Na jaren van omzwerving ben ik sinds een maand teruggekeerd naar mijn grootte audio liefde
Marantz.
Ik bezit momenteel 2 sets, een nagel nieuwe, en sinds 1 week een Vintage set in "mint' conditie en Champagne kleur die bestaat uit:
Versterker:
PM-62Cd-speler:
CD-72Tuner:
ST-72 liDe set stond in losse delen op MP maar de verkoper verkocht hem liever als 1 complete set. Omdat ik de eerste was die reageerde en duidelijk aangaf de hele set te willen hebben was de koop gauw gesloten.
Dit nadat ik me ingelezen had over de versterker en de cd-speler.
Uiteraard wilde ik de set spelend zien voordat ik hem werkelijk zou kopen.
Vorige week vrijdag dus naar Rotterdam om de set te bekijken en inderdaad, hij ziet er prachtig uit.
Komt uit een rookvrij huis, op een paar vetvlekjes na (waar men aan de knoppen heeft gedraaid, zit er geen kras(je), buts of ander oneffenheid op de set.
De verkoper had hem bij een echtpaar van in de 80 vandaan die een B&O hadden gekocht bij de zaak waar de verkoper werkt. Hij had hem dus ingeruild (of gekregen).
Helaas had hij alleen satelliet speakers dus luister was niet je van het.
De prijs was in mijn ogen prima, zeker voor de staat van de set en dus de koop gesloten.
Thuis gauw de boel uit de auto, op de tafel en aangesloten aan de Hepta Mini Lux.
Ik geef toe dat dit niet de optimale speakers zijn, zeker als je hem wat harder zet, maar voor de ruimte en situatie waarin ik hem gebruik klinkt het prima. Ik denk dat het volume tussen stand 60 en 52 zal blijven en t.z.t. komen er wel andere speakers aan.
Goed, de boel aangesloten dus en aangezet, toch wel spannend want ik had niet echt kunnen luisteren.
Als eerste een cd van ELO er in, het album Out of de blue. Jeugdsentiment en hoe herkenbaar was de sound. Dat viel mij zeker niet tegen!
Toen een cd van Frank Sinatra, Ella Fitzgerald, Stan Getz, Carlos Jobim en Röyksopp.
Geluisterd zowel op de Hepta Street Gold als op de Hepta Mini Lux, waarbij de eerste een warmer geluid geeft.
Mevrouw i2Paq zag 2 sets in de woonkamer niet zitten maar ik stelde haar gerust dat deze voor mijn kantoor was
Al met al ben ik erg in mijn nopjes met deze set, vooral omdat hij in Champagnekleur is (ik hou niet van zwart).
De volgende stap zijn nieuwe speakers, of een PM-68 of PM-80 in Champagnekleur, whatever comes first