Receivers & power

Gestart door WimPeu, juli 08, 2011, 09:51:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: still life op juli 09, 2011, 11:16:22
Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 10:09:11
De Onkyo in stereo met de Audyssey aan is erg over the top. Waar het in Pure Stereo een mooi plaatje neerzet wordt het met Audyssey helemaal breed getrokken... nog niet mijn ding.

vreemd hoor wim..  :|
denk dat je geconftonteerd wordt met balanced vs benadrukte weergave

naar schatting hou je wel v/e aangezet laag/druk in je weergave, dat heeft gevolgen voor het mid/hoog
als je meer midden hebt, kan het al eens breed klinken

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 10:40:22
Breed? ja hoe breed. Als ik in stereo de zang stem mooi inn het midden heb trek ik het met Audyssey weer gelemaal naar de speakers in. Zoiets..

dit staat dan weer haaks op je vorig bericht..
maar zou erop kunnen wijzen dat je opstelling te breed uiteen staat..

ps: don't get me wrong: ik zit niet op je set te kakken..  :-D

zie net dat je met die effect speakers werkt: die ff loozen & enkel je fronts beoordelen..   :wink:


met balanced vs benadrukte weergave  HLP


het gaat weer duizelen voor me  :yes:



Vroeguhhh was alles makkelijker  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

#76
Geen effect speakers hoor.

Speakers staan zeker niet te breed opgesteld. 3.50m uit elkaar. Balanced vs benadrukte weergave zegt me niks.

Met breed trekken bedoel ik de zang in de speakers dus helemaal links en rechts (Audyssey aan) Audyssey uit heb ik de zang stemmen weer mooi op de plaats van de center. Wel in 2 channel gebruik natuurlijk.

Foto van hoe de speakers staan. De set is op de CD speler na ook nog het zelfde.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Gebruik de Audyssey alleen eens zonder DYNAMIC EQ

Kijk eens wat ie dan doet, als ik hier weer naar source direct ga dan merk ik kwa plaatsing dat het ook allemaal wel goed staat
Maar wat mijn dan meteen wel opvalt is dat ik de beperkingen in de ruimte weer naar voren krijg

Probeer het eens met ingeregelde Audyssey en meer niet
Dus alles wat erbij zit afzetten

Zo draai ik hier nu ook naar volle tevredenheid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Ga ik even doen. Kijken wat het gaat opleveren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 10:07:01
Zo, ik heb zojuist de CA versterker ontkoppeld en draai nu alleen met de Onkyo in Bi-Amp config. Klinkt natuurlijk niet verkeerd en ik heb wel iets meer druk dan met de normale speaker aansluitingen. Het zou mooi zijn als deze situatie mij kan blijven boeien.

notworthy notworthy
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 11:14:24
Citaat van: Marco op juli 09, 2011, 11:08:57
Wim, bedoel je de instelling audyssey DSX ?
Ik heb dat namelijk uitgeprobeerd (zonder meting vooraf) met Front wide left/right speakers erbij aangesloten .

:yes:  tenminste ik kan in het menu kiezen of ik Audyssey aan of uit zet. Aangezien ik DSX heb zal dat wel zo zijn.

Wat vind jij van het stereo met de Audyssey aan? 

Als mij dit gaat bevallen zie ik hier dit jaar nog wel een DTR-80.2 staan. Dat ding heeft volgens mij 3 ringkern trafo's aan boord waarvan er 1 speciaal voor stereo gebruik is. Machtige machiines hoor. Hoe meer ik me er in verdiep hoe groter de waardering. Dat die Integra's niet populaider zijn hier snap ik eigenlijk niet.
Wat ik tot nu toe vind van DSX ondanks dat ik nog steeds niet de gelegenheid gehad heb om de meting vooraf te doen is dat bij bepaalde opnames die vrij schril zijn het geluid toch wel opknapt ,maar in het geval van de toch wel aangedikte opnames word het overdone ,maar goed dat is ook goed mogelijk doordat de instelling vd vorige gebruiker er nog in staan .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Voer maar eens minimaal 6 metingen uit
Meting 1 vanaf je sweetspot
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 10:09:11
De Onkyo in stereo met de Audyssey aan is erg over the top. Waar het in Pure Stereo een mooi plaatje neerzet wordt het met Audyssey helemaal breed getrokken... nog niet mijn ding.

Dit was wat Robert hier ook meteen opviel; dat er een leegte ontstaat tussen de speakers in stereo mode audyssey
Bij pure direct is er een mooie brede stage met daartussen ook de muziek

Hopelijk heeft Ron hier een oplossing voor   als is het schuiven met de speakers.
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 11:14:24
Citaat van: Marco op juli 09, 2011, 11:08:57
Wim, bedoel je de instelling audyssey DSX ?
Ik heb dat namelijk uitgeprobeerd (zonder meting vooraf) met Front wide left/right speakers erbij aangesloten .

Dat die Integra's niet populaider zijn hier snap ik eigenlijk niet.
Onbekend maakt onbemind  :wink:
Of men denk dat het gewoon een Onkyo is met een ander frontje ,zoiets als philips/Marantz destijds .

Of het komt dat we op een Marantzforum zitten  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: Marco op juli 09, 2011, 11:42:04
Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 11:14:24
Citaat van: Marco op juli 09, 2011, 11:08:57
Wim, bedoel je de instelling audyssey DSX ?
Ik heb dat namelijk uitgeprobeerd (zonder meting vooraf) met Front wide left/right speakers erbij aangesloten .

Dat die Integra's niet populaider zijn hier snap ik eigenlijk niet.
Onbekend maakt onbemind  :wink:
Of men denk dat het gewoon een Onkyo is met een ander frontje ,zoiets als philips/Marantz destijds .

Of het komt dat we op een Marantzforum zitten  clown1

:-D Maar ook op het HT forum lees ik weinig over Integra.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 11:23:02
Geen effect speakers hoor.

Speakers staan zeker niet te breed opgesteld. 3.50m uit elkaar. Balanced vs benadrukte weergave zegt me niks.

balanced= ADSY   
benadrukt= hoe de speaker uit zichzelf klinkt in je ruimte/opstelling


CiteerMet breed trekken bedoel ik de zang in de speakers dus helemaal links en rechts (Audyssey aan) Audyssey uit heb ik de zang stemmen weer mooi op de plaats van de center. Wel in 2 channel gebruik natuurlijk.

imho heb je met ADSY uw midden mooi in balans wat het stereo beeld wat terugtrekt
in pure direct kun je bvb een mooie bult hebben op je midden,
iets wat je mss graag hoort of sinds jarenlang gewend bent van te horen..  :wink:

CiteerFoto van hoe de speakers staan. De set is op de CD speler na ook nog het zelfde.


opnieuw: niet om te kakken, maar zet die salontafel eens a/d kant & uw zetel een stuk naar voor..  :wink:


Citaat van: Vlearmoes op juli 09, 2011, 11:36:59Dit was wat Robert hier ook meteen opviel; dat er een leegte ontstaat tussen de speakers in stereo mode audyssey
Bij pure direct is er een mooie brede stage met daartussen ook de muziek

Hopelijk heeft Ron hier een oplossing voor   als is het schuiven met de speakers.

komt vast goed, mogelijke verklaring staat boven wim's foto hier..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Ik ga even terug in de tijd......gaan jullie even met me mee ?  :-)

Ik kom thuis met de Onkyo TX-SR604E en nadat ik alles aangesloten heb sluit ik zonder verder na te denken de meet mic aan en doe de meting ..... maar de klok in de woonkamer tikt zoals het hoort en toch ook wel erg luid ,de aquarium met de vreselijke pomp die de woonkamer siert en de visjes van voldoende frisse lucht voorziet doet ook gewoon zijn werk ,maar gelukkig hielden de honden wel hun bek dicht .

Ik vond het geluid nadien toch wel een beetje ...... tja hoe zal ik dat zeggen ?? iig niet zoals de Duitsers dat zeggen Knackig ,de sub stond er ook een beetje voor l#l bij en toen heb ik Rob geraadpleegd ,erg snel zoals Rob is met zijn helpende hand  notworthy is hij naar Arnhem getogen en heeft de set naar een aanzienlijk hoger plan gebracht .
Ik heb nadien nog wat hardware wisselingen aangebracht maar de settings waren nagenoeg niet veranderd ,het resultaat daarvan hebben velen mogen aanhoren en die mogen het zelf wel zeggen hoe dat klonk .

Nu weet ik zeker dat wanneer er een kundig cq geduldig persoon aan mn 1007 gaat frommelen en ook dat wanneer de meting op de juiste manier verricht word een heel ander (lees fraaier) beeld neergezet word .
Wat overblijft zijn de gigantische hoeveelheid aan instellingen die ook in staat zijn om de toch al kloterige opnames vd cd's die hier voor 80% vertegenwoordigd zijn beter.....of nee ...fraaier te laten klinken ,maar dat is persoonlijk toch  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Jongens kom nou eens gewoon hier luisteren naar de PRO instellingen van Audyssey ( voor hoever je die kunt horen  :-P )

Leo en Joep zijn hier ook al geweest en waren aangenaam verast !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 11:49:49
Citaat van: Marco op juli 09, 2011, 11:42:04
Citaat van: WimPeu op juli 09, 2011, 11:14:24
Citaat van: Marco op juli 09, 2011, 11:08:57
Wim, bedoel je de instelling audyssey DSX ?
Ik heb dat namelijk uitgeprobeerd (zonder meting vooraf) met Front wide left/right speakers erbij aangesloten .

Dat die Integra's niet populaider zijn hier snap ik eigenlijk niet.
Onbekend maakt onbemind  :wink:
Of men denk dat het gewoon een Onkyo is met een ander frontje ,zoiets als philips/Marantz destijds .

Of het komt dat we op een Marantzforum zitten  clown1

:-D Maar ook op het HT forum lees ik weinig over Integra.

Ik denk dat het straks ook erg moeilijk wordt een mooie DTR 80.2 te bemachtigen
voor zover ik weet is Ron nu enige importeur
http://www.sparksite.nl/
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

Afstellen is iid een kunst op zich. Alhoewel Audyssey dat eigenlijk voor janmetdepet mogelijk moet maken.

@ still life:
Salontafel er uit en de bank naar voren is geen optie. Ik woon hier ook nog samen met 'normale mensen'  :angel:

@Stadium:
Audyssey alleen zonder DYNAMIC EQ geeft een dun plaatje. De sub gaat dan iets mee doen maar in de Pure stand gaat het fullrange naar de sp[eakers wat een veel mooier resultaat geeft. Nog steeds is de Pure stand de absolute winnaar. Aan de opstelling ligt het niet. Met de Cambridge set heb ik met dezelfde akoestiek en speakers ook een prachtig geluid.

@Vlearmoes:
Waarom zou dat moeilijk worden dan? Als je importeur bent kun je er toch 1tje importeren. De 80.3 mag natuurlijk ook. clown1
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES