de blumenhofer zijn aan gekomen...

Gestart door viceadmiraal61, juli 06, 2011, 18:40:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

Voor de liefhebbers, de hele lijn van Blumenhofer heeft zo`n beetje dezelfde klankstructuur.
Ik heb bij Blumenhofer zelf de FS 4.2 gehoord, vriend Cor heeft een setje FS 3.2 gekocht en afgelopen Zondag bij Fritz langs geweest. Naarmate de luidspreker groter wordt FS 4.2 - FS 3.2 - FS 1 gaat de luidspreker meer doen, meer laag, betere definitie, meer scheiding van instrumenten, meer rust , hoger rendement.
Maar in essentie klinken ze redelijk hetzelfde.
Erg muzikaal, veel live ervaring en al redelijk betaalbaar te koop ( vanaf 3900 euro set) tot meer dan 100.000 euro voor de topset..

WimPeu

Citaat van: John Wx op augustus 05, 2011, 09:38:54
Citaat van: Arden op augustus 05, 2011, 09:38:19
Tuurlijk... Daar ik echter over 5 minuten mijn eerste afspraak van vandaag voor de deur heb staan...

Vanavond ok?

lekker weer hoor die prioriteiten stellen



werk ze

Dat is toch zijn werk.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Hahaha........mooie verslagen gemaakt mannen, ik kan niet anders zeggen dan dat ik me er volledig bij aansluit.  notworthy
'T was een gezellige avond waarin ook bijzonder veel is gekletst, zelfs zo erg dat de set toch wel een half uur werkeloos is geweest.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

i2Paq

Citaat van: Marantz 81 op augustus 05, 2011, 01:48:27
,celine dion had ik ook meegnomen maar de SA7 kon hem niet lezen  :no: niet te begrijpen zo, dure speler en dan weigeren  :schater:

Een SA7 speler naar mijn hart   notworthy , Celine Dion...,  puke

Maar dat is persoonlijk  :roll:

Erg leuk om deze hele discussie te volgen, vooral de luisterverhalen!
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Pjotr27

CiteerDit blijft ook zo volgense Fritz, de VDH 3T the Mountains maakte de set toch te warm. Blijkt mijn conclusie dat de Siltech bij hem fijner klinkt toch te kloppen.

Dit valt nog wel te bezien, Fritz heeft alleen nog maar een niet ingespeeld setje The Mountain gehoord.
En aangezien The Mountain veel meer inspeeltijd nodig heeft als the Rock kon het nog weleens gaan veranderen. Het verschil tussen nieuw uit de doos en ingespeeld is niet normaal zo groot... :-(
Als ik weer naar hem toe ga ( eerst maar eens de Blumenhofer inspelen, die hebben nog wel een paar honderd uur inspeeltijd nodig!!) neem ik een ingespeeld setje The Mountain mee en gaan we nog eens luisteren.  :-)

JohnWx

Citaat van: Pjotr27 op augustus 05, 2011, 12:35:35
CiteerDit blijft ook zo volgense Fritz, de VDH 3T the Mountains maakte de set toch te warm. Blijkt mijn conclusie dat de Siltech bij hem fijner klinkt toch te kloppen.

Dit valt nog wel te bezien, Fritz heeft alleen nog maar een niet ingespeeld setje The Mountain gehoord.
En aangezien The Mountain veel meer inspeeltijd nodig heeft als the Rock kon het nog weleens gaan veranderen. Het verschil tussen nieuw uit de doos en ingespeeld is niet normaal zo groot... :-(
Als ik weer naar hem toe ga ( eerst maar eens de Blumenhofer inspelen, die hebben nog wel een paar honderd uur inspeeltijd nodig!!) neem ik een ingespeeld setje The Mountain mee en gaan we nog eens luisteren.  :-)

we wilden Fritz al gaan aanpraten over gewoon 4 mm koper en een standaard interlink
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

#96
Was eigenlijk best gecharmeerd van de Wilsons bij Fritz. Het was wel een beetje schel maar dat kon natuurlijk ook door de cd's komen. Maar inmiddels weten we beter. Er ontbrak iets. En dat was het gevoel dat er muzikanten achter de instrumenten stonden. De Wilsons gaven een mechanisch geluid zoals je ook bij Krell kunt horen. De Blumenhofer's lieten horen dat het geluid door mensen werd voortgebracht.  En dat menselijke element was er bij de Wilson's gewoon niet. Begrijpelijk dat je Amerikanen dus ook niet van goede smaak kunt beschuldigen. Gek dat ik er een paar weken terug toch nog zo enthousiast over was. Maar nu blijken de Blumenhofer's echt de aankoop van de eeuw.
Ja de Blumenhofer's zijn iets speciaals. Jammer dat zo'n mooi product zo lelijk is. Maar voor het uiterlijk koop je natuurlijk geen luidsprekers.
Dus weer een geslaagde avond waar er weer een flinke strijd ontstond tussen lolliestoklen en luisteren. Met als hoofdschuldige Fritz en John natuurlijk. Leo en ik zijn niet zo.  :angel: :angel: :angel:

http://www.blumenhofer-acoustics.com/resources/Test/stereoplay_Genuin_FS_1.pdf


Fronti nulla fides.

Pjotr27


[/quote]

we wilden Fritz al gaan aanpraten over gewoon 4 mm koper en een standaard interlink
[/quote]

Had het maar gedaan, een gemiste kans.... :wink:

JohnWx

Citaat van: joep op augustus 05, 2011, 12:50:52
Was eigenlijk best gecharmeerd van de Wilsons bij Fritz. Het was wel een beetje schel maar dat kon natuurlijk ook door de cd's komen. Maar inmiddels weten we beter. Er ontbrak iets. En dat was het gevoel dat er muzikanten achter de instrumenten stonden. De Wilsons gaven een mechanisch geluid zoals je ook bij Krell kunt horen. De Blumenhofer's lieten horen dat het geluid door mensen werd voortgebracht.  En dat menselijke element was er bij de Wilson's gewoon niet. Begrijpelijk dat je Amerikanen dus ook niet van goede smaak kunt beschuldigen. Gek dat ik er een paar weken terug toch nog zo enthousiast over was. Maar nu blijken de Blumenhofer's echt de aankoop van de eeuw.
Ja de Blumenhofer's zijn iets speciaals. Jammer dat zo'n mooi product zo lelijk is. Maar voor het uiterlijk koop je natuurlijk geen luidsprekers.
Dus weer een geslaagde avond waar er weer een flinke strijd ontstond tussen lolliestoklen en luisteren. Met als hoofdschuldige Fritz en John natuurlijk. Leo en ik zijn niet zo.  :angel: :angel: :angel:

http://www.blumenhofer-acoustics.com/resources/Test/stereoplay_Genuin_FS_1.pdf

Volgens mij was je diegene Joep die bijna ons avondje had verknalt, even de stoel van Fritz verschuiven  :schater:


Fritz is gisteravond nog even naar de huisarts geweest om even een spray onder de tong te laten spuiten


Ze hart is weer wat rusiger  :zzz:


Had de spray ook in me auto liggen had hij ook effe kunnen vragen  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Ik ga vanavond, wie gaan er nog meer?

Pjotr27

Citaat van: cz79 op augustus 05, 2011, 15:07:57
Ik ga vanavond, wie gaan er nog meer?

Ik zag op het HTforum dat er daar vandaan ook een aantal mensen gaan....

viceadmiraal61

Beste Audio vrienden...nou het is me wel wat,wat een zegen uit de audio hemel komt over mijn heen..
Wat ik ook zeeeeeer leuk vind is: de mannen van het forum persoonlijk te ontmoeten,lekker bij-
praten overalles en nogmeerwatt..Ja de Blumenhofertjes zijn nu flink aan het inspelen ,elke dag komt er meer (echt laag bij) En ze hebben al reeds dienst gedaan ,bij een MW coding mastering voor een cd
voor The 19e Shanghai International High-End show. En op de luisteravonden..komen ze ook goed los.
Fijn dat de formers het ook zo goed horen,De Blumenhofers geven muziek live weer..
vanavond ga ik weer aan de bak...en volgende week zijn er nog 3 avonden..Ja ik ben echt van de straat..

Arden

Wel heren hierbij de beloofde reactie van mijn kant betreffende de Blumenhofers (en dat wel eerder als gepland)...

Toen ik ruim een jaar geleden voor het eerst met de heer Blumenhofer in gesprek raakte, was mijn eerste reactie ''die man weet waar hij over praat''.  Dat gevoel heb je echter bij zo goed als iedere producent waarmee je in contact komt, iets wat na beluistering van de producten toch regelmatig zwaar tegen valt. Technisch gezien bezitten de heren fabrikanten vaak know-how genoeg, maar in de praktijk... Toen echter de eerste ''sessie'' in Walkertshofen plaatsvond (welke ik samen met mijn ''chef de techniek'' onderging) was dit van een dergelijke impact dat wij per direct het distributeur schap op ons namen. Zelden hebben wij een luidspreker gehoord die de drive, dynamiek, snelheid en tastbaarheid op een zo realistische manier weergeven dat superlatieven zoals vaak gehoord in de High-End scene niet eens meer in je opkomen. Dit is geen High-End, dit is Muziek, en wel met een hoofdletter ! Hoe onze reactie was na het beluisteren van overtreffende trap ''Clara Luna'', ''Gran Gioia'' of ''Wiki'' valt niet eens meer in woorden uit te drukken, zó een iets overweldigends ervaar je normaliter alleen live...

Goed, tot zover dus als introductie over het waarom. Het vervolg hierop gaat uiteraard zo als altijd met onbekende producten in de NL scene, het maakt onbemind...                                                                    Totdat de AZ Show in Alkmaar op de proppen kwam. Uit de hoek van Kanzy kwam het verzoek of wij de heren wilde bijstaan op deze show met een luidspreker welke de eigenschappen zoals hierboven beschreven bezitten. Lang hebben we hier niet over nagedacht, dit werd de Genuin FS1. Tijd om voor te bereiden was er niet, binnen 2 dagen moest dit op poten worden gezet. De versterker was voor ons onbekend, de ruimte idem dito. Overtuigd echter van de kwaliteiten van deze weergevers zijn wij vol goede moed aan de gang gegaan. Opgebouwd op vrijdagavond, geen tijd voor tuning, neerzetten en gáán met die hap! Hoe dit aansloeg? Nou, dat is wel gebleken...

Eén van de eerste bezoekers die dag was de jullie allen bekende Fritz de With, die was per direct zó van slag, dat geen enkele andere set hem die dag nog heeft kunnen bekoren. Een afspraak voor een vervolg-sessie was zo georganiseerd (nou ja, het maken dan, de uitvoering an sich hebben we in Walkertshofen laten plaatsvinden om Fritz direct maar kennis te laten maken met a) de ontwerper, en b) de top-lijn van Blumenhofer). Hoe dit balletje verder is gaan rollen is jullie denk ik wel duidelijk, ook voor Fritz was er na dit uitstapje geen weg terug meer. Wanneer je van de Blumenhofer dynamiek hebt geproefd, én enige ervaring met live muziek hebt sta je ineens weer met beide voetjes op de grond. Het kan dus wel met luidsprekers in een luisterruimte, zelfs als deze tot de kleinere woonkamers behoort. Gezien de zoektocht van Fritz naar producten welke muziek zo realistisch mogelijk weer kunnen geven vanwege zijn master werkzaamheden was deze keuze dan ook niet onlogisch, nieuwe albums op zijn STS label zullen in het vervolg dat ook worden gemasterd op de Blumenhofer Genuin FS 1.

De combinatie met Marantz was voor mij een nieuwe, als Die-Hard buizen fanaat mis ik vaak net dat laatste beetje verfijning, ook kwa dynamiek. De Marantz set van Fritz echter weet dit op een bijna buizenversterker manier in de ruimte te plaatsen, en dat met 2 vingers in de neus. Ik voorzie dan ook een goede samenwerking met een front als Marantz, de merken vullen elkaar naadloos aan. Eenzelfde effect verwacht ik ook in het betaalbare segment van beider merken, wat velen blijkbaar niet weten, is dat een set Blumenhofer al leverbaar is vanaf €1.350 voor een paar mini-monitoren (en ja, ik weet het, wij hebben inderdaad ook nog niet alles op de site staan). Ook op het surround vlak zijn ze druk bezig, zodat ook dit segment straks goed ingevuld kan worden. Ervaring hebben ze hier al behoorlijk mee opgedaan, een paar flinke bioscopen in Duitsland spelen al jaren met Blumenhofer. Conclusie: Blumenhofer is alive and kicking!

Is er ook nog een andere kant van de medaille? Tuurlijk, die zal er altijd zijn, hoe goed een product ook is. Zo ook met de Blumenhofers. Verwacht geen High-End superlatieven zoals een Grand Canyon diep gelaagd beeld. Dat zijn vaak fase-schuif truckendozen die sommige fabrikanten graag uithalen met als negatief effect: Weg dynamiek! De Blumenhofers geven je simpelweg dat wat je er in stopt, niets meer en niets minder. Bied ze een slechte opname aan, dan klinkt die ook net zo slecht als dat hij is opgenomen. Geef ze echter muziek, dan krijg je dat ook terug, muziek!

Laat dat nou net zijn waar Fritz naar op zoek was...
Nec scire fas est omnia.

Let op! Zakelijk deelnemer!

Pjotr27

Mooie reactie en ik kan het beamen, Blumenhofer is echt prachtig!

Marantz 81

Frits de opname van klassieke muziek die je gisteren heb laten horen uit de jaren 50 waarover ik gisteren schreef die ik bij jou gehoord heb ,hoe heet die cd wil hem graag hebben  :-)