Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

Citaat van: KeesKees op augustus 18, 2011, 10:28:23
In het noorden een positieve ervaring bij hificorner (Groningen-stad).

:-o niks mis met Hifi Corner hoor maar of je in dat rommelhokje van hun nou goed de eigenschappen van een luidspreker kunt bepalen... shutup
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

als je naar hobo hifi gaat weet je zeker dat ze marantz hebben staan  :yes:  trouwens wel een beetje raar eigen versterker meenemen  :?  Je bent zo in breda vanaf antwerpen  pompom ik ben daar ook een keer geweest en ben goed geholpen en voorgelicht daar  :-)

KayaRahnee

Merci voor alle ideeën, iEar alsook Hobo hebben vestiging in Tilburg als ik het goed heb......2 vliegen in een slag,  dat word dus een dagje Tlburg.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op augustus 18, 2011, 19:57:30
als je naar hobo hifi gaat weet je zeker dat ze marantz hebben staan  :yes:  trouwens wel een beetje raar eigen versterker meenemen  :?  Je bent zo in breda vanaf antwerpen  pompom ik ben daar ook een keer geweest en ben goed geholpen en voorgelicht daar  :-)

nee vind ik niet je eigen versterker meenemen erg logisch stelde we ook vaak voor in de winkel al was het maar het idee te wekken dat we het beste voor hebben met de klant en we voor hem alleen het beste willen  :angel: of je vind elke amp hetzelfde klinken  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KayaRahnee

Citaat van: Marantz 81 op augustus 18, 2011, 19:57:30

Hey John, denk dat Marantz 81 het als grapje bedoelde.....toch..... :yes:? :no:?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

Marantz 81

nee geen grapje  :no: ze hebben toch gewoon de hele marantz lijn

KayaRahnee

Wat ik bedoel is dat men, indien je naar bepaalde speakers gaat luisteren in een zaak waar geen Marantz voorradig is, je de speakers toch kan beluisteren op je eigen versterker (in mijn geval PM 6003) Hoor toch steeds het verhaal dat speakers op versterker A totaal anders  klinken dan op versterker B. Ik ga ervan uit dat verkopers dat ook wel weten en dus ook toelaten om de luidsprekers icm eigen versterker  te  beoordelen.

still life

Citaat van: KayaRahnee op augustus 19, 2011, 17:48:18
Hoor toch steeds het verhaal dat speakers op versterker A totaal anders  klinken dan op versterker B. Ik ga ervan uit dat verkopers dat ook wel weten en dus ook toelaten om de luidsprekers icm eigen versterker  te  beoordelen.

dat anders klinken heeft doorgaans andere oorzaken:

als jij vraagt om in een shop even jouw amp aan te sluiten kan dat weleens a/h licht komen..  :wink:

CiteerWat ik bedoel is dat men, indien je naar bepaalde speakers gaat luisteren in een zaak waar geen Marantz voorradig is, je de speakers toch kan beluisteren op je eigen versterker (in mijn geval PM 6003)

bij een degelijke/eerlijke zaak zal men dit toelaten.. (altijd op voorhand vragen)

thuis kan het dan weer anders gaan klinken..  :angel: (andere opstelling & akoestiek)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

contour

Bij een degelijke /eerlijke zaak moet het zelfs mogelijk zijn de luidsprekers op proef thuis te laten plaatsen en een weekje in je eigen luisterruimte, met eigen apparatuur en bekabeling eens aan de tand te voelen.

rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

drees62

Citaat van: contour op augustus 19, 2011, 19:14:23
Bij een degelijke /eerlijke zaak moet het zelfs mogelijk zijn de luidsprekers op proef thuis te laten plaatsen en een weekje in je eigen luisterruimte, met eigen apparatuur en bekabeling eens aan de tand te voelen.

rob

Dit is voor mij een must geworden, alleen in je eigen ruimte kun je beoordelen of het wat voor je is.
Als het niet kan wordt het zeker geen deal!

lo

Als ze het al doen, dan meestal als je heel erg serieuze belangstelling hebt. Demo's of 2e hands krijg je volgens mij helemaal niet mee. Hobohifi in Tilburg vind ik trouwens wel een heel positieve uitschieter. Heb daar zonder problemen een splinternieuwe accuphase E-450 mee gehad, werd zelfs thuis gebracht en opgehaald. Later nog een keer de DP600.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: still life op augustus 19, 2011, 17:57:40
Citaat van: KayaRahnee op augustus 19, 2011, 17:48:18
Hoor toch steeds het verhaal dat speakers op versterker A totaal anders  klinken dan op versterker B. Ik ga ervan uit dat verkopers dat ook wel weten en dus ook toelaten om de luidsprekers icm eigen versterker  te  beoordelen.

dat anders klinken heeft doorgaans andere oorzaken:

als jij vraagt om in een shop even jouw amp aan te sluiten kan dat weleens a/h licht komen..  :wink:

CiteerWat ik bedoel is dat men, indien je naar bepaalde speakers gaat luisteren in een zaak waar geen Marantz voorradig is, je de speakers toch kan beluisteren op je eigen versterker (in mijn geval PM 6003)

bij een degelijke/eerlijke zaak zal men dit toelaten.. (altijd op voorhand vragen)

thuis kan het dan weer anders gaan klinken..  :angel: (andere opstelling & akoestiek)

een goede hifizaak heeft de luisterruimte ingericht als een woonkamer dan kan je met je eigen versterker en speakers wel een erg goede indruk krijgen zoveel anders zal het niet gaan klinken anders is er lekker veel winst te behalen in akoestische aanpassingen thuis
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KayaRahnee

Ben deze week bij 2 zaken in Nederland speakers gaan beoordelen. In beide zaken zeer goed ontvangen, met een heerlijk "bakje" koffie zoals ze dat daar zo mooi kunnen zeggen. Via een PC scherm waar alle te beluisteren speakers op vermeld stonden kon ik makkelijk switchen tussen de verschillend luidsprekers. Dit heeft als voordeel dat je de verschillen direct kan waarnemen om alzo een eerste selectie te maken.
Als niet geoefend luisteraar vond ik het niet altijd even makkelijk om de dingen die ik hoorde te plaatsen.
Verwacht hier dan ook geen gedetailleerde beschrijving , daar ben ik nog lang niet klaar voor heb ik gemerkt.
Aangaande de  boekenplank speakers die ik heb  beluisterd kan ik kort  zijn omdat ik hoofdwaarschijnlijk ga voor vloerstaanders.

o.a Canton sl520,  B&W en Tannoy vond ik minder goed klinken. Ook monitor audio BX2 stelde mij telleur, na het horen van de Monitor Audio RX2

Daartegenover vond ik Focal 706v alsook Monitor Audio RX2 en Dynaudio Exite 12 zeer goed presteren.

Wat betreft de vloerstaanders:

Audio Physic Yara superior: deze konden tot mijn grote verbazing me niet overtuigen, de muziek was niet aanwezig in de kamer maar dat had misschien te maken met de opstelling (speakers stonden kort naast elkaar)

Dynaudio Focus 260: rustig geluidsbeeld, blijft ook bij  bvb. rock vlot overeind.

Dali Ikon 6 MK2: straalde zeer veel rust uit en had veel controle, hier waren de bassen wat meer uitgesproken maar nooit storend of overheersend.

Monitor Audio RX6: zeer goede weergave maar wat meer aanwezig. De PM6003 had geen problemen voor de speakers aan te sturen.

Paradigm ?: Hier stoorde het nogal uitdrukkelijk aanwezig zijn van het hoog. Bij de Paradigm Studio 60 was dit heel wat minder het geval.

Focal Chourus 816v  niet slecht maar..........vond deze wat saai m.a.w. geen eigenheid, alles word zo mooi binnen de lijntjes weergegeven de "beleving" was er misschien wel maar ook zo weer weg. Eigenaardig ding vond ik dat.

Helaas heb ik de Tannoy Revolution Signatuur DC6T  niet kunnen beluisteren.

In de nabije toekomst zal ik nog de gelegenheid hebben om Indiana Line en Quad te gaan beluisteren.

xander32

Citaat van: KayaRahnee op september 09, 2011, 21:08:10
Ben deze week in 2 zaken in Nederland speakers gaan beoordelen. In beide zaken zeer goed ontvangen, met een heerlijk "bakje" koffie zoals ze dat daar zo mooi kunnen zeggen. Via een PC scherm waar alle te beluisteren speakers op vermeld stonden kon ik makkelijk switchen tussen de verschillend luidsprekers. Dit heeft als voordeel dat je de verschillen direct kan waarnemen om alzo een eerste selectie te maken.
Als niet geoefend luisteraar vond ik het niet altijd even makkelijk om de dingen die ik hoorde te plaatsen.
Verwacht hier dan ook geen gedetailleerde beschrijving , daar ben ik nog lang niet klaar voor heb ik gemerkt.
Aangaande de  boekenplank speakers die ik heb  beluisterd kan ik kort  zijn omdat ik hoofdwaarschijnlijk ga voor vloerstaanders.

o.a Canton sl520,  B&W en Tannoy vond ik minder goed klinken. Ook monitor audio BX2 stelde mij telleur, na het horen van de Monitor Audio RX2

Daartegenover vond ik Focal 706v alsook Monitor Audio RX2 en Dynaudio Exite 12 zeer goed presteren.

Wat betreft de vloerstaanders:

Audio Physic Yara superior: deze konden tot mijn grote verbazing me niet overtuigen, de muziek was niet aanwezig in de kamer maar dat had misschien te maken met de opstelling (speakers stonden kort naast elkaar)

Dynaudio Focus 260: rustig geluidsbeeld, blijft ook bij  bvb. rock vlot overeind.

Dali Ikon 6 MK2: straalde zeer veel rust uit en had veel controle, hier waren de bassen wat meer uitgesproken maar nooit storend of overheersend.

Monitor Audio RX6: zeer goede weergave maar wat meer aanwezig. De PM6003 had geen problemen voor de speakers aan te sturen.

Paradigm ?: Hier stoorde het nogal uitdrukkelijk aanwezig zijn van het hoog. Bij de Paradigm Studio 60 was dit heel wat minder het geval.

Focal Chourus 816v  niet slecht maar..........vond deze wat saai m.a.w. geen eigenheid, alles word zo mooi binnen de lijntjes weergegeven de "beleving" was er misschien wel maar ook zo weer weg. Eigenaardig ding vond ik dat.

Helaas heb ik de Tannoy Revolution Signatuur DC6T  niet kunnen beluisteren.

In de nabije toekomst zal ik nog de gelegenheid hebben om Indiana Line en Quad te gaan beluisteren.
Welke staan er nu na deze sessie in de top 3 ¿

Sander.

KayaRahnee

Hey Xander32,
Deze vraag had ik natuurlijk al verwacht:
De Dali's hebben mijn voorkeur, gevolgd door dynaudio en Monitor Audio maar...........alles zal ervan afhangen aan welke prijzen deze verkrijgbaar zullen zijn want laat ons eerlijk zijn, het financiele plaatje speelt (in mijn geval toch) ook mee. Wat de dynaudios betreft zal ik toch voor een wat zwaardere versterking moeten gaan .......we zien wel.