Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

En titanium tweeters met een hoorn wave guide!

In rdam Zit een dealer die ze heeft.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

KayaRahnee

Speakers van Zu audio lijken me ook wel wat op buizenversterkers.....iemand?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Zoldar

Zijn mij ook aangeraden. Staan bij w&w maar was voor mij te ver weg. Schijnen goed snel en live te klinken.

KayaRahnee

Citaat van: Zoldar op maart 27, 2012, 13:21:37
Zijn mij ook aangeraden. Staan bij w&w maar was voor mij te ver weg. Schijnen goed snel en live te klinken.

Voor mij ook zo'n 3 uurtjes rijden vanaf mijn locatie, en heb zelf geen wagen.
Vind maar een vriend die zo ver wil rijden voor iets wat deze dan geen fluit interesseert........
Iemand moet ze toch al eens hebben gehoord en deze ervaring kunnen/willen neerpennen.......maar wie o wie?
Heb mail gestuurd naar w&w, verwacht eerstdaags antwoord.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

huub1

je kan beter bellen naar W&W. mail ???????. karel is een geschikte gast.
luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.

KayaRahnee

Citaat van: huub1 op maart 27, 2012, 20:06:53

Waarom?
Zal wel antwoorden op mail zeker?

Zoldar

welke amp heb je nu?

KayaRahnee

Citaat van: Zoldar op maart 27, 2012, 21:11:50
welke amp heb je nu?

Onlangs heb ik volgende amp (demo) gekocht:
PrimaLuna Dialogue Two  (met voeding van de Premium en met  bad tube indication).

Zoldar

Gefeliciteerd met deze versterker! Ik ga binnenkort weer op M&G bij een vriend met een PL one.

Wat is je shortlist?

KayaRahnee

Citaat van: Zoldar op maart 27, 2012, 21:59:13
Wat is je shortlist?

Shortlist voor speakers........

Shortlist voor versterker destijds gemaakt op basis van budget en kwaliteit....niet erg moeilijk.
Marantz, Denon enz....

Al snel tot de conclusie gekomen dat ik steeds weer onder de indruk was bij het beluisteren van buizenversterker. Dus shortlist gemaakt op basis van betaalbaar + buizen, met bekend resultaat.

Maar nu speakers, een zeer belangrijk onderdeel in een set...

Intussen aantal speakers beluisterd, volgende gaven me tot nog toe beste indruk:

ProAc D18 (op mijn PrimaLuna).
Dali Ikon6 MKII (alleen op Marantz 6003).
Living Voice Avatar (op Laverdin).

Intussen realiseer ik me meer en meer dat er zovele factoren meespelen bij het maken van speakerkeuze.
Shortlist opmaken is er niet makkelijker op geworden.
Rekening houdend met versterker, grote van de luisterruimte en budget wil ik graag nog horen:

Totem (o.a. Hawk, Sttaf).
Tannoy (o.a. DC6T).
Living Voice Auditorium.
Zu Audio (?)
Harbeth (?)
PMC (?)
En wat nog........?

xander32

Citaat van: KayaRahnee op maart 27, 2012, 23:52:51
Shortlist voor speakers........

Shortlist voor versterker destijds gemaakt op basis van budget en kwaliteit....niet erg moeilijk.
Marantz, Denon enz....

Al snel tot de conclusie gekomen dat ik steeds weer onder de indruk was bij het beluisteren van buizenversterker. Dus shortlist gemaakt op basis van betaalbaar + buizen, met bekend resultaat.

Maar nu speakers, een zeer belangrijk onderdeel in een set...

Intussen aantal speakers beluisterd, volgende gaven me tot nog toe beste indruk:

ProAc D18 (op mijn PrimaLuna).
Dali Ikon6 MKII (alleen op Marantz 6003).
Living Voice Avatar (op Laverdin).

Intussen realiseer ik me meer en meer dat er zovele factoren meespelen bij het maken van speakerkeuze.
Shortlist opmaken is er niet makkelijker op geworden.
Rekening houdend met versterker, grote van de luisterruimte en budget wil ik graag nog horen:

Totem (o.a. Hawk, Sttaf).
Tannoy (o.a. DC6T).
Living Voice Auditorium.
Zu Audio (?)
Harbeth (?)
PMC (?)
En wat nog........?
Neat Motive, nieuwe KEF R-serie, nieuwe Dynaudio Focus-serie, Harbeth Monitor 30, Audio Physic Tempo 25, Usher MD-1, ..., ..., ...

Whisper.nl

Citaat van: KayaRahnee op maart 27, 2012, 21:08:44
Waarom?

nope is ie te druk voor. ik sluit me aan bij de andere opmerking.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

KayaRahnee

Citaat van: huub1 op maart 27, 2012, 20:06:53
Citaat van: KayaRahnee op maart 27, 2012, 21:08:44
Waarom?
Citaat van: Whisper.nl op maart 28, 2012, 20:22:28
nope is ie te druk voor. ik sluit me aan bij de andere opmerking.

Groet Whisper

En voor een telefoongesprek zou hij dan wel tijd hebben........als zakenman beantwoord je toch minimuum de inhoudelijk mails, al is het maar uit beleefdheid.

Whisper.nl

oke nog een keer. Indien je serieus interesse hebt in de amp of een paar speakers bij W&W audio.

Bellen bellen enz.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

KayaRahnee

Citaat van: Whisper.nl op maart 28, 2012, 22:14:42
oke nog een keer. Indien je serieus interesse hebt in de amp of een paar speakers bij W&W audio.
Bellen bellen enz.
Groet Whisper

Ach ja, ik wil die w&w wel eens bellen, en ja, ik ben "serieus" geïnteresseerd in "Zu audio speakers" zoals iedereen verteld als men op bezoek gaat in een zaak voor eventuele aankoop of luistersessie.
Ik ken het merk helemaal niet, moet dus nog op ontdekking, daarna zal pas blijken of ik "serieus geïnteresseerd " ben, maar als een verkoper dat wil horen vooraleer tijd te willen uittrekken, geen probleem.

Ik maak me dan ook nu reeds de bedenking indien er wat geregeld moet worden na aankoop, .......steeds telefoontje plegen ..........pfff.