Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

KayaRahnee

Nu ProaC D18 mijn speakerkeuze is geworden word het thema plaatsing een aandachtspunt.
Algemeen word aangenomen dat de meeste speakers van wat ruimte om zich heen houden.
Ik lees al wel eens, je moet er als het ware in een cirkel kunnen rondlopen.
Sommige speakermerken hanteren zelfs berekeningen voor het bepalen van de meest optimale speakerplaats/luisterplaats, naar ik heb vernomen is o.a. Audio Physic  hier een voorbeeld van.
Ik vraag me dan ook af of er voor de ProaC  speakers ook bepaalde richtlijnen bekent zijn of gebeurt de plaatsing toch maar best gewoon "op gehoor"?
Wat voor mij de ProaC speakers  apart maken is niet alleen hun sobere uiterlijk, maar vooral de baspoort die aan de onderkant is geplaatst vind je niet bij elke luidspreker, mijn vraag is dan ook of ze best op hardsteen, houten vloer of ander materiaal worden gezet?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pameijer

Gewoon proberen is toch weer het beste devies. Welke vloerbedekking heb je nu? In principe is een hardstenen tegel het beste onder de ProAc, maar of je echt verschil zult merken....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op juli 27, 2012, 00:16:01
Gewoon proberen is toch weer het beste devies. Welke vloerbedekking heb je nu? In principe is een hardstenen tegel het beste onder de ProAc, maar of je echt verschil zult merken....

Ze komen op de tegels te staan....met spikes zeker?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

Whisper.nl

Citaat van: KayaRahnee op juli 27, 2012, 00:18:10
Ze komen op de tegels te staan....met spikes zeker?

nope met rubber voetjes eronder.

Even naar de DHZ zaak, vraag daar naar een 8 tal rubber voetjes (die je normaal onder de wasmachine doet)

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

KayaRahnee

Citaat van: Whisper.nl op juli 27, 2012, 15:58:03
Even naar de DHZ zaak, vraag daar naar een 8 tal rubber voetjes (die je normaal onder de wasmachine doet)
Groet Whisper

Misschien worden ze er bij geleverd   :yes: :no:.........heb ik niet bekeken/gevraagd  violent1
Bedoel je zoiets

Whisper.nl

Lijkt er wel op . :yes:

Trouwens keuze te over.

http://www.zilenz.nl/trillingsdempers

Groet Whisper  byebye

pameijer

Uiteraard worden de ProAc's met spikes geleverd, zwarte konische. Moet ook wel als je de baspoort aan de onderkant stopt, beetje lullig als de poort dan op de grond staat te beuken....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op juli 28, 2012, 01:31:48
beetje lolliestoklig als de poort dan op de grond staat te beuken....
Misschien ga ik wel een gat graven in de vloer en daarop een paar houten latten leggen, daarop de speakers :wink: :schater: :no: violent1

KayaRahnee

Citaat van: Whisper.nl op juli 27, 2012, 15:58:03
Groet Whisper
De ProaCs op rubberen voetjes.......

Citaat van: pameijer op juli 28, 2012, 01:31:48
Uiteraard worden de ProAc's met spikes geleverd, zwarte konische. Moet ook wel als je de baspoort aan de onderkant stopt, beetje lolliestoklig als de poort dan op de grond staat te beuken....
En op spikes.........wat / hoe moet ik me dat voorstellen.........
Rubberen voetjes onder hardsteen, daarop de speakers met spikes misschien.....of
Gewoon rubberen voetjes onder speakers, maar is dat voorzien op de ProaCs?
Iemand een idee of ervaring hiermee?

Marvin

Ik gok maar wat;

Tegel op rubber en dan de luidsprekers met spikes op de tegel.
Als die poort onderin zit moet hij wel vrij van de vloer/tegel staan, dus hoe dan ook spikes op de tegels.
Eventueel ook met rubberen voetjes.

Whisper.nl

Citaat van: marvin op juli 28, 2012, 15:03:28
Ik gok maar wat;

Tegel op rubber en dan de luidsprekers met spikes op de tegel.
Als die poort onderin zit moet hij wel vrij van de vloer/tegel staan, dus hoe dan ook spikes op de tegels.
Eventueel ook met rubberen voetjes.

stupid

Ik heb de speakers op een granietenplateau staan.
Claws onder de speakers.
Rubber onder het graniet

Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.

Groet Whisper

Marvin

Real men real solutions....

:-D

Janver

@Kayarahnee

Gefeliciteerd met je aankoop!

Totem speakers zijn vrij kritische speakers qua versterkers en ook(!!!) plaatsing in een ruimte. Maar de Hawk's zijn geen terughoudende speakers, daar is geen ontkennen aan.

@Whisper.nl

Heb jij niks tussen het steen en de claws(uiteraard geen kogels, zoals gezien)?

Ik heb momenteel de speakers gekoppeld staan met de Claws, dat werkt voor mij best goed; voor mijn buren weet ik niet.
Hier kan uw reclame staan!

Marvin

Als ik ze google dan zie ik luidsprekers met doorlopende baffle en achterwand, dat zijn dus de pootjes.
Maar die heb jij niet?

KayaRahnee

Citaat van: Whisper.nl op juli 28, 2012, 15:09:58
stupid
Ik heb de speakers op een granietenplateau staan.
Claws onder de speakers.
Rubber onder het graniet
Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat.
Groet Whisper

Da zie ik wel zitten, hardsteen in ruwe vorm (niet netjes vierkant of rechthoekig) daaronder rubbervoetjes (zelfde die ik heb gebruikt voor m'n "KayaRahnee Rack") en daarop de ProAc speaker met spikes.