Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

pameijer

Kaya, belangrijk is het antwoord op de vraag die ik al eerder stelde, wat heb je nu als vloerbedekking?

Je kunt speakers koppelen aan de ondergrond, als de ondergrond zwaar, stevig etc. is en dus niet mee resoneert, denk aan beton, tapijt op beton (de spikes maken dan contact met het beton) of een stenen vloer. Bij koppelen gebruik je bij voorkeur goede spikes.

Als echter de vloer wel mee resoneert en dus niet super stevig is, dan wil je je speakers juist ontkoppelen van de vloer om te voorkomen dat het geluid "muddled" wordt. Dit doe je bv. met zwevend parket/laminaat, of een vloer in een oud huis met planken. Ontkoppelen doe je dmv bv. rubberen voetjes, zoals de Soundcare Superspikes (aanrader, wel prijzig). Aangezien je speaker dan niet volledig stil staat gaat dit altijd ten koste van de geluidskwaliteit, een goede bass moet zich goed af kunnen zetten. Om deze reden zet je dus een zware tegel onder je speaker, gewoon extra gewicht, meer niet. Veel gebruikt is Belgisch hardsteen of graniet, net wat je mooi vindt. Als je een zware tegel gebruikt, moet je je speakers dus weer wel op spikes zetten (koppelen aan de tegel), dus geen rubberen dingetjes of Soundcare Superspikes!. Je tegel ontkoppel je dan aan de vloer door dik vilt, rubber of, bij voorkeur, Blu-Tack.

Snappie?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op juli 28, 2012, 15:52:14
Kaya, belangrijk is het antwoord op de vraag die ik al eerder stelde, wat heb je nu als vloerbedekking?

Je kunt speakers koppelen aan de ondergrond, als de ondergrond zwaar, stevig etc. is en dus niet mee resoneert, denk aan beton, tapijt op beton (de spikes maken dan contact met het beton) of een stenen vloer. Bij koppelen gebruik je bij voorkeur goede spikes.

Als echter de vloer wel mee resoneert en dus niet super stevig is, dan wil je je speakers juist ontkoppelen van de vloer om te voorkomen dat het geluid "muddled" wordt. Dit doe je bv. met zwevend parket/laminaat, of een vloer in een oud huis met planken. Ontkoppelen doe je dmv bv. rubberen voetjes, zoals de Soundcare Superspikes (aanrader, wel prijzig). Aangezien je speaker dan niet volledig stil staat gaat dit altijd ten koste van de geluidskwaliteit, een goede bass moet zich goed af kunnen zetten. Om deze reden zet je dus een zware tegel onder je speaker, gewoon extra gewicht, meer niet. Veel gebruikt is Belgisch hardsteen of graniet, net wat je mooi vindt. Als je een zware tegel gebruikt, moet je je speakers dus weer wel op spikes zetten (koppelen aan de tegel), dus geen rubberen dingetjes of Soundcare Superspikes!. Je tegel ontkoppel je dan aan de vloer door dik vilt, rubber of, bij voorkeur, Blu-Tack.
Snappie?

Absoluut duidelijk.
Maar ik dacht dat de rubber voetjes ook een invloed zouden hebben op de basweergave.......vandaar mijn twijfel.
Maar zoals ik reeds zei liggen er tegels als vloerbedekking, dus spikes gebruiken en klaar.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Whisper.nl

@Janver,
Yep, ik heb de kogels niet gebruikt. De Claws staan rechtstreeks op het graniet.
Om het glijden te voorkomen (vooral de jongste dame  hier heeft er een handje van) en de speakers van het plateau wordt ge.... , deze vastgezet met de poster buddies.

@
Pameijer. Ik had het niet beter kunnen omschrijven.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Wat is de soundcare Superspike anders dan een normale spike met schoteltje, de superspike is namelijk exact hetzelfde opgebouwd alleen zit een een afdekring omheen zodat je de spike niet ziet.

pameijer

Citaat van: cz79 op juli 28, 2012, 19:23:37
Wat is de soundcare Superspike anders dan een normale spike met schoteltje, de superspike is namelijk exact hetzelfde opgebouwd alleen zit een een afdekring omheen zodat je de spike niet ziet.

Voor wat het waard is: http://www.tnt-audio.com/accessories/superspikes_e.html.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

cz79

Ik wist ook wel dat ze goed waren, maar het zijn gewoon wel spikes (alleen een ander soort), dat verandert volgens mij niet aan het idee van koppelen/ontkoppelen.
In geval van Superspikes dus gewoon koppelen

xander32

Citaat van: cz79 op juli 29, 2012, 13:01:00
Ik wist ook wel dat ze goed waren, maar het zijn gewoon wel spikes (alleen een ander soort), dat verandert volgens mij niet aan het idee van koppelen/ontkoppelen.
In geval van Superspikes dus gewoon koppelen

:yes:

cz79

Ja toch? Ik geloof niet dat ik aan het ontkoppelen ben met Superspikes

pameijer

Citaat van: cz79 op juli 29, 2012, 13:20:36
Ja toch? Ik geloof niet dat ik aan het ontkoppelen ben met Superspikes

Ik had idd ongelijk, dacht dat de Superspikes een dempend effect hadden. Ik heb ooit een dwarsdoorsnede gezien van een spike met een soort veer en rubberen schokdemping, maar dat was dus niet de Soundcare. My bad!

cz79

Gelukkig ander kon ik ze gelijk weer te koop zetten  :wink: :-D

KayaRahnee

Citaat van: Whisper.nl op juli 27, 2012, 15:58:03
nope met rubber voetjes eronder.
Even naar de DHZ zaak, vraag daar naar een 8 tal rubber voetjes (die je normaal onder de wasmachine doet)
Groet Whisper
Citaat van: pameijer op juli 29, 2012, 13:50:58
Ik had idd ongelijk, dacht dat de Superspikes een dempend effect hadden. Ik heb ooit een dwarsdoorsnede gezien van een spike met een soort veer en rubberen schokdemping, maar dat was dus niet de Soundcare. My bad!
Kijk heren/dames, zo zullen jullie ook wel begrijpen dat het soms wat verwarrend word voor mij als leek.
Het word allemaal goed bedoeld maar soms vergist een mens zich wel eens.
Ik wil jullie toch allemaal bedanken voor alle info die ik reeds heb kunnen bekomen via dit forum over meerdere onderwerpen.
Dus voor een goed begrip aangaande de ProAc D18 speakers...........gewoon met bijgeleverde spikes op de vloertegels zal wel voldoen.............. toch.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pameijer

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op juli 29, 2012, 15:40:36
:yes: :yes: :yes:
... of toch  :no:
notworthy byebye

Welkom allemaal in het grote welles :yes: nietes :no: topic.....

cz79

(super)Spikes op tegels  :yes: :yes: :yes: