Op bezoek bij Marco een Denon cd speler

Gestart door PM95, mei 25, 2007, 02:20:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik heb hier een Denon DCD-3520 al spelend staan,de 3520 was destijds de top speler (1988) van denon en dat is hembehoorlijk aan te zien en vooral te voelen ook,het ding weegt zon 20 kg en heeft een swingarm loopwerk (flips mischien??) wat mij doet denken aan een CDM4Pro loopwerk en in veel opzichten aan een CD10 doet denken,verder heeft hij 2 voedingen waarvan eentje voor de main en 1 voor de digitale sectie.

Hoe klinkt de speler:

Kort samengevat heel ingetogen!!
Veel detail met een heel strak laag wat ik van Denon niet echt gewend ben ,de stemmen van Labrie (leadvocal van Dreamtheater) klinken een beetje laidback maar de instrumenten klinken vol overtuiging met een heel gerafineerd detail in het mid/hoog zoals ik het graag mag horen.

Ik hou het bij deze maar heel even kort want ik zal deze speler nog een geruime tijd aan de tand gaan voelen.

Natuurlijk volgen er ook nog wat pics en een uitgebreide recensie.



greetz Marco

edit: het betreft een Sony loopwerk .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

#1
Mooie speler ben benieuwd naar je recensies.
Sinds ik een Denon receiver heb staan heb ik ook een zwak voor dit merk.
Hoor graag de overeenkomsten en / of verschillen t.o.v. Marantz.

[wegens disk ruimte verwijderd]
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Ik heb de 3520 ook hier gehad en deel je mening kwa weergave.

Mooi klinkende speler en kan zich makkelijk meten met de CD-10 en 16.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mahansz

'k heb een tijdje de dcd-2560 thuis gehad en vond het ook een prima apparaat! klonk echt vrij mooi, gedetailleerd! alleen toch maar weer weggedaan, paste qua looks niet bij de rest... :-D
maar 'k ben benieuwd naar je recensie!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

TurboMarco

De Denon blijft hier  pompom,dus ik kan rustig aan een gedegen recensie werken  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

hai

mooi!!! mooie spullen heb je daar trouwens bij staan

heb zelf nu een cd 10 ,  maar ik ben qua versterkers helemaal van marantz afgestapt ,  ik draai nu over een classe cap151 , en heb na die inbraak bij mij, een nieuwe creek te leen gehad van een vriend van mij, deze vond ik al beter klinken dan een pm17!!  meer fundament en body in het laag

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Ik durf het haast niet te zeggen  :oops:,maar de denon klinkt haast hetzelfde als de CD10/CD11 en ik denk dat ik ze blind niet van elkaar kan onderscheiden.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Is mooi, volgende keer meenemen naar een shoutout.
Kunnen we behalve marantz ook andere hifi merken vergelijken.
Komt allemaal uit Japan..........misschien iets op korte termijn regelen, ben ik zeker van de partij.
Weet niet hoe de interesse bij andere forumleden is !!
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

Citaat van: Paul op mei 28, 2007, 17:16:38
Is mooi, volgende keer meenemen naar een shoutout.
Kunnen we behalve marantz ook andere hifi merken vergelijken.
Komt allemaal uit Japan..........misschien iets op korte termijn regelen, ben ik zeker van de partij.
Weet niet hoe de interesse bij andere forumleden is !!
zo te horen von je het wel wat,

als ik kan rij ik met je mee

Paul

Tuurlijk neem aan dat je de foto,s gezien hebt.
Maar of het zo kort achter elkaar een suc6 wordt weet ik niet.
Maar mocht ik kunnen kan je altijd meerijden.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Ik vind het oo wel voor een herhaling vatbaar  hello
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

jaaaaaaaaaaaaaaa leuk mag ik meedoen pompom euh wat is een shoot out? :wink: haha

grtz mars byebye
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lionb

ik stond er ook raar van te kijken toen ik de denon bij marco aan het luisteren was een zeer mooie cd speler en als je tegen het laadje stoot slaat hij niet over wat de meeste denon cd spelers wel doen gr.olaf :wav:

TurboMarco

En hij slaat nog steeds niet over :-D :-D ,ook niet zo verwonderlijk met een nieuw loopwerk :wink:

Ik kan nu iig zeggen dat ik met deze speler een waardige opvolger heb voor de CD11le ,het match gewoon lekker in mn huidige setup.
Niet verkeerd voor een speler van 19 jr oud.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)