Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Mordaunt Short Mezzo6   :no:

Whisper.nl

Citaat van: KayaRahnee op augustus 16, 2011, 22:54:24
De volgende speakers ga ik op termijn beluisteren:

Totem Arro
Tannoy Revolution DC6T
Audio Physis Yara II Classic
Monitor Audio RX6
Mordaunt Short Mezzo6
Indiana Line Tessi 560 (e.a.)

Ben benieuwt wat het uiteindelijk wordt.
Graag even een bericht hier achterlaten a.u.b.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

KayaRahnee

Zal zeker berichten over mijn luister ervaringen. Wat ik nu al kan zeggen is dat het hier in Belgiê  (Limburg, deel van Vlaams Brabant en Antwerpen) niet eenvoudig is om speakers te beluisteren. Al vanalles meegemaakt: Eigen versterker meebrengen niet toegelaten, luidsprekers beluisteren kan maar moeten besteld worden en dat betekend dan dat je ze moet kopen,  afspraak gemaakt en dan word je onverricht ter zaken terug huiswaarts gestuurd met volgende uitleg van de verkoper "De speakers zijn  nog niet ingespeeld en staan nog in de etalage" of bepaald type niet in voorraad en geen bereidheid tot zoeken van oplossing. In dit laatste geval kan ik mij voorstellen dat het toch mogelijk moet zijn dat de verkoper iets regelt met de invoerder.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marantz 81

misschien kun je dan beter een hifi zaak opzoeken net over de grens in NL  ? waar je wel de speakers kunt beluisteren  :-) in een hifi zaak kun je goed horen wat jezelf het mooiste vindt en hoe het thuis uitpakt is afhankelijk van je acoustiek plaatsing van de speakers en oppervlakte van je ruimte  byebye

Whisper.nl

ik lees regelmatig positieve berichten over deze:

http://www.hobo.nl/default.aspx?page=Filialen

zijn natuurlijk verschillende filialen met verschillende verkopers maar even contact leggen kan nooit kwaad.

groet Whisper  byebye

wiemelen

@ KayaRahnee  : Ik woon in Belgisch Limburg en het is inderdaad niet altijd even makkelijk om hier in de buurt speakers te gaan beluisteren.
Zelf was ik een jaartje geleden op zoek naar een volledig nieuwe set. Uiteindelijk uitgekomen bij Marantz en Focal.
Bij volgende audio zaken krijg je wel een goede service (wel best eerst een afspraak maken) :
- Herteleer (Genk)
- TEBA (Hasselt) - Voornamelijk B&W
- Rob Goossens (Echt, NL) : o.a. Tannoy en Totem Acoustic
- Schroyen (Heusden-Zolder)
- Stevens (Gent, beetje uit de buurt dus) : o.a. B&W, Focal, Dali, Monitor Audio en ik geloof ook Boston Acoustic.

Bij Ghijsens in Hasselt waren mijn ervaringen minder. Daar leken ze precies geen tijd te willen vrijmaken voor goede uitleg en een luistersessie. Bijgevolgd daar dus ook niets gekocht.
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

KeesKees

In het noorden een positieve ervaring bij hificorner (Groningen-stad).
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

Whisper.nl

Citaat van: KeesKees op augustus 18, 2011, 10:28:23

Wordt lastig als ie in Belgie woont. redface

Groet Whisper.   byebye

Whisper.nl

Ik weet niet of je er een ritje aan wilt wagen anders weet ik een prima adres in Enschede.

Karel heeft hele mooie nieuwe en 2 handse spullen staan.

(je moet wel tegen roken kunnen want dat kan ie niet laten)

Prijzen zijn markt conform of daaronder.

Die keren dat ik geweest ben: hij neemt alle tijd en alles is mogelijk.

groet Whisper.

KayaRahnee

Bij TEBA heb ik ooit een setje gekocht toen Sylvain (in Hasselt) en schoonbroer Jozef (in Sint-Truiden) de zaak nog runde. Zeer gedreven man met een hart voor muziek. Nu Bart de zaak runt zijn ze blijkbaar meer bezig met discobartoestanden. Inderdaad hoofdzakelijk B&W maar dat word het zeker niet.

Met schroyen in Heusden Zolder heb ik telefonisch contact gehad ivm met Mordaunt Short maar duidelijk geen interresse om te helpen. Had de indruk dat ze  liever  diepvriezers en koelkasten verkopen :wink:

Ghijsens in Hasselt heel simpel ..... geen tijd, geen zin om te helpen :zzz:, neigt naar arrogantie.

Inderdaad niet makkelijk in Belgiê, komt er nog bij dat ik afhankelijk ben van derden om mij te verplaatsen (heb zelf geen wagen, enkel motor) Versterker meenemen is m.i. niet aan te raden vanwege trillingen?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Whisper.nl

Citaat van: KayaRahnee op augustus 18, 2011, 11:34:32
Bij TEBA heb ik ooit een setje gekocht toen Sylvain (in Hasselt) en schoonbroer Jozef (in Sint-Truiden) de zaak nog runde. Zeer gedreven man met een hart voor muziek. Nu Bart de zaak runt zijn ze blijkbaar meer bezig met discobartoestanden. Inderdaad hoofdzakelijk B&W maar dat word het zeker niet.

Met schroyen in Heusden Zolder heb ik telefonisch contact gehad ivm met Mordaunt Short maar duidelijk geen interresse om te helpen. Had de indruk dat ze  liever  diepvriezers en koelkasten verkopen :wink:

Ghijsens in Hasselt heel simpel ..... geen tijd, geen zin om te helpen :zzz:, neigt naar arrogantie.

Inderdaad niet makkelijk in Belgiê, komt er nog bij dat ik afhankelijk ben van derden om mij te verplaatsen (heb zelf geen wagen, enkel motor) Versterker meenemen is m.i. niet aan te raden vanwege trillingen?

Motor, dat wordt een ritje naar Breda of Tilburg ??

Lo zit in de omgeving van Breda. Misschien hem even contacten of er bij hem nog andere goede hifi zaken in de buurt zitten.

Groet Whisper.

wiemelen

CiteerMet schroyen in Heusden Zolder heb ik telefonisch contact gehad ivm met Mordaunt Short maar duidelijk geen interresse om te helpen. Had de indruk dat ze  liever  diepvriezers en koelkasten verkopen
Huishoud electro is idd hun voornaamste bron van inkomsten.
Maar ze hebben wel wat speakers van o.a. Dali, KEF, Jamo, B&W, ... .
Mordaunt Short hebben ze volgens mij niet standaard op stock.
Daarvoor zal je toch naar Ghijsens moeten. Geen idee hoe ver ze staan met de renovatie van hun gebouw.
Maar misschien dat ze nu wel meer tijd en ruimte hebben voor een luistersessie.
Let wel, Ghijsens verkoopt geen Marantz, dus je zal moeten luisteren met versterking van een ander merk.

Rob Goossens is ook echt wel een aanrader. Zeer goede service. Het is zelfs mogelijk om een begeleide luistersessie te regelen bij je thuis. Gratis als je daarna overgaat tot aankoop. Anders iets van 50 euro of zo.
Marantz SR7005
Marantz SACD KI Pearl Lite
Focal 826W
Van Damme UP LCOFC Interlink
Van Damme UP LCOFC LS kabels

still life

Citaat van: KayaRahnee op augustus 18, 2011, 11:34:32

Inderdaad niet makkelijk in Belgiê, komt er nog bij dat ik afhankelijk ben van derden om mij te verplaatsen (heb zelf geen wagen, enkel motor)

mss is iEar (Tilburg) nog een optie ?

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

lo

Is idd een goede hifi zaak, of hobo hifi in Tilburg of 's Hertogenbosch beiden in mijn optiek ook prima zaken.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

KeesKees

De opmerking was bedoeld voor de meelezers (ik had me gerealiseerd dat deze interpretatie op de loer lag).

Citaat van: Whisper.nl op augustus 18, 2011, 10:31:47
Citaat van: KeesKees op augustus 18, 2011, 10:28:23

Wordt lastig als ie in Belgie woont. redface

Groet Whisper.   byebye
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²