iemand bekend met of gehoord over de kimber 4TC (dunner) of 8TC (dikker) LS kabe

Gestart door lo, juli 16, 2011, 21:15:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juli 16, 2011, 22:56:16
Citaat van: lo op juli 16, 2011, 22:37:53
:schater:
Andere accuphase  notworthy
Je bent wel op dreef, ben bang trouwens dat als accuphase al LS kabels heeft deze niet te betalen zijn. Een IC van 1 mtr bruine variant kost ook zo rond de 1500 euro volgens mij

Waarom in godsnaam... :|

Bruin ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Ze praten bij beide kabels over 2,5mm2 bare wire ends ,maar beetje vreemd want de connectoren die je voor de 8TC moet gebruiken zijn groter als voor de 4TC  ,de  8TC is dikker

8TC zijn 16 aders ( 9 AWG Connector )

4TC zijn 8 aders  (  13 AWG Connector )


zijn wel hele mooie kabeltjes heb ze ook gezien bij een luistertest bij hobo hifi  :yes:


huub1

lo kijk eens op marktplaats er is iemand die proline kabels verkoopt in alle lengtes en diktes. voor de prijs hoef je het niet te laten. heb zelf de 4mm biwire van hem.
luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

huub1

Advertentie: 468091834 vorige | volgende  Nieuw Pro-Line Bi-Wire en Single-Wire High-End kabels.
luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.

rmu

hallo

ik gebruikte van den hul m.c cs 122 hybrid kabel voor de front en center speakers.
heb op een gegeven moment  Tc4 kabels geleend van de hobo uit den bosch
zowel ik en 'de schoonheids commisie' hoorden tijdens het luisteren van ons bekende concerten meer detail en geluid lijkt wat helderder.
bijvoorbeeld net wat meer detail in het orkest bij de percussie of gerommel of praten vanuit het publiek.

dus tc 4 kabels besteld en een poos later van de twee maal Tc 4 één kabel voor de center speaker gemaakt.
dat lijkt de spraak tijdens wat duidelijker te maken.
en voor de front speakers de 3 x 3 meter Tc8 all clear gekocht uit Duitsland.

het verschil tussen de Tc4 en Tc8 voor de frontspeakers is moeilijk hoorbaar maar door het recyclen tbv de centerspeaker toch erg tevreden.

ik vind het moeilijk om zaken aangaande geluidsverbetering te omschrijven maar wanneer ik meer details in een bekende opname hoor gaat er in mijn beleving toch iets goed.
de Tc kabels klinken in mijn oren wat helderder dan de van den hul

groet dolf
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

rudisunshine

dag allemaal,   ik kwam net dit tegen:
http://www.hifispeakers.nl/high-end-speaker-kabel

De kwaliteit van high-end audio kabels
Er is discussie onder audiofielen over de invloed van high-end kabels op audio-systemen. De hoorbaarheid van veranderingen staat centraal in deze discussie. Bill Whitlock, president van Jensen Transformers, heeft geschreven dat "geen enkel ander product zo omgeven wordt door mysteries als de audio kabel!" Whitlock gaat verder door te zeggen dat het high-end segment van de audio-industrie "vol zit met verkeerde informatie, mythe en mystiek. " Er wordt beweerd dat zelfs audiofiele experts in testen geen onderscheid kunnen maken tussen extreem dure, exotische luidsprekerkabels en gewone lamp koorden of goedkope 12 AWG koperen luidsprekerkabels.

In rigorous tests performed under controlled circumstances, listeners have not been able to prove there is any audible difference between high end and cheap cables [ 7 ] .

James Randi, een goochelaar en wetenschappelijk scepticus die vooral bekend staat als uitdager van paranormale beweringen en pseudowetenschap, bood een prijs van een miljoen dollar aan iedereen die een dure high-end audio kabel van een gewone audio-kabel kon onderscheiden in een gecontroleerde luistertest. Michael Fremer van Stereophile magazine nam de uitdaging aan, maar ze werden het niet eens over de testomstandigheden, dus vond de test niet plaats. In strenge tests, uitgevoerd onder gecontroleerde omstandigheden, bleken luisteraars niet in staat om een hoorbaar verschil te ontdekken tussen high-end en goedkope kabels.

cz79

Citaat van: rudisunshine op januari 05, 2012, 09:22:32
Er wordt beweerd dat zelfs audiofiele experts in testen geen onderscheid kunnen maken tussen extreem dure, exotische luidsprekerkabels en gewone lamp koorden of goedkope 12 AWG koperen luidsprekerkabels.


:gaap: :gaap: :gaap:

thepioneer

Nou en toch zit er wel degelijk verschil in. Ik ben nu van monster kabel naar neotech gegaan. Nou daar zit echt wel verschil in. Alles klinkt beter, bass is strakker enz.

Zo heb ik ook een set nordost in huis gehad, dat was ook een wereld van verschil, dat was zo groot dat als ik de kabels gratis zou krijgen ik ze er niet eens tussen wou houden. Erg veel hoog aanwezig,

De neotech kabels bevallen me erg goed. Daarbij moet ik zeggen dat de monster kabel voor wat hij kost een enorme prestatie neerzet.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Heb ook dezelfde ervaring, ben van MIT naar Siltech naar Art-Speak gegaan en iedere keer weer een (relatief grote) verandering waarbij de MIT veel versmerinkg van het geluid had (voornamelijk bas) en de Siltech daar duidelijk een beter beeld neerzette, maar nog met wat scherpe randjes en dat lostte de Art-Speak in mijn geval weer prima op.


Zoldar

Ja mooi is dat.

Een prius rijd onder gecontroleerde lab omstandigheden 1 op  27. Zelfs de grootste geitenwollensokken rijder haalt dat niet op een hele tank. Lab vs real world is een groot verschil. Die gecontroleerde lab omstandigheden staan wel erg ver af van de dagelijkse praktijk.

Wel goed dat er eindelijk wat meer wordt gekwantificeerd voordat er conclusies worden getrokken op alleen gehoor en uiterlijk.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79