iemand bekend met of gehoord over de kimber 4TC (dunner) of 8TC (dikker) LS kabe

Gestart door lo, juli 16, 2011, 21:15:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: rudisunshine op januari 05, 2012, 09:22:32
dag allemaal,   ik kwam net dit tegen:
http://www.hifispeakers.nl/high-end-speaker-kabel

De kwaliteit van high-end audio kabels
Er is discussie onder audiofielen over de invloed van high-end kabels op audio-systemen. De hoorbaarheid van veranderingen staat centraal in deze discussie. Bill Whitlock, president van Jensen Transformers, heeft geschreven dat "geen enkel ander product zo omgeven wordt door mysteries als de audio kabel!" Whitlock gaat verder door te zeggen dat het high-end segment van de audio-industrie "vol zit met verkeerde informatie, mythe en mystiek. " Er wordt beweerd dat zelfs audiofiele experts in testen geen onderscheid kunnen maken tussen extreem dure, exotische luidsprekerkabels en gewone lamp koorden of goedkope 12 AWG koperen luidsprekerkabels.

In rigorous tests performed under controlled circumstances, listeners have not been able to prove there is any audible difference between high end and cheap cables [ 7 ] .

James Randi, een goochelaar en wetenschappelijk scepticus die vooral bekend staat als uitdager van paranormale beweringen en pseudowetenschap, bood een prijs van een miljoen dollar aan iedereen die een dure high-end audio kabel van een gewone audio-kabel kon onderscheiden in een gecontroleerde luistertest. Michael Fremer van Stereophile magazine nam de uitdaging aan, maar ze werden het niet eens over de testomstandigheden, dus vond de test niet plaats. In strenge tests, uitgevoerd onder gecontroleerde omstandigheden, bleken luisteraars niet in staat om een hoorbaar verschil te ontdekken tussen high-end en goedkope kabels.
1 miljoen Dollar  :-o en niemand die dat wil vangen ???
Heb je een link naar de voorwaarden die gesteld worden ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Dat moet natuurlijk wel iemand zijn uit het journaille en die al jaren schrijft dat er verschillen zijn. Jan boeren fluit uit Tjeekermebroek gaat die mln nooit vangen door te zeggen datie geen verschil hoort. Het moet wel nieuwswaarde hebben.

Krantekop zou moeten luiden "Michael Fremer hoort geen verschil tussen een Continuum Caliburn en een SL1200 met een natte krant als naald" kijk dat zou wat zijn. Maar je weet toch?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Nou er staat toch duidelijk iedereen  :-)

CiteerJames Randi, een goochelaar en wetenschappelijk scepticus die vooral bekend staat als uitdager van paranormale beweringen en pseudowetenschap, bood een prijs van een miljoen dollar aan iedereen die een dure high-end audio kabel van een gewone audio-kabel kon onderscheiden in een gecontroleerde luistertest.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Je kans om de rijkste inwoner van Arnhem te worden.  :wink: 8-) :yes:

Citaat van: Marco op januari 05, 2012, 20:45:31
Nou er staat toch duidelijk iedereen  :-)

CiteerJames Randi, een goochelaar en wetenschappelijk scepticus die vooral bekend staat als uitdager van paranormale beweringen en pseudowetenschap, bood een prijs van een miljoen dollar aan iedereen die een dure high-end audio kabel van een gewone audio-kabel kon onderscheiden in een gecontroleerde luistertest.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Whisper.nl

Citaat van: Zoldar op januari 05, 2012, 21:53:20
Ik ga wel jongens. En neem mijn brocoli oordopjes mee  :mrgreen:

Succes dan maar met je luister test.  :mrgreen:

Erug off topic. Ik zou wel willen weten wat voor een set er staat waarmee ze gaan testen.

imho zal een test op een aldi setje geen verschil laten horen van het ls snoer.

Zet je daar een meer dan set, top Marantz, Accuphase enz.,  neer dan worden de verschillen sneller hoorbaar.


Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Paul

Citaat van: Whisper.nl op januari 05, 2012, 22:00:23
Citaat van: Zoldar op januari 05, 2012, 21:53:20
Ik ga wel jongens. En neem mijn brocoli oordopjes mee  :mrgreen:

Succes dan maar met je luister test.  :mrgreen:

Erug off topic. Ik zou wel willen weten wat voor een set er staat waarmee ze gaan testen.

imho zal een test op een aldi setje geen verschil laten horen van het ls snoer.

Zet je daar een meer dan set, top Maratanz, Accuphase enz.,  neer dan worden de verschillen sneller hoorbaar.


Groet Whisper


Ze hebben mij benaderd voor m,n buizenset maar die sta ik niet af, ben niet gek !!   :-D :gaap: nonono nonono
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Citaat van: Whisper.nl op januari 05, 2012, 22:00:23
Citaat van: Zoldar op januari 05, 2012, 21:53:20
Ik ga wel jongens. En neem mijn brocoli oordopjes mee  :mrgreen:

Succes dan maar met je luister test.  :mrgreen:

Erug off topic. Ik zou wel willen weten wat voor een set er staat waarmee ze gaan testen.

imho zal een test op een aldi setje geen verschil laten horen van het ls snoer.

Zet je daar een meer dan set, top Marantz, Accuphase enz.,  neer dan worden de verschillen sneller hoorbaar.


Groet Whisper

Mee eens. Er zijn nu eenmaal meer transparante combinaties dan andere waar kleine verschillen wellicht niet aan de oppervlakte komen.

Ik vind het allemaal prima wat ze testen. Geef mij dat kabeltje of die Sony amp maar. Dan probeer ik dat thuis zelf wel uit. Ik vind het interessanter om te lezen wat mensen hier op het forum thuis hebben ondervonden.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx


http://www.youtube.com/watch?v=c0Z7KeNCi7g



Maar waarom voelen we ons dan toch soms beter op ons gemak bij een bepaald persoon dan bij een ander persoon terwijl mensen uit dezelfde samenstelling bestaan ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Er worden soms idiote bedragen gevraagd voor interlinks ( 10.000 euro  :schater: ) en speaker kabels waarbij jeje kan afvragen hoe zoiets zo duur kan zijn  :roll:

bij mij thuis interlink getest van diverse merken van 70 tot 1000 euro ,waarbij de interlink van 180 euro er als het beste uitkwam en echt het geld waard is naar mijn mening  pompom

Die testen dat alles hetzelfde is hecht ik niet zoveel waarde aan evenmin aan koeien met goude oren van producenten maar ik hoor weldegelijk duidelijke verschillen  byebye


Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: Marantz 81 op januari 05, 2012, 23:19:09
Er worden soms idiote bedragen gevraagd voor interlinks ( 10.000 euro  :schater: ) en speaker kabels waarbij jeje kan afvragen hoe zoiets zo duur kan zijn  :roll:

bij mij thuis interlink getest van diverse merken van 70 tot 1000 euro ,waarbij de interlink van 180 euro er als het beste uitkwam en echt het geld waard is naar mijn mening  pompom

Die testen dat alles hetzelfde is hecht ik niet zoveel waarde aan evenmin aan koeien met goude oren van producenten maar ik hoor weldegelijk duidelijke verschillen  byebye

Same here. Ik heb ook verschillen gehoord (dropveter tot dure aquest) maar geen een die met 1K aan dropveter laat uitgeven.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Vrouw haat Hi-Fi.
Vrouw speelt viool in orkest.
Man koopt stiekum andere LS kabel.
Vrouw merkt die avond op "he ik hoor de violen beter op mijn CD, lijkt al wat meer op een viool"


Man koopt veel Hi-Fi spul.
Vrouw haat man.
Man koopt toch veel te dure versterker (want duurder dan budget amp, kan nooit goed zijn).
Vrouw pakt deegroller.
Man zet helm op. Man zet CD op van vrouw.
Vrouw merkt op: die versterker gaat niet weer weg he?
Man zet helm af.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

CiteerVrouw haat Hi-Fi.
Vrouw speelt viool in orkest.
Man koopt stiekum andere LS kabel.
Vrouw merkt die avond op "he ik hoor de violen beter op mijn CD, lijkt al wat meer op een viool"

Man was vergeten de volumeknop vd versterker zachter te zetten voordat vrouw thuis gekomen is .
Vrouw komt thuis en merkt een ander geluid op .
Man zegt omdat het komt doordat hij een andere kabel gekocht heeft en maakt de vrouw wijs dat de flinke investering toch nog gerechtvaardigd is .
Vrouw zegt tegen man ,ben je nu tevreden dan ga ik nieuwe schoenen kopen .

:-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)