Vintage set van i2Paq

Gestart door i2Paq, augustus 12, 2011, 09:53:01

Vorige topic - Volgende topic

i2Paq

Na jaren van omzwerving ben ik sinds een maand teruggekeerd naar mijn grootte audio liefde Marantz.

Ik bezit momenteel 2 sets, een nagel nieuwe, en sinds 1 week een Vintage set in "mint' conditie en Champagne kleur die bestaat uit:

Versterker: PM-62

Cd-speler: CD-72

Tuner: ST-72 li

De set stond in losse delen op MP maar de verkoper verkocht hem liever als 1 complete set. Omdat ik de eerste was die reageerde en duidelijk aangaf de hele set te willen hebben was de koop gauw gesloten.
Dit nadat ik me ingelezen had over de versterker en de cd-speler.

Uiteraard wilde ik de set spelend zien voordat ik hem werkelijk zou kopen.

Vorige week vrijdag dus naar Rotterdam om de set te bekijken en inderdaad, hij ziet er prachtig uit.
Komt uit een rookvrij huis, op een paar vetvlekjes na (waar men aan de knoppen heeft gedraaid, zit er geen kras(je), buts of ander oneffenheid op de set.

De verkoper had hem bij een echtpaar van in de 80 vandaan die een B&O hadden gekocht bij de zaak waar de verkoper werkt. Hij had hem dus ingeruild (of gekregen).

Helaas had hij alleen satelliet speakers dus luister was niet je van het.
De prijs was in mijn ogen prima, zeker voor de staat van de set en dus de koop gesloten.

Thuis gauw de boel uit de auto, op de tafel en aangesloten aan de Hepta Mini Lux.
Ik geef toe dat dit niet de optimale speakers zijn, zeker als je hem wat harder zet, maar voor de ruimte en situatie waarin ik hem gebruik klinkt het prima. Ik denk dat het volume tussen stand 60 en 52 zal blijven en t.z.t. komen er wel andere speakers aan.

Goed, de boel aangesloten dus en aangezet, toch wel spannend want ik had niet echt kunnen luisteren.
Als eerste een cd van ELO er in, het album Out of de blue. Jeugdsentiment en hoe herkenbaar was de sound. Dat viel mij zeker niet tegen!
Toen een cd van Frank Sinatra, Ella Fitzgerald, Stan Getz, Carlos Jobim en Röyksopp.
Geluisterd zowel op de Hepta Street Gold als op de Hepta Mini Lux, waarbij de eerste een warmer geluid geeft.

Mevrouw i2Paq zag 2 sets in de woonkamer niet zitten maar ik stelde haar gerust dat deze voor mijn kantoor was  :wink:

Al met al ben ik erg in mijn nopjes met deze set, vooral omdat hij in Champagnekleur is (ik hou niet van zwart).
De volgende stap zijn nieuwe speakers, of een PM-68 of PM-80 in Champagnekleur, whatever comes first  :-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

mountainbiker

Mooie set man!!! Ik zou zelf de onderdelen niet op elkaar zetten  nonono maar naast elkaar.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

de eerste foto alleen maar mooie spullen maar dan ook alles  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op augustus 12, 2011, 10:42:21
Mooie set man!!! Ik zou zelf de onderdelen niet op elkaar zetten  nonono maar naast elkaar.

want ? warmte ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Citaat van: mountainbiker op augustus 12, 2011, 10:42:21

Heb ik gedaan, maar op het dressoir staat dat niet mooi.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

i2Paq

Citaat van: John Wx op augustus 12, 2011, 10:43:17
de eerste foto alleen maar mooie spullen maar dan ook alles  :-)

Dank je.

Ben ook erg blij met deze kast, is er 1-tje van 2.
Art-deco, nieuw gekocht, gemaakt van eiken ergens in een fabriek in Groningen.

Dit is de andere:

mountainbiker

Ja, de warmte. Persoonlijk houd ik alle roosters van apparaten altijd vrij maar wel in een kast/meubel met verschillende etages met ongeveer 10-20 centimeter ruimte erboven.Ben ook ooit in een kroeg getuige geweest ( heb ik wel vaker met  apparatuur van anderen zoals het glas cola wat op het ventilatie rooster staat van een kneterdure versterker en omgestoten word tijdens een verjaardag) hoe een zware eindversterker begon te roken en stinken omdat hij niet kon ventileren vanwege het bijna afgesloten rooster en bovendien vol zat met stof.Ik heb me altijd voorgenomen dat dit mij niet overkomt nonono nonono.Het zou doodzonde zijn dat een mooie vintage set van een Marantzforumlid lid daarom kaduuk gaat.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

still life

very nice indeed..  :yes:   (arty-farty  clown1 )

enkel die speakertjes nog..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op augustus 12, 2011, 13:36:31
Ja, de warmte. Persoonlijk houd ik alle roosters van apparaten altijd vrij maar wel in een kast/meubel met verschillende etages met ongeveer 10-20 centimeter ruimte erboven.Ben ook ooit in een kroeg getuige geweest ( heb ik wel vaker met  apparatuur van anderen zoals het glas cola wat op het ventilatie rooster staat van een kneterdure versterker en omgestoten word tijdens een verjaardag) hoe een zware eindversterker begon te roken en stinken omdat hij niet kon ventileren vanwege het bijna afgesloten rooster en bovendien vol zat met stof.Ik heb me altijd voorgenomen dat dit mij niet overkomt nonono nonono.Het zou doodzonde zijn dat een mooie vintage set van een Marantzforumlid lid daarom kaduuk gaat.

dit soort spullen zijn gemaakt om te stapelen is al jaren bewezen

i2Paq

Set wordt niet echt warm.

Hij speelt al vanaf vanmorgen 9uur en ik kan mijn hand op de bovenkant van de PM-62 leggen, lekker warm.

Sparky

Ik ben met de apparatuur uit deze audio periode opgegroeid.
De apparaten blijven mooi  :yes:

Heel veel plezier ermee  hello

JohnWx

Citaat van: Sparky op augustus 14, 2011, 14:02:48
Ik ben met de apparatuur uit deze audio periode opgegroeid.
De apparaten blijven mooi  :yes:

Heel veel plezier ermee  hello

de mooiste tijd van HiFi

i2Paq

Precies, net als veel van de muziek uit die tijd.

Zal wel met je eigen leeftijd te maken hebben, mijn vader heeft het zelfde  :-)

Don Logan

Dat is toch een heeeeel mooi setje? HB

i2Paq

Citaat van: Don Logan op augustus 14, 2011, 21:41:28
Dat is toch een heeeeel mooi setje? HB

yep, en speelt sinds gisteren met 2x Hepta Street Gold, besloten om in de woonkamer ook maar 2x Hepta Street Gold te laten ipv. 4x.

In de woonkamer klinken ze beter op de PM7004, maar ik ga min kantoor anders inrichten dus zal uiteindelijk goed komen  :-)
Edit: wat een andere indeling van het kantoor al niet kan doen + een tapijtje op de grond ipv. kale tegels.