Ik ga even terug in de tijd......gaan jullie even met me mee ?
Ik kom thuis met de Onkyo TX-SR604E en nadat ik alles aangesloten heb sluit ik zonder verder na te denken de meet mic aan en doe de meting ..... maar de klok in de woonkamer tikt zoals het hoort en toch ook wel erg luid ,de aquarium met de vreselijke pomp die de woonkamer siert en de visjes van voldoende frisse lucht voorziet doet ook gewoon zijn werk ,maar gelukkig hielden de honden wel hun bek dicht .
Ik vond het geluid nadien toch wel een beetje ...... tja hoe zal ik dat zeggen ?? iig niet zoals de Duitsers dat zeggen
Knackig ,de sub stond er ook een beetje voor l#l bij en toen heb ik Rob geraadpleegd ,erg snel zoals Rob is met zijn helpende hand
is hij naar Arnhem getogen en heeft de set naar een aanzienlijk hoger plan gebracht .
Ik heb nadien nog wat hardware wisselingen aangebracht maar de settings waren nagenoeg niet veranderd ,het resultaat daarvan hebben velen mogen aanhoren en die mogen het zelf wel zeggen hoe dat klonk .
Nu weet ik zeker dat wanneer er een kundig cq geduldig persoon aan mn 1007 gaat frommelen en ook dat wanneer de meting op de juiste manier verricht word een heel ander (lees fraaier) beeld neergezet word .
Wat overblijft zijn de gigantische hoeveelheid aan instellingen die ook in staat zijn om de toch al kloterige opnames vd cd's die hier voor 80% vertegenwoordigd zijn beter.....of nee ...fraaier te laten klinken ,maar dat is persoonlijk toch