Siltech vs MIT

Gestart door cz79, juli 03, 2011, 19:46:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jrm

Veel plezier en geniet ze van je 'nieuwe collectie' cd's  :-D :-D

Musicman

Citaat van: cz79 op juli 04, 2011, 22:49:01
Ik heb net de luistersessie achter de rug, we hebben geluisterd naar Roger waters, Nils Lofgren, Chris Jones en vele andere mooie cd's.
De cd van Nils Lofgren (Acoustic Live), en met name het nummer "Keith don't go" laat nagenoeg letterlijk iedere gitaaraanslag in detail horen, zodat je haast de nagel aan de snaar kan horen vlak voordat de daadwerkelijke toon gehoord wordt.

Hoi Chris.

Welke cd van Nils Lofgren is dit precies?
(afbeelding en "barcode"zou ik graag willen weten)

Het is altijd leuk om te lezen hoe ieder zijn beleving omschrijft, want dat valt niet mee. frusty
Je hebt het netjes verwoordt en ik wens je veel plezier met jouw nieuwe LS kabels.

Gr,Pat

PS: welke interlink zit er nu achter je speler?
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

cz79

De cd van Nils Lofgren heet 'Acoustic Live' naar een foto en barcode moet je zelf even zoeken, maar de cd kost geloof ik iets van 9 euro bij cdwow.nl, vooral nummer 5 is fantastisch (vind ik).

Als interlink gebruik ik momenteel de Eichmann eXpress 6, met aan een kant XLR (versterkerzijde) en aan de andere kant een normale RCA stekker, dit omdat mijn cd speler geen gebalanceerde uitgang heeft, de kabel bevalt uitsteklend maar ik heb ook nog een Cambridge AUdio Pacific en een MIT terminator 5, ik wil deze week daar nog iets mee gaan testen, nadat mijn LS kabels volledig zijn ingespeeld op mijn set.

Musicman

Citaat van: cz79 op juli 05, 2011, 17:20:18
De cd van Nils Lofgren heet 'Acoustic Live' naar een foto en barcode moet je zelf even zoeken, maar de cd kost geloof ik iets van 9 euro bij cdwow.nl, vooral nummer 5 is fantastisch (vind ik).

Als interlink gebruik ik momenteel de Eichmann eXpress 6, met aan een kant XLR (versterkerzijde) en aan de andere kant een normale RCA stekker, dit omdat mijn cd speler geen gebalanceerde uitgang heeft, de kabel bevalt uitsteklend maar ik heb ook nog een Cambridge AUdio Pacific en een MIT terminator 5, ik wil deze week daar nog iets mee gaan testen, nadat mijn LS kabels volledig zijn ingespeeld op mijn set.

Ik zou idd eerst lekker aan de LS kabels wennen, en pas na een tijdje op je gemak kijken (=luisteren)
wat de andere kabels doen in opstelling.
Je doet er (voor jezelf) goed aan, om dit pas te doen als je zelf iets mis in het geluid(-sbeeld).

Zolang het voor jou (oren) goed klinkt, is het goed!!

Succes en geniet ervan.
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

cz79

Ja maar dat klonken uiteindelijk de MIT's ook totdat ik voor een mooi prijsje eens iets anders kon kopen en dat heb gedaan, toen pas kwam ik erachter wat ik miste, en nu weet ik dat ik dat niet meer kwijt wil.

Dus als de LS kabels goed ingespeeld zijn ga ik eerst eens met wat eigen interlinks testen om te kijken wat de verschillen zijn, mocht ik daarmee uitgespeeld zijn dan doe ik gewoon weer een M&G :schater: :schater: :schater:


JohnWx

Citaat van: cz79 op juli 05, 2011, 18:04:27
Ja maar dat klonken uiteindelijk de MIT's ook totdat ik voor een mooi prijsje eens iets anders kon kopen en dat heb gedaan, toen pas kwam ik erachter wat ik miste, en nu weet ik dat ik dat niet meer kwijt wil.

Dus als de LS kabels goed ingespeeld zijn ga ik eerst eens met wat eigen interlinks testen om te kijken wat de verschillen zijn, mocht ik daarmee uitgespeeld zijn dan doe ik gewoon weer een M&G :schater: :schater: :schater:


dat is het probleem ook vaak iets voor een mooi prijsje  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.