Ben deze week bij 2 zaken in Nederland speakers gaan beoordelen. In beide zaken zeer goed ontvangen, met een heerlijk "bakje" koffie zoals ze dat daar zo mooi kunnen zeggen. Via een PC scherm waar alle te beluisteren speakers op vermeld stonden kon ik makkelijk switchen tussen de verschillend luidsprekers. Dit heeft als voordeel dat je de verschillen direct kan waarnemen om alzo een eerste selectie te maken.
Als niet geoefend luisteraar vond ik het niet altijd even makkelijk om de dingen die ik hoorde te plaatsen.
Verwacht hier dan ook geen gedetailleerde beschrijving , daar ben ik nog lang niet klaar voor heb ik gemerkt.
Aangaande de boekenplank speakers die ik heb beluisterd kan ik kort zijn omdat ik hoofdwaarschijnlijk ga voor vloerstaanders.
o.a Canton sl520, B&W en Tannoy vond ik minder goed klinken. Ook monitor audio BX2 stelde mij telleur, na het horen van de Monitor Audio RX2
Daartegenover vond ik Focal 706v alsook Monitor Audio RX2 en Dynaudio Exite 12 zeer goed presteren.
Wat betreft de vloerstaanders:
Audio Physic Yara superior: deze konden tot mijn grote verbazing me niet overtuigen, de muziek was niet aanwezig in de kamer maar dat had misschien te maken met de opstelling (speakers stonden kort naast elkaar)
Dynaudio Focus 260: rustig geluidsbeeld, blijft ook bij bvb. rock vlot overeind.
Dali Ikon 6 MK2: straalde zeer veel rust uit en had veel controle, hier waren de bassen wat meer uitgesproken maar nooit storend of overheersend.
Monitor Audio RX6: zeer goede weergave maar wat meer aanwezig. De PM6003 had geen problemen voor de speakers aan te sturen.
Paradigm ?: Hier stoorde het nogal uitdrukkelijk aanwezig zijn van het hoog. Bij de Paradigm Studio 60 was dit heel wat minder het geval.
Focal Chourus 816v niet slecht maar..........vond deze wat saai m.a.w. geen eigenheid, alles word zo mooi binnen de lijntjes weergegeven de "beleving" was er misschien wel maar ook zo weer weg. Eigenaardig ding vond ik dat.
Helaas heb ik de Tannoy Revolution Signatuur DC6T niet kunnen beluisteren.
In de nabije toekomst zal ik nog de gelegenheid hebben om Indiana Line en Quad te gaan beluisteren.