Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

Mooi verslag.

Wat ik van de Gamut lees:

A highly rhythmic, incisive and exciting presentation
A grippier, more agile midband rather than outright silkiness
A cleanly delineated bass range with satisfying extension which nonetheless seems somewhat recessed vis-à-vis the mid and treble bands (lijkt wel triangle)

Dat klinkt naar dynamisch en een beetje forward. Een beetje "lean", zeg maar dat de bass niet overheerst. en een 4 ohms rating bij 88 dB.

De PL zijn vrij forward klinkende versterkers. Maar kunnen met de verkeerde match wat bass-shy worden en dus "lean".  Volgens mij heb je forward en lean bij elkaar opgeteld in die setup. En dat zit je naar een bak midden en hoog zonder fundament of warmte te luisteren.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

oh en was de PL warm? want een buizenbak zo koud aanzetten en dan luisteren is geen pretje.

KayaRahnee

Citaat van: Zoldar op maart 14, 2012, 23:44:36
Mooi verslag.

Wat ik van de Gamut lees:

A highly rhythmic, incisive and exciting presentation
A grippier, more agile midband rather than outright silkiness
A cleanly delineated bass range with satisfying extension which nonetheless seems somewhat recessed vis-à-vis the mid and treble bands (lijkt wel triangle)

Dat klinkt naar dynamisch en een beetje forward. Een beetje "lean", zeg maar dat de bass niet overheerst. en een 4 ohms rating bij 88 dB.

De PL zijn vrij forward klinkende versterkers. Maar kunnen met de verkeerde match wat bass-shy worden en dus "lean".  Volgens mij heb je forward en lean bij elkaar opgeteld in die setup. En dat zit je naar een bak midden en hoog zonder fundament of warmte te luisteren.

Dit maakt het misschien al wat duidelijker.
Ik werd in die zaak  zeer vriendelijk ontvangen door een medewerker daar de eigenaar zelf niet aanwezig kon zijn.
Er werd mij gevraagd mijn bevindingen door te mailen. Ik zal dan in de gelegenheid zijn om de de mening van de zaakvoerder te horen.

Ik heb ooit jou verslag gelezen over Triangle als ik het goed heb,  na de GamuT luisterseesie heb ik ook even gedacht aan een vergelijking met triangle en Focal die ik ook eens heb gehoord.

Citaat van: Zoldar op maart 14, 2012, 23:52:58
oh en was de PL warm? want een buizenbak zo koud aanzetten en dan luisteren is geen pretje.

Hij stond een tijdje aan maar wat mij ook opviel was dat hij binnen de kortste keren zonder te spelen enorm warm zeg maar heet werd......heb ik bij andere PrimaLuna's nog nooit meegemaakt
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Gelukkig dat er nog mensen zijn die die vage termologie wel begrijpen, ik waag me er niet aan.  :huh:

Zoldar

mischien meten de hi-fi bullshit bingo introduceren voor marvin  :mrgreen:

gooi het anders door de google translate onder "hi-fi nerd language"

Cornelis1921

:yes: Marvin is typisch een audiofiel met zeebenen. Hier past geen dronkeman's praat, maar slechts nuchtere beschouwingen onder het genot van een mok sterke zwarte koffie en een Zware van de Weduwe. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Kom op, als je het zelf terug leest denk je toch ook 'waar was ik mee bezig'?  :-D

Zoldar

Citaat van: KayaRahnee op maart 15, 2012, 00:38:23
Dit maakt het misschien al wat duidelijker.
Ik werd in die zaak  zeer vriendelijk ontvangen door een medewerker daar de eigenaar zelf niet aanwezig kon zijn.
Er werd mij gevraagd mijn bevindingen door te mailen. Ik zal dan in de gelegenheid zijn om de de mening van de zaakvoerder te horen.

Ik heb ooit jou verslag gelezen over Triangle als ik het goed heb,  na de GamuT luisterseesie heb ik ook even gedacht aan een vergelijking met triangle en Focal die ik ook eens heb gehoord.

Hij stond een tijdje aan maar wat mij ook opviel was dat hij binnen de kortste keren zonder te spelen enorm warm zeg maar heet werd......heb ik bij andere PrimaLuna's nog nooit meegemaakt

Als die amp verder warm was en de buizen niet nagelnieuw erin gezet zijn. Zou ik het houden op een mismatch tussen amp en gamutt.

De PL pr one van een vriend van mij wordt ook niet warm. Er loopt daar een baby door het huis en die brand er zijn handjes niet aan.

Die match maakt veel uit. Ik heb PL zowel mooi als kil koud en schel gehoord afhankelijk van speaker keuze.

PL pr one en oude epos. plat, schell, koud, geen bass.
PL pr one en wharfedale diamonds of Dynaudio 140: prima, vloeiend, mooi midden, schoon, iets afgeroomd, hoog. genoeg body.
PL dialoge 2 en Master vloerstaanders: tjsa, hoog en midden ok maar geen bass of slam te bekennen. geen warmte ook.

deze boodschap is niet bedoeld voor non-audiofielen

Marvin

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KayaRahnee

Kan iemand uitsluiten/bevestigen of de  Tannoy Revolution Signature DC6T (Vloerstaander met baspoort aan voorzijde) inmiddels uit productie zijn?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

Marvin

Denk dat die nog wel in productie zijn hoor, ze zijn in ieder geval nog volop nieuw te krijgen.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Die Definition vond ik zelf wel heel er mooi ...!
Maar die dct mag er ook zeker zijn...!!

KayaRahnee

Citaat van: marvin op maart 23, 2012, 12:55:08
Die Definition vond ik zelf wel heel er mooi ...!
Maar die dct mag er ook zeker zijn...!!

Heb er zelf geen ervaring mee, alleen van "horen zeggen" en lezen.

-Meermaals gelezen dat Tannoy (o.a. Revolution Signature DC6T) het goed doet op buizenversterkers.

-Bas poort aan voorzijde misschien daardoor iets makkelijker te plaatsen.

-Tannoy Revolution Signature DC6T betaalbaar.

-Vind ze goed uitzien.

Vandaar mijn behoefte om zelf gaan waar te nemen.
Vind echter voorlopig geen winkel die ze in voorraad heeft.....en al zeker niet in België.