Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

pameijer

Ben ook nog aan het heroriƫnteren. Als de optie om met actieve luidsprekers te gaan werken doorgaat gaan mijn ProAc's Response D15 in de verkoop. Dus wie weet!

Heb de AVI ADM40's op het oog:

Deze heeft ook goede optische ingangen, dus ik hoef niet mijn versterker en bronnen te upgraden voor een matchende set en eindelijk een goed geluid!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Citaat van: pameijer op mei 06, 2012, 06:51:24
Ben ook nog aan het heroriƫnteren. Als de optie om met actieve luidsprekers te gaan werken doorgaat gaan mijn ProAc's Response D15 in de verkoop. Dus wie weet!

Heb de AVI ADM40's op het oog:

Deze heeft ook goede optische ingangen, dus ik hoef niet mijn versterker en bronnen te upgraden voor een matchende set en eindelijk een goed geluid!
Dynaudio heeft ook vrij recent actieve zuilspeakers op de markt gebrachtwelke tevens "draadloos" kunnen worden voorzien van een signaal.

KayaRahnee

Langzaam gaat mijn zoektocht nog steeds verder, hopelijk kan ik volgende week gaan luisteren naar Totem, vooral Sttaf en Hawk interesseren me.
Indien de verkoper en invoerder van Living Voice van goede wil zijn zal ook Living Voice Auditorium aan de beurt komen.
Terwijl ik verder info zoek via allerlei bronnen werd mijn aandacht getrokken door het vrij onbekende "Sonics" ooit ontworpen door Joachim Gerhard van Audio Physic.
Nu zijn er blijkbaar twijfels over wel of niet echte Sonics.
Op een aantal sites zag ik afbeeldingen van Sonics Oumnia, het viel me op dat de ene ronde en de andere vierkante voeten had, hoe herken je de originele Sonics en heeft iemand ervarring met deze speakers eventueel op buizenversterking? (eventueel op PrimaLuna DiaLogue Two)
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

erik1950

wat er ook goede betaalbare speakers zijn de heco victa 700  130euro het stuk Duitse kwaliteit

Uploaded with ImageShack.us

KayaRahnee

Na een wat stillere periode wat betreft mijn zoektocht naar speakers i.v.m. het bouwen van mijn "KayaRahnee Rack" waarvan de eerste fase momenteel afgerond is, (verslag hiervan te vinden via http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,8818.0.html) heb ik nog eens iemand bereid gevonden om, geladen met mijn PrimaLuna , naar wat weergevers te gaan luisteren.
Al een tijdje stond "Totem Acoustic" op mijn verlanglijstje.

Totem Hawk:

Laat me beginnen met het uiterlijk: Mooi zuiltje om te aanschouwen, mooie afwerking en hoge WAF factor.
Dat de PrimaLuna niet de warmste sound geeft van de buizenversterkers wist ik wel maar dit was hier inderdaad goed te horen.
Zeer muzikaal met mooi detail maar soms erg veel hoog aanwezig, John Fogerty  op een moment enkele niveaus lager moeten zetten.
De speakers waren erg aanwezig, wat ik wil zeggen is dat ik naar de speakers aan't luisteren was.......ik miste een podium.
De luister omstandigheden waren niet optimaal, plaatsing speakers vond ik nogal dicht bij elkaar en akoestiek liet te wensen over.
De verkoper had de combinatie PrimaLuna/Totem nog nooit gehoord en had er blijkbaar erg hoge verwachtingen van..........maar dat viel ook hem blijkbaar nogal tegen.

Daarna Living Voice Avatar:

Deze had ik al eens gehoord op Lavardin versterking.............toen erg goed en nu...............ook lekker op PrimaLuna.
Maar vanwege o.a. het prijskaartje en mede omdat deze speakers best in een wat ruimere omgeving worden geplaatst komen deze niet in aanmerking.
Waarom ik ze dan toch beluisterd heb zullen jullie zich nu afvragen, heel eenvoudig en al een aantal keren meegemaakt, je vraagt een bepaald type speaker om te beluisteren en ze komen tevoorschijn met veel duurdere exemplaren. Jammer.

Dan werd mij nog een merk voorgesteld waar ik nog nooit van had gehoord, Belgische makelij.
Link Cube:

Zeer kleine kastjes, gesloten systeem, mooie afwerking.
Er kwam verrassend veel muziek uit die kleine doosjes maar ik miste baspartij.
De plaatsing van de muziek vond ik erg goed.

En nu de verrassing................. het word steeds moeilijker om mensen te vinden om met mij naar "luisterlocaties" te rijden, wat ook erg begrijpelijk is natuurlijk en eerlijk gezegd ben ik het ook wel beu geworden om het steeds weer te vragen.
Ik heb dan ook na lang nadenken besloten om de speakers die steeds in mijn hoofd zijn blijven rondsluimeren na uitvoerig te hebben beluisterd op mijn versterker, aan te kopen.
De deal is intussen gesloten.....................er zullen hier eerstdaags, samen met mijn PrimaLuna DiaLogue Two, een stel ProaC D18 speakers de kamer vullen met hopelijk (h)eerlijke klanken.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

pameijer

Citaat van: KayaRahnee op juli 25, 2012, 20:28:15
Ik heb dan ook na lang nadenken besloten om de speakers die steeds in mijn hoofd zijn blijven rondsluimeren na uitvoerig te hebben beluisterd op mijn versterker, aan te kopen.
De deal is intussen gesloten.....................er zullen hier eerstdaags, samen met mijn PrimaLuna DiaLogue Two, een stel ProaC D18 speakers de kamer vullen met hopelijk (h)eerlijke klanken.

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Welkom ProAc bezitter! Ben blij dat je de goede keuze gemaakt hebt, ben er benieuwd hoe de combi met PrimaLina klinkt bij jou thuis. Welke fineer heb je gekozen?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

KayaRahnee

Het is uiteindelijk een paar mooie demo's geworden in Black Ash.

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op juli 25, 2012, 22:06:00
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-DWelkom ProAc bezitter! Ben blij dat je de goede keuze gemaakt hebt, ben er benieuwd hoe de combi met PrimaLina klinkt bij jou thuis. Welke fineer heb je gekozen?

Heb jij je ProaC's nog of heb je toch gekozen voor de AVI ADM40's ?

bramdg

Citaat van: KayaRahnee op juli 25, 2012, 22:23:43
Het is uiteindelijk een paar mooie demo's geworden in Black Ash.

PROFICIAT
nu kan in ten volle genieten van de Prima Luna P2 (die me ook nog dagelijks blijft verbazen  :yes:)
Veel plezier ! ......... foto's graaaaaaaaaaaaaaaag van deze opstelling  :kwijl:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

KayaRahnee

Citaat van: bramdg op juli 25, 2012, 23:03:25
PROFICIAT
nu kan in ten volle genieten van de Prima Luna P2 (die me ook nog dagelijks blijft verbazen  :yes:)
Veel plezier ! ......... foto's graaaaaaaaaaaaaaaag van deze opstelling  :kwijl:

Foto's zullen zeker volgen maar zal nog even duren................
Rack nog verder afwerken.
Iemand zoeken die bereid is om de ProaCs op gaan te halen en intussen ook front van PrimaLuna laten omwisselen (zwart i.p.v. zilver).
(Basis)akoestiek in orde maken beginnende  met mirror points te behandelen d.m.v. selfmade panelen met rockwool..........nog veel werk dus..........en dan foto's.

bramdg

Citaat van: KayaRahnee op juli 25, 2012, 23:22:04
intussen ook front van PrimaLuna laten omwisselen (zwart i.p.v. zilver).

Ik wist dat dit kon maar is dat dat een nieuw front (+ draaiknoppen) van de nieuwe classic serie ?
Kan je dat gewoon bij de dealer nog bestellen ofzo
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

KayaRahnee

Citaat van: bramdg op juli 25, 2012, 23:44:59
Ik wist dat dit kon maar is dat dat een nieuw front (+ draaiknoppen) van de nieuwe classic serie ?
Kan je dat gewoon bij de dealer nog bestellen ofzo

PM.

pameijer

Citaat van: KayaRahnee op juli 25, 2012, 22:46:05
Heb jij je ProaC's nog of heb je toch gekozen voor de AVI ADM40's ?
De ProAc's staan hier nog, nu nog met een Naim SuperUniti. Maar gaat wel veranderen dit jaar weer.
Waar woon je Kaya? Als je je speakers in Weerdinge gekocht hebt en je woont daar in de buurt wil ik ze wel bij je afleveren en natuurlijk meteen ff beluisteren!

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op juli 26, 2012, 07:12:24
Waar woon je Kaya? Als je je speakers in Weerdinge gekocht hebt en je woont daar in de buurt wil ik ze wel bij je afleveren en natuurlijk meteen ff beluisteren!

PM

xander32

Citaat van: pameijer op juli 26, 2012, 07:12:24
De ProAc's staan hier nog, nu nog met een Naim SuperUniti. Maar gaat wel veranderen dit jaar weer.
Top  :yes:.