Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Ik denk dat het prima gaat op een buizen versterker  :yes:

Heb de Ikon 6 SE gehad en die waren makkelijk aan te sturen met een PM5004 , er was natuurlijk duidelijk meer uit de speakers te halen ook de PM15S1 er toen op aangesloten gehad ,groot verschil ( mag ook wel ) maar met de PM5004 ging het prima   :-)

Veel plezier van de nieuwe speakers  byebye

Zoldar

Citaat van: KayaRahnee op november 14, 2011, 20:01:44

Vandaag de Dali's IKON 6 MKII in m'n woonkamer kunnen beluisteren en ze hebben me ook hier niet teleurgesteld. Ik heb gemerkt dat de akoestiek in mijn kamer voor verbetering vatbaar is. Dit zal dan ook ten gepaste tijden aangepast moeten worden. Vanwege de baspoort waarvan er zich één aan de achterzijde van de speaker bevind, moet de nodige aandacht worden besteed aan de plaatsing. Ook vandaag heb ik weer mogen proeven van de rust en het gemak waarmee de IKON6 MKII de muziek weergeeft.
In de toekomst denk ik eraan om eventueel een buizenversterker te kopen, denk o.a. aan primaluna Prologue Two/Dialogue One. Heeft iemand ervaring met combi Dali/buizenversterkers?

met welke versterker heb je geluisterd? Ik heb ervaring met prima luna aan Wharfdale, mission en master. verder met een graaf aan tannoys, B&W en uhh ook masters.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

KayaRahnee

Heb de Dali's beluisterd aangestuurd door een Marantz PM6003 en dat ging aardig maar ik denk dat er veel meer uit te halen is. Reeds een aantal keer buizen gehoord en dat bevalt me wel vandaar mijn idee Dali ikon6 MKII/PrimaLuna Prologue Two.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Zoldar

Ik zou dat proberen in je eigen kamer te beluisteren. De prima luna is super maar je moet wel rekening houden met de speakers icm de groote van de kamer. Op de wharfdales in een normale huiskamer stond ie mooi lekker te spelen en goed te beuken.
in de grote demo ruimte van chatellin audio aan een setje masters kwam het bij mij te vlak over. geen bass geen slam.

KayaRahnee

Nadat ik de vele tips en raadgevingen die ik van allen heb gehad eens goed heb doorgenomen, ben ik niet "bij de pakken blijven zitten". integendeel.
Ik heb, weliswaar achter de schermen, naarstig verder gezocht naar zowel geschikte speakers alsook versterker voor mijn oren. 
Mijn voorkeur voor buizenversterking had ik reeds bekendgemaakt eerder in dit topic.
Volgende speakers heb ik intussen mogen beluisteren, allen op buizen:

Klipsch RF 82 i.c.m. Cayin A50-T:
Voor mij te direct, komt wat agressief over, terwijl ik hou van meer rust in het geluidsbeeld.

Volgende speakers allen op PrimaLuna Dialogue Two (SE)

Sonus Faber Liuto:
Ik vond dit zeker een goede weergever. Veel detail en dynamiek, maar als een echte Italiaan....soms (te) nadrukkelijk aanwezig.

Proac D18:
Meer mijn ding. Zeer mooie hoog/laag balans, vooral de baspartij steeds in goede verhouding aanwezig.
Voldoende detail en vooral rustig geluidsbeeld ook tijdens drukkere passages.

Vienna Acoustics type?
Ik heb over deze nog geen duidelijk beeld kunnen vormen.......vond ze zeer goed klinken maar heb het vermoeden dat de vienna's minder geschikt zijn voor verschillende muziekstijlen.
Wegens tijdsgebrek heb ik dit niet kunnen beoordelen.
Een volgend Vienna acoustics moment zal er zeker nog komen.

De PrimaLuna Dialogue Two SE (voeding van de Premium en met  bad tube indication) heeft zich zo goed gepresenteerd dat deze mijn nieuwe aanwinst is geworden, de zoektocht naar speakers gaat rustig verder.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

Zoldar

Mooi verslag. En Met een Prima Luna haal je een super klinkende buizenversterker.

Een mooi rustig, sereen beeld geven ook Dynaudio's.

pameijer

PrimaLuna - ProAc   :kwijl:  :kwijl:  :kwijl:

Moet zelf nog efkes doorsparen voor de Dialogue Premium, maar die moet ook nog uitkomen!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op februari 07, 2012, 00:17:13
Moet zelf nog efkes doorsparen voor de Dialogue Premium, maar die moet ook nog uitkomen!

De PrimaLuna die ik  heb gekocht bij "Dé HiFiwinkel" (prima service trouwens) is een voorontwerp van de Dialogue Premium die er idd staat aan te komen, natuurlijk ben ik er erg blij mee.

Citaat van: pameijer op februari 07, 2012, 00:17:13
PrimaLuna - ProAc   :kwijl:  :kwijl:  :kwijl:

Ik vond dit een zeer mooie combinatie, terwijl ik rustig verder spaar voor aankoop speakers zal ik zeker proberen nog wat andere luidsprekers te beoordelen, .......Tannoy, Dynaudio en het minder bekende Gamut (ooit gehoord op Ayon versterking) komen zeker nog aan bod.

erik1950

ik speel met infity primus 250 prima stel speakers  en je kan ze nu kopen tegen een mooi prijsje en ze zijn nog mooi ook stoere staanders

JohnWx

Citaat van: erik1950 op februari 07, 2012, 13:27:51
ik speel met infity primus 250 prima stel speakers  en je kan ze nu kopen tegen een mooi prijsje en ze zijn nog mooi ook stoere staanders

is een beetje appels met peren vergelijken  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Als je spanning zet op een natte tennis racket schijn die ook geluid te maken. 

erik1950

Word infinity hier maar zo gewaardeerd ? en vergeleken met een tennisraket, ik weet ze wel te waarderen, maar dat komt omdat ik geen 2000 euro over heb voor speakers 

Paul

Citaat van: Zoldar op februari 07, 2012, 16:39:20
Als je spanning zet op een natte tennis racket schijn die ook geluid te maken. 
Denk daar anders over heb ooit infinity luidsprekers gehad en voldeden prima.
Tegenwoordig moet er een flink prijskaartje aanhangen anders is het niks, en vooral je door anderen gek laten maken.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Heb niks tegen infinity. Maar de exemplaren die ooit mocht luisteren gingen met name hard en die waren voor 100 gulden de stuk. Dus denk aan eind jaren '80. Ik vond ze toen schell en boomerig. Eigenaar draaide een kleine amp continue over zijn nek. Maar ja, toen vond ik Bose mooi en duur. times change.

Wat ze nu maken weet ik niet maar voor 150 euro per stuk kun je prima speakers kopen. Geld heeft weinig te maken met genieten van muziek. Het geeft je hooguit wat meer keuze.   

KayaRahnee

Dinsdag  had ik een afspraak gemaakt en bevestigt gekregen om te luisteren naar Living Voice Auditorium op PrimaLuna  Dialogue Two.
Bij aankomst bleek dat zowel Auditorium en DiaLogue two niet voorradig waren.

Wel opgesteld waren Living Voice Avatar/Lavardin versterker.

Ook al zijn beide types speakers van hetzelfde merk, het zal nooit hetzelfde klinken.
Ik ben ervan overtuigd dat de Lavardin/Avatar combi door de verkoper bewust uitgezocht is,  deze vormt nagenoeg een perfecte match met de Living Voice Avatar.
Ondanks de telleurstelling van de gepresenteerde combinatie deel ik graag mijn luister ervaring:

Living Voice Avatar op Lavardin versterker:

Zeer muzikale speaker.
Prachtig in details.
Zeer mooi stereobeeld en plaatsing instrumenten.
Speaker valt op zonder opdringerig te zijn....gemakkelijke/rustige weergave.
Slechte opnames vielen direct door de mand.
Deze Living Voice/Lavardin combinatie te mogen beluisteren was een puur genot.
Zeer diepe tonen van de contrabas werden zonder de minste moeite weergegeven....en ik kan jullie verzekeren, ging echt diep die contra.
Rock werd echter iets minder gesmaakt door Living Voice , het bleef echter wel aangenaam luisteren.
Ik besprak dit laatste met verkoper en werd ook door hem zo ervaren.

Gamut op PrimaLuna Dialogue one (el34 buizen).

Hier had ik zeer hoge verwachtingen van, zeker nadat ik GamuT al eerder had gehoord op Ayon buizenversterker, sinds toen was ik er laaiend enthousiast over.

Maar hier mijn luister ervaring  GamuT phi5/PrimaLuna DiaLogue Two:

Blikkerig irriterend hoog (kan het niet anders beschrijven).
Bij laag volume nauwelijks bas, hoger volume agressief.
Afwerking van deze gamut uitmuntend.
Vooral systeem met inklapbare voetjes lijkt me zeer nuttig daar ik denk dat deze speaker erg plaatsing gevoellig is.
Hierdoor kunnen ze achteruit leunend worden opgesteld wat een lichte verbetering gaf.
Kan het haast niet geloven maar er moet volgens mij iets erg fout zijn geweest in het systeem........de akoestiek leek me vrij goed in orde.
Is de oorzaak totale mis match? ................kan het nog steeds niet geloven, zo onaangenaam.
Zelfs een vriendin die gewoon huis/tuin installatie gewoon is werd er zenuwachtig van, zelf was ik luister moe na amper 10 min. te hebben geluisterd.
De telleurstelling was zo groot dat ik weiger te geloven wat ik heb gehoord.