cd11 le

Gestart door rudolf, augustus 04, 2011, 10:55:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: rudolf op augustus 06, 2011, 13:40:46
Oeps ik hoopte op een oud vrouwtje en weinig gebruikt en zo..
Wel altijd binnen gestaan zeker? HLP
oud maar fris en altijd gerookt en met bier geknoeid  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: Marco op augustus 06, 2011, 15:35:01
Citaat van: rudolf op augustus 06, 2011, 13:40:46
Oeps ik hoopte op een oud vrouwtje en weinig gebruikt en zo..
Wel altijd binnen gestaan zeker? HLP
oud maar fris en altijd gerookt en met bier geknoeid  :-D

Dat zijn de besten.  HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

rudolf

Dat valt me mee,je wilt niet weten wat er nu al mee gebeurd is..
Maar ik kom uit het hoge noorden,wat is een portieksnol?
Is dat lekker,duur of goedkoop of hangt dat er vanaf? redface

WimPeu

Ik kom ook uit het hoge noorden maar weet wel wat een portieksnol is... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

rudolf


rudolf

Stel je voor een rokende portieksnol met bier op,dat zal vlekken geven,tenzij je voor het zingen de cd11 le aan de kant zet. pompom

WimPeu

Citaat van: rudolf op augustus 06, 2011, 15:47:30
Stel je voor een rokende portieksnol met bier op,dat zal vlekken geven,tenzij je voor het zingen de cd11 le aan de kant zet. pompom

Kijk, zijn we toch (na een kleine dwaling) weer on-topic.

BTW...die 11LE is en blijft een regelrechte Marantz klassieker.. :kwijl:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

rudolf

Dat het klassiekers zijn is ook een deel van de lol.
Het loopwerk en het systeem van de lade ed komen uit een andere tijd,dat moet je leuk vinden,anders zul je er vermoedelijk geen klik mee hebben.
Nu is het wel zo dat ik ook een sa11 s2 daarom erg mooi vind,het loopwerk ed is erg mooi gemaakt,het oog wil ook wat.
Er moet ook wat te wensen overblijven.nu is het wel zo dat ik nu niets mis,in een 1 op 1 vergelijking misschien?

still life

die 'le' heeft al een beetje geleefd..  ze is ingespeeld/-gereden, zeg maar..  clown1

Citeernu is het wel zo dat ik nu niets mis

ignorance is bliss..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rudolf

Het laatste klopt ook natuurlijk.
Ik heb echter ook eens een sa 15 beluisterd naast de gemodificeerde cd17 ki en toen was ik niet echt onder de indruk.
Nu met de 11 naast de 17 ben ik wel onder de indruk,dit soort dingen deed me ook besluiten om eens iets te doen wat ik normaal niet doe,ofterwijl ik zou me de sa11 s2 of een 2e hands sa7 opgehaald hebben,we waren het er thuis al over eens ha ha toen kwam dit langs en ik dacht dat moet ik maar eens proberen,leuk experiment.

Dus je zult me niet horen zeggen dat ik nu het beste in huis heb,maar ik ben wel tevreden.

Ze kunnen ook niet hetzelfde klinken anders heb je geen handel meer,wat staat dan voorop?betere klank door beter ontwerp/materiaal of andere klankkleur/beeld om het anders zijn.

Het zijn maar gedachten,je hebt ook fietsen met een lichtgewicht alluminium frame,alleen zijn ze zwaarder dan een stalen fiets van 15 jaar geleden,het kan wel beter,dan krijgen we een iets duurdere alluminium legering en kunnen we dunnere frames maken en zijn ze lichter, en ook duurder.
We rijden inmiddels wel allemaal op dit soort frames,het is algemeen goed geworden,wat is de vooruitgang?
Het is wel een mode artikel geworden,met seizoen gebonden kleuren,dus je moet wel om de twee jaar een nieuwe anders loop je achter ha ha.

Zo nu ga ik eerst weer slapen :zzz:

i2Paq

Citaat van: rudolf op augustus 07, 2011, 09:24:29
Ze kunnen ook niet hetzelfde klinken

Vergeet ook niet dat iedereen een anders smaak heeft van wat hij/zij mooi vindt klinken.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

rudolf

Ook dat is zo,en per dag/week denk je ook niet gelijk over het geluid van je installatie,zo ben je tevreden en zo is het anders,waarna je later weer tevreden bent.
We zijn net mensen.

still life

over de verschillen of betere prestaties i/h hogere segment valt uitgebreid te 'bomen'
waanzinnig boeiend is het niet meteen..

CiteerIk heb echter ook eens een sa 15 beluisterd naast de gemodificeerde cd17 ki en toen was ik niet echt onder de indruk.
Nu met de 11 naast de 17 ben ik wel onder de indruk,dit soort dingen deed me ook besluiten om eens iets te doen wat ik normaal niet doe,ofterwijl ik zou me de sa11 s2 of een 2e hands sa7 opgehaald hebben,we waren het er thuis al over eens ha ha toen kwam dit langs en ik dacht dat moet ik maar eens proberen,leuk experiment.

zet deze 4 naast elkaar & je bent wel ff zoet om daar onderling verschillen in weergave tss te zoeken/aanwijzen..
of denk je dat een sa7 bij de baslijnen een 'ruftende' bassist ter ondersteuning laat horen ?  :-D

what matters is: met die 11 haal je een prima speler in huis  :yes:

Citaat van: rudolf op augustus 07, 2011, 14:14:55
Ook dat is zo,en per dag/week denk je ook niet gelijk over het geluid van je installatie,zo ben je tevreden en zo is het anders,waarna je later weer tevreden bent.
We zijn net mensen.

het is erg leuk om verschillen in weergave te ontdekken op je set,
nog leuker wordt het als je daarbij niet telkens de behoefte hebt om (bij een slechte opname) te gaan tweaken aan de spulletjes..  :wink:

vooral als je weet dat het uitstekend kan klinken..  HB
& het enige nieuwe element in de set de laatste plaatjeswissel is..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rudolf

Als ik de prijzen van de sa 11 en 7 zie en het leeftijdsverschil,ja dan verwacht ik eigenlijk dat ze beter zijn ja.
En je moet ook luisteren zonder te denken dat het anders of beter moet.
Leuk is wel dat ik tevreden was met de cd17 en dacht ik moet nog zien dat het beter kan,dat is dus wel zo.en dat het dan ook nog een oude speler is verbaast me wel enigzins.
Vandaar ook dat ik me afvraag wat nu de vooruitgang is.

JohnWx

Citaat van: rudolf op augustus 08, 2011, 22:03:15
Als ik de prijzen van de sa 11 en 7 zie en het leeftijdsverschil,ja dan verwacht ik eigenlijk dat ze beter zijn ja.
En je moet ook luisteren zonder te denken dat het anders of beter moet.
Leuk is wel dat ik tevreden was met de cd17 en dacht ik moet nog zien dat het beter kan,dat is dus wel zo.en dat het dan ook nog een oude speler is verbaast me wel enigzins.
Vandaar ook dat ik me afvraag wat nu de vooruitgang is.

leeftijd bij vrouwen snap ik  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.