwe CD speler dringt zich op. En met zo een PM15S1 dacht ik dan aan een Marantz CD speler.
Mijn allereerste gedachten gaan naar een CD6003 (of 6004 eind september).  Is dit aan te raden bij zo een versterker? Sterke/zwakke punten?
Persoonlijk vind ik de 'bron' ietsje minder belangrijk dan de luidsprekers en de versterker. Daar geef ik liever wat meer aan uit.
Bedankt voor enig advies!

Bron is zeker belangrijk. Denk belangrijker dan de versterker. Die moet alleen maar goed in balans met je speakers zijn. Kan elke combi denkbaar zijn met een nagenoeg zelfde resultaat. De bron is de smaak maker. Zou idd voor een Sa15 gaan. Past niet alleen mooi bijelkaar maar is ook nog eens een dijk van een speler.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

voor het geld van een CD6003/4 koop je een kwalitatief betere speler 2de hands
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i-DSI

Alvast bedankt voor deze eerste reacties!
Echter:
- the sky is the limit. Na net een PM15 in huis te halen de week erna een SA15.... pfff. Ik besef wel dat dit technisch en optisch de beste keuze is. Mochten we nu een jaar verder zijn, ja dan.
- ik was zeer tevreden over de combinatie NAD521BEE en PM15 (slechts 4 dagen samengewerkt, maar toch...).
Die NAD was uit 2004 (nieuw gekocht) en kostte me toen 350 euro. Ik stel me dan voor dat een CD6003 of 4 uit 2011 nog stukken beter moet klinken. En ook dat die PM15 een te hoge prijs heeft (voor mij) omwille van SACD mogelijkheid die ik toch niet gebruik.
Ik moet mijn woorden wikken: de bron is volgens mij iets minder belangrijk dan speakers/versterker.  Maar ik besef ook dat ik een minimum nodig heb (wil hebben).  Als noodoplossing heb ik nu een jaren 80 Kenwood 5010 cd speler op die PM15 aangesloten en alle plezier is weg!  Ik luister er niet meer naar. Wat een droefheid. Plat, plat, plat...
MAIN: Marantz PM15-S1 + SA15-S1*Pioneer BDP-LX52*Dynaudio Audience 52SE*Pro-Ject Ann.Ed.*

JohnWx

Citaat van: i-DSI op augustus 20, 2011, 20:48:41
Alvast bedankt voor deze eerste reacties!
Echter:
- the sky is the limit. Na net een PM15 in huis te halen de week erna een SA15.... pfff. Ik besef wel dat dit technisch en optisch de beste keuze is. Mochten we nu een jaar verder zijn, ja dan.
- ik was zeer tevreden over de combinatie NAD521BEE en PM15 (slechts 4 dagen samengewerkt, maar toch...).
Die NAD was uit 2004 (nieuw gekocht) en kostte me toen 350 euro. Ik stel me dan voor dat een CD6003 of 4 uit 2011 nog stukken beter moet klinken. En ook dat die PM15 een te hoge prijs heeft (voor mij) omwille van SACD mogelijkheid die ik toch niet gebruik.
Ik moet mijn woorden wikken: de bron is volgens mij iets minder belangrijk dan speakers/versterker.  Maar ik besef ook dat ik een minimum nodig heb (wil hebben).  Als noodoplossing heb ik nu een jaren 80 Kenwood 5010 cd speler op die PM15 aangesloten en alle plezier is weg!  Ik luister er niet meer naar. Wat een droefheid. Plat, plat, plat...

nou persoonlijk denk ik dat de 5010 een mooiere speler is als de 6003/4 mooi loopwerk goed gebouwd mooie converter er is niks mis mee

als je het over plat heb is er iets niet goed met de cd speler
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

zou ook voor de SA15 gaan, dan maar effe wat langer op m'n tanden bijten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

8-) 8-) byebye byebye :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
CD6003: een dijk van een speler!!! En nu overal in de uitverkoop.
Succes en groet, Cor.
P.S. Goede raad is duur, ook hier op het m-forum.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

i-DSI

Citaat van: John Wx op augustus 20, 2011, 20:51:45
nou persoonlijk denk ik dat de 5010 een mooiere speler is als de 6003/4 mooi loopwerk goed gebouwd mooie converter er is niks mis mee
Hebben wij het over dezelfde speler? Heb jij die ooit gehoord?
http://www.hifido.co.jp/KWkenwood/G1/E/560-10/C02-12799-13520-00/
Dat is em.  Die klinkt helemaal plat in vergelijking met de NAD.  Technisch (mechanisch dan) is er niets mis mee. Leest altijd de discs, geen fouten,...enz.
Zelfs mijn twee DVD spelers klinken stukken beter (Denon DVD-900 en 2 jaar oude Pioneer).

i-DSI

Citaat van: lo op augustus 20, 2011, 20:59:00
Ja, lo, maar ik heb nu niets meer dat bij de PM15 past.  Het is dringend. Misschien kan de NAD nog hersteld worden aan een schappelijke prijs, in dat geval wil ik wel rustig uitkijken naar iets tweedehands.

JohnWx

Citaat van: i-DSI op augustus 20, 2011, 21:04:24
Citaat van: John Wx op augustus 20, 2011, 20:51:45
Hebben wij het over dezelfde speler? Heb jij die ooit gehoord?
http://www.hifido.co.jp/KWkenwood/G1/E/560-10/C02-12799-13520-00/
Dat is em.  Die klinkt helemaal plat in vergelijking met de NAD.  Technisch (mechanisch dan) is er niets mis mee. Leest altijd de discs, geen fouten,...enz.
Zelfs mijn twee DVD spelers klinken stukken beter (Denon DVD-900 en 2 jaar oude Pioneer).

ja dat weet ik zeker heb hem zelf ook gehad en zelfs verkocht nog

als hij plat klinkt er er echt iets mis mee

lo

Citaat van: i-DSI op augustus 20, 2011, 21:11:09
Citaat van: lo op augustus 20, 2011, 20:59:00
Ja, lo, maar ik heb nu niets meer dat bij de PM15 past.  Het is dringend. Misschien kan de NAD nog hersteld worden aan een schappelijke prijs, in dat geval wil ik wel rustig uitkijken naar iets tweedehands.

Desnoods via je DVD spelers?
Maar goed ik begrijp het hoor, valt niet mee als je dan ineens weer met een achteruitgang wordt geconfronteerd.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

i-DSI

Citaat van: John Wx op augustus 20, 2011, 21:14:35
als hij plat klinkt is er echt iets mis mee
Er komt zelfs geen laag uit in vergelijking met de NAD. Maar soit, op dat ouwe ding ga ik me niet meer concentreren. Ik heb daar indertijd veel plezier aan gehad, maar de eighties zijn voorbij.

i-DSI

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 20, 2011, 21:00:18
8-) 8-) byebye byebye :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
CD6003: een dijk van een speler!!! En nu overal in de uitverkoop.
Succes en groet, Cor.
P.S. Goede raad is duur, ook hier op het m-forum.
Dag Cornelis, heb jij zo een 6003 gehad? Met welke spelers vergelijk je dan als je hem goed vindt? Met welke versterker/luidsprerkers? Ik zou voornamelijk te weten willen komen of hij minstens (!) het niveau van mijn NAD C521BEE haalt. Ik verwacht eigenlijk meer.
Goede raad is inderdaad duur.

JohnWx

Citaat van: i-DSI op augustus 20, 2011, 21:28:09
Citaat van: John Wx op augustus 20, 2011, 21:14:35
als hij plat klinkt is er echt iets mis mee
Er komt zelfs geen laag uit in vergelijking met de NAD. Maar soit, op dat ouwe ding ga ik me niet meer concentreren. Ik heb daar indertijd veel plezier aan gehad, maar de eighties zijn voorbij.

heeft niks met 80s te maken  8-)