Ik heb net de luistersessie achter de rug, we hebben geluisterd naar Roger waters, Nils Lofgren, Chris Jones en vele andere mooie cd's.
MIT vs Siltech is glansrijk gewonnen door de Siltech welke zoveel meer detail en plaatsing geeft dan de MIT welke op zijn beurt meer los komt van de luidsprekers maar duidelijk teveel laag heeft waardoor het detail (hoog en midhoog) naar de achtergrond verplaatst, met muziek waar wat meer bas in zit hoor je direct dat het een 'brei' wordt, als een trommel slaat blijft de bas zolang hangen dat wanneer de volgende trommel slaat je de bas van de eerste ook nog hoort waardoor het geheel als heel incoherent en chaotisch klinkt.
We moesten beiden toegeven dat de Xindak ook zeer acceptabel was (zeker in verhouding met de prijs) maar ook deze was in mijn set geen partij voor de Siltech, wellicht komt dat doordat de Siltech zilver bevat en dit er nu net voor zorgt dat de hoge tonen wat sprankelender worden.
De cd van Nils Lofgren (Acoustic Live), en met name het nummer "Keith don't go" laat nagenoeg letterlijk iedere gitaaraanslag in detail horen, zodat je haast de nagel aan de snaar kan horen vlak voordat de daadwerkelijke toon gehoord wordt.
Wat betreft het geluid dat iets meer aan de luidspreker blijft 'kleven', ik ga van de week even wat testen met de plaatsing van de luidsprekers (indraai hoek en kanteling).
Ook met de cd van Roger Waters (amused to death), nr 1 was de hond rechtsachter goed te horen en met de MIT helemaal niet, in nr 8 hoor je de houthakker bezg en je hoort werkelijk de splinters van het hout naar de linkerluidspreker vallen, en het paard komt dwars door je woonkamer heen gerend, iets wat de MIT helemaal niet liet horen.
Al met al een leerzame en leuke avond en ik ben nu de trotse eigenaar van 2x 250cm Siltech MXT New York.
Ook leuk dat ik nu opnieuw kan gaan luisteren naar mijn cd collectie en weer nieuwe dingen ga horen
Bedankt voor al jullie reacties en als jullie nog tips hebben om mijn luidsprekers zo af te stelen zodat het geluid meer 'loskomt' van de luidsprekers dan hoor ik dat uiteraard graag.