Nadat ik de vele tips en raadgevingen die ik van allen heb gehad eens goed heb doorgenomen, ben ik niet "bij de pakken blijven zitten". integendeel.
Ik heb, weliswaar achter de schermen, naarstig verder gezocht naar zowel geschikte speakers alsook versterker voor mijn oren.
Mijn voorkeur voor buizenversterking had ik reeds bekendgemaakt eerder in dit topic.
Volgende speakers heb ik intussen mogen beluisteren, allen op buizen:
Klipsch RF 82 i.c.m. Cayin A50-T:
Voor mij te direct, komt wat agressief over, terwijl ik hou van meer rust in het geluidsbeeld.
Volgende speakers allen op PrimaLuna Dialogue Two (SE)
Sonus Faber Liuto:
Ik vond dit zeker een goede weergever. Veel detail en dynamiek, maar als een echte Italiaan....soms (te) nadrukkelijk aanwezig.
Proac D18:
Meer mijn ding. Zeer mooie hoog/laag balans, vooral de baspartij steeds in goede verhouding aanwezig.
Voldoende detail en vooral rustig geluidsbeeld ook tijdens drukkere passages.
Vienna Acoustics type?
Ik heb over deze nog geen duidelijk beeld kunnen vormen.......vond ze zeer goed klinken maar heb het vermoeden dat de vienna's minder geschikt zijn voor verschillende muziekstijlen.
Wegens tijdsgebrek heb ik dit niet kunnen beoordelen.
Een volgend Vienna acoustics moment zal er zeker nog komen.
De PrimaLuna Dialogue Two SE (voeding van de Premium en met bad tube indication) heeft zich zo goed gepresenteerd dat deze mijn nieuwe aanwinst is geworden, de zoektocht naar speakers gaat rustig verder.