Speakerkeuze

Gestart door KayaRahnee, augustus 06, 2011, 22:29:15

Vorige topic - Volgende topic

Whisper.nl

Citaat van: Dennis E36 op augustus 12, 2011, 22:06:57
Weet niet of deze opmerking overkomt zoals ik hem bedoel, maar plaats hem toch 8-) :

Ik zou persoonlijk niet snel voor een luidspreker kiezen waar me iets specifieks in het geluid opvalt.
Als ik naar luidsprekers zou gaan luisteren waar bijvoorbeeld het hoog me heel erg opvalt c.q. eruit springt
dan is dat iets waar ik me naar verloop van tijd aan zou kunnen gaan storen.

stupid

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

gerard

Je zou prima met de RX6 kunnen draaien op de PM6003 met max 45w/8ohm.
Als je liever vloerstaanders hebt èn een stevig laag kun je beter de RX6 dan de RX2 kopen.
Voor je versterker maakt het niets uit; rendement is hetzelfde.

Ik heb zelf de RS6 op de rega mira (60w/8ohm) en dat kan echt behoorlijk hard en toch zuiver :yes:  :-)
Met deze versterker kan ik al bijna nooit op max vermogen draaien, gaat in een 2 onder 1 kap echt te hard..
Ik heb deze luidsprekers al jaren en ze voldoen nog steeds erg goed :-)

Uiteraard kunnen de luidsprekers meer vermogen verwerken en zodoende heb je ze ook vast op de groei; mocht je ooit een andere/betere versterker kopen kunnen je luidsprekers prima "meegroeien".

grt gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

KayaRahnee

Dat laatste is belangrijk voor mij, namelijk de mogelijkheid om de set uit te breiden. Vandaar mijn keuze voor het 'instapmodel" PM6003 waar ik niet zolang heb over nagedacht vanwege serieuze promo. Voor de speakerkeuze tracht ik wat nauwkeuriger te werk te gaan , deze zullen langer dienst moeten doen dan de amp.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

contour

Weet niet of deze opmerking overkomt zoals ik hem bedoel, maar plaats hem toch 8-) :

Ik zou persoonlijk niet snel voor een luidspreker kiezen waar me iets specifieks in het geluid opvalt.
Als ik naar luidsprekers zou gaan luisteren waar bijvoorbeeld het hoog me heel erg opvalt c.q. eruit springt
helemaal mee eens!luistermoeheid ligt op de loer............
altijd proberen, niet na 1 luistersessie al te beslissen...........ga na een paar dagen nog eens luisteren naar die speaker die in het begin niet opviel........ :yes:

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

Dennis E36

Citaat van: contour op augustus 13, 2011, 00:22:24

helemaal mee eens!luistermoeheid ligt op de loer............
altijd proberen, niet na 1 luistersessie al te beslissen...........ga na een paar dagen nog eens luisteren naar die speaker die in het begin niet opviel........ :yes:

Rob

Dat heb ik nu met de Tannoy Kensington, dat is voor MIJ een luidspreker die ik nu diverse keren heb beluisterd en die qua geluid "niet opvalt".

Aankomend weekend als het goed is luisteren naar een setje Avantgarde :kwijl:
Heb de Avantgarde Duo gehoord op de X-Fi show vorig jaar. Stukkie klassiek en "Keith don't Go" van Nils Lofgren notworthy notworthy FANTASTISCH
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Citaat van: gerard op augustus 12, 2011, 22:42:48
Je zou prima met de RX6 kunnen draaien op de PM6003 met max 45w/8ohm.
Als je liever vloerstaanders hebt èn een stevig laag kun je beter de RX6 dan de RX2 kopen.
Voor je versterker maakt het niets uit; rendement is hetzelfde.

Ik heb zelf de RS6 op de rega mira (60w/8ohm) en dat kan echt behoorlijk hard en toch zuiver :yes:  :-)
Met deze versterker kan ik al bijna nooit op max vermogen draaien, gaat in een 2 onder 1 kap echt te hard..
Ik heb deze luidsprekers al jaren en ze voldoen nog steeds erg goed :-)

Uiteraard kunnen de luidsprekers meer vermogen verwerken en zodoende heb je ze ook vast op de groei; mocht je ooit een andere/betere versterker kopen kunnen je luidsprekers prima "meegroeien".

grt gerard

ik loop ook vaak te zeggen dat het net kan maar heb zelf net zoals jij ook zoiets maar dan een MicroMega en stuurt ook bijna alles aan

dus eigenlijk gewoon gaan met die banaan of je moet alleen wonen ergens in Drenthe
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

das wel belangrijk argument wat dennis geeft met het eruit springen ,meestal zal dit geen speaker zijn die je lang wil blijven houden , het is ook persoonlijk welke speaker/merk je het beste vindt klinken

denk dat je met die Monito Audio RX6 een hele mooie speaker hebt  :yes:

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Perfect_audio

Citaat van: KayaRahnee op augustus 12, 2011, 10:01:23
Bezig met afspraken maken voor luistersessies. Monitor audio (nogmaals), Tannoy, Mordaunt short en Paradigm wil ik nog gaan beluisteren. Daarna nog wat vragen i.v.m. accoustiek van mijn relatief kleine  luisterruimte (5,60 x 3,70). Nog heel wat speurwerk dus, maar ik heb geen haast

Kan ik je interesseren om met je PM6003 bij mij komen te proefluisteren naar Indiana Line?

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op augustus 13, 2011, 09:12:49
Citaat van: KayaRahnee op augustus 12, 2011, 10:01:23
Bezig met afspraken maken voor luistersessies. Monitor audio (nogmaals), Tannoy, Mordaunt short en Paradigm wil ik nog gaan beluisteren. Daarna nog wat vragen i.v.m. accoustiek van mijn relatief kleine  luisterruimte (5,60 x 3,70). Nog heel wat speurwerk dus, maar ik heb geen haast

Kan ik je interesseren om met je PM6003 bij mij komen te proefluisteren naar Indiana Line?

ron

ja die zijn er ook nog merk is een beetje stil maar dat is veel voor weinig

KayaRahnee

Welk type van de Indiana Line speakers zijn aan te raden?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

Perfect_audio

Citaat van: KayaRahnee op augustus 14, 2011, 00:13:00
Welk type van de Indiana Line speakers zijn aan te raden?

Dat hangt er van af wat jij (en/of ander invloedrijk persoon) ook mooi vindt staan in de kamer.
Technisch spelen ze allemaal op je versterker.
Houtfineer: Musa
Glans: Tesi 542LN
Hout-ogend: Nota

Ik zou zeggen kies iets dat kwa uiterlijk in de kamer past en kom dan luisteren of het geluid je bevalt. Desnoods mag je ze ook nog thuis beluisteren.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

KayaRahnee

De volgende speakers ga ik op termijn beluisteren:

Totem Arro
Tannoy Revolution DC6T
Audio Physis Yara II Classic
Monitor Audio RX6
Mordaunt Short Mezzo6
Indiana Line Tessi 560 (e.a.)

xander32

Citaat van: KayaRahnee op augustus 16, 2011, 22:54:24
De volgende speakers ga ik op termijn beluisteren:

Totem Arro
Tannoy Revolution DC6T
Audio Physis Yara II Classic
Monitor Audio RX6
Mordaunt Short Mezzo6
Indiana Line Tessi 560 (e.a.)
De eerste drie getuigen iig. al van goede smaak; veel luisterplezier.

Sander.