Receivers & power

Gestart door WimPeu, juli 08, 2011, 09:51:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

still life

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 12:20:52
Afstellen is iid een kunst op zich. Alhoewel Audyssey dat eigenlijk voor janmetdepet mogelijk moet maken.

@ still life:
Salontafel er uit en de bank naar voren is geen optie. Ik woon hier ook nog samen met 'normale mensen'  :angel:

heb hetzelfde a/d hand wim, HT in de woonkamer is altijd een compromis..

CiteerPure stand de absolute winnaar

kijk, draai je toch gewoon zo ?
DSP board & all the rest is dan niet actief.. SA'tje analoog erop & pure stereo music..  :yes:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Vlearmoes

Ik doelde eigenlijk meer op de prijs Wim  en de beschikbaarheid ervan in Europa  :|   Maar daar heeft Ron antwoordt op.

Audyssey is al steeds meer voor de gewone man  (jij beschikt ook al over een aardige uitvoering) de uitbreidingen in de standaard versie zijn al beter


Je kunt vast je bank èn tafel wel een 30/40cm naar voren schuiven (je hebt een grote kamer  :kwijl: )
dan kan die hond er nog steeds langs  :-D :-D (desnoods achterlangs  :yes:)

De dynamic EQ is hier versmolten met met de audyssey en niet afzonderlijk in te stellen
het is ook de bedoeling dat de audyssey mee denkt met volume veranderingen
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 12:20:52
Afstellen is iid een kunst op zich. Alhoewel Audyssey dat eigenlijk voor janmetdepet mogelijk moet maken.

@ still life:
Salontafel er uit en de bank naar voren is geen optie. Ik woon hier ook nog samen met 'normale mensen'  :angel:

@Stadium:
Audyssey alleen zonder DYNAMIC EQ geeft een dun plaatje. De sub gaat dan iets mee doen maar in de Pure stand gaat het fullrange naar de sp[eakers wat een veel mooier resultaat geeft. Nog steeds is de Pure stand de absolute winnaar. Aan de opstelling ligt het niet. Met de Cambridge set heb ik met dezelfde akoestiek en speakers ook een prachtig geluid.

@Vlearmoes:
Waarom zou dat moeilijk worden dan? Als je importeur bent kun je er toch 1tje importeren. De 80.3 mag natuurlijk ook. clown1

Jou speakers zullen toch wel op Large gezet worden door de Audyssey
Dat de surrounds en center afgekapt worden kan altijd maar jou fronts zeker wel op large zetten

Ik had hier met Dyn EQ uit ook een wat dunnen plaatje maar wel rustiger en natuurlijker
Nu ben ik er aan gewent en ben tevreden !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Fronts staan ook op large. Verder heeft Audyssey alle kanalen op 40Hz afgeregeld. Wat ik zelf niet zo snel gedaan zou hebben maar het moet gezegd, het klinkt met film een stuk heftiger omdat er nu ook een flink portie laag van achter en uit het midden komt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

wanneer komt rob eens op bezoek..  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Is dat een stille hint om de 7005 van jou eens te gaan uitproberen
Bij Wim vallen we met de BBQ binnen en gaan we het eens uitgebeid en relaxt hierover hebben
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 12:20:52
Afstellen is iid een kunst op zich..
Ja!!

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 12:20:52Alhoewel Audyssey dat eigenlijk voor janmetdepet mogelijk moet maken.
Ja, maar........
Bij het inmeten met Audyssey moet je wel precies doen wat in de gebruiksaanwijzing staat. Dat geeft meteen al twee problemen:
1- de gebruiksaanwijzing wordt pas geraadpleegd als laatste redmiddel;
2- velen nemen niet de tijd of denken het beter te weten.
En verder zijn er diverse uitvoeringen van Audyssey zodat Audyssey =ongelijk aan Audyssey.

Zoals stadium III als schreef, ga eens luisteren (bij hem of bij mij, en binnenkort bij vlaermoes) en ervaar hoe een juist afgestelde Audyssey Pro klinkt. Dan pas wéét je wat mogelijk is.

ron

Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

#97
Citaat van: Vlearmoes op juli 09, 2011, 12:16:49
Ik denk dat het straks ook erg moeilijk wordt een mooie DTR 80.2 te bemachtigen

De .2 modellen zijn uitverkocht.
De nieuwe DTR-80.3 en DHC-80.3 zijn vanaf september (DHC) en november (DTR) leverbaar, o.a. bij ondergetekende.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

Citaat van: Marco op juli 09, 2011, 11:56:14
Nu weet ik zeker dat wanneer er een kundig cq geduldig persoon aan mn 1007 gaat frommelen en ook dat wanneer de meting op de juiste manier verricht word een heel ander (lees fraaier) beeld neergezet word .
:yes: :yes:
Citaat van: Marco op juli 09, 2011, 11:56:14Wat overblijft zijn de gigantische hoeveelheid aan instellingen die ook in staat zijn om de toch al kloterige opnames vd cd's die hier voor 80% vertegenwoordigd zijn beter.....of nee ...fraaier te laten klinken ,maar dat is persoonlijk toch  :wink:
Met audyssey kun je 80% van de instellingen vergeten. Het is als, hoe zal ik het zeggen, als de automatische versnellingsbak in je auto: gas geven en je nergens zorgen om maken. Ik zou niet meer zonder willen (audyssey en de automaat).

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Stadium III

Audyssey ok maar dan in de auto liever handgeschakeld  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Citaat van: Marco op juli 09, 2011, 11:34:10
Wat ik tot nu toe vind van DSX ondanks dat ik nog steeds niet de gelegenheid gehad heb om de meting vooraf te doen is dat bij bepaalde opnames die vrij schril zijn het geluid toch wel opknapt ,maar in het geval van de toch wel aangedikte opnames word het overdone ,maar goed dat is ook goed mogelijk doordat de instelling vd vorige gebruiker er nog in staan .

Foei!
Zonder een adequate meting KUN je niet met DSX werken. DSX is afhankelijk van een correcte meting.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

still life

Citaat van: Vlearmoes op juli 09, 2011, 12:30:02
De dynamic EQ is hier versmolten met met de audyssey en niet afzonderlijk in te stellen
het is ook de bedoeling dat de audyssey mee denkt met volume veranderingen

dit is een goed punt imho, het behoud de toonbalans ook bij lagere volumes
heb geen probleem met D.EQ, het wordt een probleem als de sub (s) niet goed geintegreerd zijn
=> bass overkill

daarom draai ik zonder sub, met mooie fronts heb je immers 2 subs aan boord..

Citeergas geven en je nergens zorgen om maken.

:yes:


Citaat van: Stadium III op juli 09, 2011, 13:24:11
Is dat een stille hint om de 7005 van jou eens te gaan uitproberen

verwijzing naar de op til staande BBQ..  :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

still life

@ ron:
zou graag eens uw mening hieromtrent willen lezen..

Citaat van: still life op juli 08, 2011, 18:07:22
passieve bi-amp verspilt ook nog energie in de wisselfilters
HF gaat het uitgestuurde laag verloren, LF gaat het uitgestuurde hoog verloren                                   

daarbij laat een receiver enkel horizontale bi-amp toe, vertikaal moet je dus 2 aparte eindbakken inzetten

een tekortkoming van ADSY vind ik, is dat het naast de berekening v/e actief filter
voor de omgevormde backs enkel laag zou moeten uitsturen & het mid/hoog zonder laag

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Citaat van: Perfect_audio op juli 09, 2011, 13:32:12
Citaat van: Vlearmoes op juli 09, 2011, 12:16:49
Ik denk dat het straks ook erg moeilijk wordt een mooie DTR 80.2 te bemachtigen

De .2 modellen zijn uitverkocht.
De nieuwe DTR-80.3 en DHC-80.3 zijn vanaf september leverbaar, o.a. bij ondergetekende.

Ron

Mooi heb ik nog even spaar en probeer tijd. Dat het een top Integra gaat worden staat voor mij al bijna vast.

Wat worden de verschillen van de .3 modellen tov de .2 modellen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Perfect_audio

Citaat van: still life op juli 09, 2011, 14:00:16
@ ron:
zou graag eens uw mening hieromtrent willen lezen..
Oké

Citaat van: still life op juli 08, 2011, 18:07:22
passieve bi-amp verspilt ook nog energie in de wisselfilters
HF gaat het uitgestuurde laag verloren, LF gaat het uitgestuurde hoog verloren

Over verspillen van energie kan ik kort zijn: iedere klasse A versterker 'verspilt' 80-90 energie in de vorm van warmte. Muziek luisteren op niveau kost energie. Punt.

Citaat van: still life op juli 08, 2011, 18:07:22daarbij laat een receiver enkel horizontale bi-amp toe, vertikaal moet je dus 2 aparte eindbakken inzetten
Wat is er mis met horzontale bi-amp? Als je nadien eq-correcties wilt uitvoeren is dat de enige oplossing. De AVR moet wel weten waar de signalen naar toe moeten. Maar, wat is daar mis mee?

Citaat van: still life op juli 08, 2011, 18:07:22een tekortkoming van ADSY vind ik, is dat het naast de berekening v/e actief filter
voor de omgevormde backs enkel laag zou moeten uitsturen & het mid/hoog zonder laag
Ik denk niet dat ik die zin begrijp.
ADSY = Audyssey ?
omgevormde backs = ?

Audyssey pakt het hele spectrum aan (20-20k) om alle luidsprekers met elkaar in harmonie te brengen. Voor zover ik dat heb beluisterd, en dat is al op veel (uiteenlopende) plaatsen, is dat een goede zaak.
Bij een juiste afstelling hoor je geen luidsprekers meer, maar muziek. M.a.w. je kunt de luidsprekers niet meer aanwijzen.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.