Siltech vs MIT

Gestart door cz79, juli 03, 2011, 19:46:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Beste Forumleden,

ik heb de kans mijn eigen MIT Terminator 2 BiWire te ruilen (met een minieme bijbetaling) tegen een gelijke lengte SIltech MXT New York (de duurste van de serie), nu heb ik sinds een paar dagen een andere luidsprekerkabel in gebruik en ben ik helemaal niet zo tevreden over de MIT meer.
De andere kabel is een Xindak FS-1 en deze geeft zo veel meer detail en strakker laag/midden dat de MIT het glansrijk heeft afgelegd tegen een Chinees 'kabeltje' (recensies zijn wel erg lovend op hifi.nl).

Maar goed ik heb nu de kans om de MIT in te ruilen tegen de Siltech, heeft iemand hier ervaring met dit type Siltech (opbouw is zoals de 3G ook Copper-Silver-Gold).

Graag hoor ik jullie bevindingen en adviezen.


mvg,

Chris

JohnWx

Siltech is eventueel weer makkelijker te verkopen



tis een optie  :-D



zag dat je veel bezig was met speakerkabels
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Nadat een en ander genoemd was over MIT, heb ik gewoon eens wat andere kabels geprobeerd, een één daarvan was een Xindak FS-1, en dat is geen vergelijk met de MIT, een tiende van de prijs en 10x zo goed in mijn set, meer detail, strakker mid/laag dus die zit er nu tussen, echter doet zich nu de gelegenheid voor om in ruil voor de MIT een Siltech te krijgen met bijbetaling van 25 euro plus nog wat voor een paar fraaie WBT's voor de jumpers (en nog een meter siltech MXT new york los om de jumpers te maken).

Lijkt me een aardige deal en de beste man komt morgen langs en dan gaan we eens luisteren naar de Siltech.

jrm

Ben ook benieuwd dat er toch zo'n groot verschil kan optreden.

Mogelijk kan je dat op de 23ste laten horen? (Als je de kabels inmiddels niet hebt geruild)

cz79

Als vanavond alles goed gaat ben ik in het bezit van de Siltech, maar zelfs mijn vrouw viel het op en die heeft er geen verstand van of oren naar dus...

Voornamelijk het laag wordt/is veel beter met de Xindak, wellicht doet de Siltech het weer anders maar dat hoor ik vanavond vanzelf wel.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte

jrm

Mijn vrouw heeft dat ook, ik hoef maar iets te veranderen of ze hoort het.
Wel handig, want ik luister (mijn mening) toch met voorkennis en 'anders'.  :-D

Succes vanavond!

JohnWx

Citaat van: cz79 op juli 04, 2011, 09:08:51
Als vanavond alles goed gaat ben ik in het bezit van de Siltech, maar zelfs mijn vrouw viel het op en die heeft er geen verstand van of oren naar dus...

Voornamelijk het laag wordt/is veel beter met de Xindak, wellicht doet de Siltech het weer anders maar dat hoor ik vanavond vanzelf wel.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte

geen verstand = zonder vooroordeel etc.etc. dus zeer betrouwbaar  :-)   ik dus ook  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pg

voor 25€ erbij zou ik het zeker doen.als ik het goed begrijp.
wat er al gezeg is je ben hem ook snel weer kwijt.

cz79

Voor 50 erbij krijg ik nog 4x WBT-0645 en nog een losse meter Siltech MXT New York voor het maken van jumpers, dus al met al geen onaardige deal...lijkt me

minguel

Citaat van: cz79 op juli 04, 2011, 17:52:00
Voor 50 erbij krijg ik nog 4x WBT-0645 en nog een losse meter Siltech MXT New York voor het maken van jumpers, dus al met al geen onaardige deal...lijkt me

Wel grappig om te lezen. Ik was met de zelfde verkoper in gesprek. Hij heeft namelijk 2 setjes te koop.

Ik twijfel tussen de MXT NY en Siltech LS 38 G3 i.c.m. mijn NO Frey. Sorry voor het kapen van je topic. Laat even weten of je dit liever niet hebt.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

cz79

Geen probleem ik wist van de verkoper al dat jij erachter zat, hij noemde ene Minquel met een Marantz set dus was voor mij de link snel gelegd.........Ik heb bij jou toen die CD's van eva cassidy en diana krall gekocht.

Hoe bevallen je luidsprekers?

PS Ik ga het vanavond luisteren dus dan hoor ik het snl genoeg, die MIT heb ik toch al aan de kant gelegd voor de Xindak, en als de Siltech weer beter is dan de Xindak dan komt het wel weer goed.
Voor die MIT wordt sowieso niet meer betaald dan 100 euro en als ik hem dan op deze manier kan ruilen met de Siltech dan vindt ik dat meer dan acceptabel

minguel

Citaat van: cz79 op juli 04, 2011, 19:34:26
Geen probleem ik wist van de verkoper al dat jij erachter zat, hij noemde ene Minquel met een Marantz set dus was voor mij de link snel gelegd.........Ik heb bij jou toen die CD's van eva cassidy en diana krall gekocht.

Hoe bevallen je luidsprekers?

PS Ik ga het vanavond luisteren dus dan hoor ik het snl genoeg, die MIT heb ik toch al aan de kant gelegd voor de Xindak, en als de Siltech weer beter is dan de Xindak dan komt het wel weer goed.
Voor die MIT wordt sowieso niet meer betaald dan 100 euro en als ik hem dan op deze manier kan ruilen met de Siltech dan vindt ik dat meer dan acceptabel

Ja, ik herinnerde mij dat nog, vandaar dat ik even inbreek in je topic.

De speakers bevallen prima. Zit alleen een beetje te spelen met de gedachte om de LS kabel te vervangen. Wil mogelijk weer terug naar NO of eventueel Siltech.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

cz79

Ik heb net de luistersessie achter de rug, we hebben geluisterd naar Roger waters, Nils Lofgren, Chris Jones en vele andere mooie cd's.
MIT vs Siltech is glansrijk gewonnen door de Siltech welke zoveel meer detail en plaatsing geeft dan de MIT welke op zijn beurt meer los komt van de luidsprekers maar duidelijk teveel laag heeft waardoor het detail (hoog en midhoog) naar de achtergrond verplaatst, met muziek waar wat meer bas in zit hoor je direct dat het een 'brei' wordt, als een trommel slaat blijft de bas zolang hangen dat wanneer de volgende trommel slaat je de bas van de eerste ook nog hoort waardoor het geheel als heel incoherent en chaotisch klinkt.
We moesten beiden toegeven dat de Xindak ook zeer acceptabel was (zeker in verhouding met de prijs) maar ook deze was in mijn set geen partij voor de Siltech, wellicht komt dat doordat de Siltech zilver bevat en dit er nu net voor zorgt dat de hoge tonen wat sprankelender worden.
De cd van Nils Lofgren (Acoustic Live), en met name het nummer "Keith don't go" laat nagenoeg letterlijk iedere gitaaraanslag in detail horen, zodat je haast de nagel aan de snaar kan horen vlak voordat de daadwerkelijke toon gehoord wordt.
Wat betreft het geluid dat iets meer aan de luidspreker blijft 'kleven', ik ga van de week even wat testen met de plaatsing van de luidsprekers (indraai hoek en kanteling).
Ook met de cd van Roger Waters (amused to death), nr 1 was de hond rechtsachter goed te horen en met de MIT helemaal niet, in nr 8 hoor je de houthakker bezg en je hoort werkelijk de splinters van het hout naar de linkerluidspreker vallen, en het paard komt dwars door je woonkamer heen gerend, iets wat de MIT helemaal niet liet horen.

Al met al een leerzame en leuke avond en ik ben nu de trotse eigenaar van 2x 250cm Siltech MXT New York.


Ook leuk dat ik nu opnieuw kan gaan luisteren naar mijn cd collectie en weer nieuwe dingen ga horen

Bedankt voor al jullie reacties en als jullie nog tips hebben om mijn luidsprekers zo af te stelen zodat het geluid meer 'loskomt' van de luidsprekers dan hoor ik dat uiteraard graag.

JohnWx

Mooi dat je zoveel winst behaald met de Siltech

Heb ook een tijdje Siltech mxt interlinks en speakerkabel gehad met een PM80 en CD80

Er was toen veel rust voor mijn gevoel in de set maar dat kan ook aan mijn gerust te maken hebben gehad
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Rust moet ik nog gaan ervaren want daar is één avond een beetje te kort voor, maar ik kon vanavond duielijk onderscheid horen waar het voorheen een grote smurrie was en dat is voorlopig genoeg en de kabel moet ook nog ingespeeld worden bij mij thuis, sowieso heeft de kabel net ca 50 uur in totaal gemaakt dus echt zo goed als nieuw. Maar lekker inspelen en genieten de komende tijd.