Leuke / Objectieve Interlink test

Gestart door Marantz 81, juni 10, 2011, 21:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#165
 nopompom
Citaat van: John Wx op augustus 11, 2011, 10:06:55
de zwakste schakel in een set is de mens


ik hoor ook verschillen in kabels soms maar ik ben van mening dat elke fatsoenlijke kabel een nivo neerzet van hoge goede kwaliteit met de een 1% ander laag of iets minder ssss in de stem maar die verschillen zijn voor mij zo klein dat ik me daar niet meer druk om maak
Duh! Suggestie vormt dus minimaal de helft van de  muziekbeleving. Jij zit toch niet in dat kamp?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 11, 2011, 11:41:41
nopompom
Citaat van: John Wx op augustus 11, 2011, 10:06:55
de zwakste schakel in een set is de mens


ik hoor ook verschillen in kabels soms maar ik ben van mening dat elke fatsoenlijke kabel een nivo neerzet van hoge goede kwaliteit met de een 1% ander laag of iets minder ssss in de stem maar die verschillen zijn voor mij zo klein dat ik me daar niet meer druk om maak
Duh! Suggestie vormt dus minimaal de helft van de  muziekbeleving. Jij zit toch niet in dat kamp?

laat ik het zo zeggen als ik een dropveter er tussen doe vind ik het prima zit er een Siltech tussen ook nu zit er Monster en Oehlbach tussen vind ik ook prima


ik zit in elk kamp, Borderline  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: Deaddust op augustus 11, 2011, 09:48:23
...nou probleem. mijn probleem is dat ik niet echt verschillen hoor maar dan denk ik van ik kan nu de kabels weer verkopen maar de kans is groot dat er een andere cd speler of streamer gaat komen en ik vraag me af of ik dan de verschillen wel ga horen.

er zijn 'bigger problems' om te hebben..  clown1

CiteerMisschien maakt de kabel tussen mijn pm7004 en ud5005 gewoon niet zoveel uit..terwijl ik dacht dat er een goede analoge dac in mijn ud5005 zat  :?

heb dit apparaat ook & m.i. zit daar een prima dac in  :yes:
laat het zo zijn dat ik onlangs zelf wat a/h rommelen geweest ben met IC's
mijn zelfbouw oehlbach mastersetje klinkt er prima mee & benut imho de output v/d UD max vs een dropveter

CiteerMaar ja het kan dus blijkbaar nog veel beter  :-D

is nog maar de vraag: bij het vergelijken moet je opletten dat je goed oordeelt..

jouw test is leuk omdat je op dezelfde set/settings luistert:
hoor je geen/weinig verschillen zitten al die kabels kort bijeen qua kwaliteit/prestaties
of je krijgt de verschillen niet te horen op je speakers of het gaat verloren in je akoestiek

ga je verschillende 'betere' duurdere spelers vergelijken moet je opletten dat je de vermeende/gehoorde
verschillen niet miskend/hoort als zijnde verschillende output levels tussen die spelers

die outputs gelijkmaken (bvb allemaal op 1500mV afregelen) is thuis zo ff 1-2-3 lastig te realiseren
maar eens ze allemaal evenhard uitsturen zul je ze blind niet meer uit elkaar kunnen houden of aanwijzen..


Citaat van: John Wx op augustus 11, 2011, 10:06:55
de zwakste schakel in een set is de mens


ik hoor ook verschillen in kabels soms maar ik ben van mening dat elke fatsoenlijke kabel een nivo neerzet van hoge goede kwaliteit met de een 1% ander laag of iets minder ssss in de stem maar die verschillen zijn voor mij zo klein dat ik me daar niet meer druk om maak


stupid
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Deaddust

IK hoor (lees) het al weer.. moet gewoon lekker cd's gaan kopen of het appart leggen om straks een mooie sonos te kopen. Mits dit thuis nog binnen de WAF valt.

Sonos vind ik wel als groot voordeel hebben dat de vrouw er thuis ook mee overweg kan..want een iphone snapt ze ook dus dat moet wel goed komen.. Nu moet ze alleen de versterker nog op de juiste input weten te zetten  :mrgreen:

Marantz 81

#169
even buiten de kabeltjes, je kan beter tevreden zijn met gemiddelde apparatuur en dat klinkt ook gewoon lekker en goed ,had een pm7001/sa7001ki ,kost het niet zoveel geld  :wink:

als ik naar men SA11S1 luister dan is het een ware muzikale reis en bij sommige nummers tot  :cry: in de ogen

als ik dan naar men ud5005 luister denk ik van  :? er gebeurt helemaal niks en er komt muziek uit men boxen  :gaap: ,gebruik hem ook alleen voor muziek dvd en film

moet je ook niet verkeerd begrijpen ben ook al wat jaren bezig met apparatuur veel gehad en opgebouwd ,ja het kan veel beter ,maar wil je dat heb je het geld ervoor over ,er zitten ook nadelen aan  :wink:

Cornelis1921

 :yes:
Citaat van: Marantz 81 op augustus 11, 2011, 21:20:57
even buiten de kabeltjes, je kan beter tevreden zijn met gemiddelde apparatuur en dat klinkt ook gewoon lekker en goed ,had een pm7001/sa7001ki ,kost het niet zoveel geld  :wink:

als ik naar men SA11S1 luister dan is het een ware muzikale reis en bij sommige nummers tot  :cry: in de ogen

als ik dan naar men ud5005 luister denk ik van  :? er gebeurt helemaal niks en er komt muziek uit men boxen  :gaap: ,gebruik hem ook alleen voor muziek dvd en film

moet je ook niet verkeerd begrijpen ben ook al wat jaren bezig met apparatuur veel gehad en opgebouwd ,ja het kan veel beter ,maar wil je dat heb je het geld ervoor over ,er zitten ook nadelen aan  :wink:
Bedenk, zeker als om apparatuur gaat, dat minstens 50% suggestie. Want waarom zo iemad met diepere zakken meer muzikale emotie kunnen beleven/veroorloven dan iemand met ondiepere. Kan mij netaan een sa8003 veroorloven, beslist geen sa11. Zou mijn muziekbeleving anders, zelfs minder zijn? Ik dacht het niet! Sorry Arjan, wat jij beweert is echt onzinnig.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Barrett

Citaat van: Marantz 81 op augustus 11, 2011, 21:20:57
even buiten de kabeltjes, je kan beter tevreden zijn met gemiddelde apparatuur en dat klinkt ook gewoon lekker en goed ,had een pm7001/sa7001ki ,kost het niet zoveel geld  :wink:

als ik naar men SA11S1 luister dan is het een ware muzikale reis en bij sommige nummers tot  :cry: in de ogen

als ik dan naar men ud5005 luister denk ik van  :? er gebeurt helemaal niks en er komt muziek uit men boxen  :gaap: ,gebruik hem ook alleen voor muziek dvd en film

moet je ook niet verkeerd begrijpen ben ook al wat jaren bezig met apparatuur veel gehad en opgebouwd ,ja het kan veel beter ,maar wil je dat heb je het geld ervoor over ,er zitten ook nadelen aan  :wink:

Tranen in de ogen kun je ook krijgen met een hele simpele installatie die je hebt, hangt van de emotie af. De emotie is ook bepalend voor wat je aan apperatuur koopt. :roll:

Marantz 81

ik heb toch niet gezegd dat je daar een SA11 voor nodig hebt  :no:

kan met een betaalbare set net zo goed dat is ook zo maar ik probeer alleen maar het ( enorme verschil ,ook in prijs  :-o ) met muziek weergave aan te geven zoals ik het zelf ervaar ,maar wordt zo opgevat dat je alleen maar met hele dure apparatuur kunt genieten

contour

nu zal ik de laatste zijn die beweert dat goede bekabeling onzin is!
ik heb veel geprobeerd, en er een redelijk bedrag uiteindelijk voor neergelegd.
maar gewoon even de discussie over bekabeling weer even nieuw leven in blazen:
10.000euro voor een metertje interlink! :schater: :schater: :schater: :schater: :schater:
anyone??


Uploaded with ImageShack.us

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

Whisper.nl

#174
Emotie is een persoonlijk beleving.

Kijk maar de aandelenbeurs  HLP het is net een achtbaan  clown1

Vreemd de Y.T. links worden niet overgenomen

Groet Whisper


http://www.youtube.com/watch?v=0B6JobE9OHc
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

#175
 :yes:
Citaat van: Barrett op augustus 12, 2011, 11:01:11
Citaat van: Marantz 81 op augustus 11, 2011, 21:20:57
even buiten de kabeltjes, je kan beter tevreden zijn met gemiddelde apparatuur en dat klinkt ook gewoon lekker en goed ,had een pm7001/sa7001ki ,kost het niet zoveel geld  :wink:

als ik naar men SA11S1 luister dan is het een ware muzikale reis en bij sommige nummers tot  :cry: in de ogen

als ik dan naar men ud5005 luister denk ik van  :? er gebeurt helemaal niks en er komt muziek uit men boxen  :gaap: ,gebruik hem ook alleen voor muziek dvd en film

moet je ook niet verkeerd begrijpen ben ook al wat jaren bezig met apparatuur veel gehad en opgebouwd ,ja het kan veel beter ,maar wil je dat heb je het geld ervoor over ,er zitten ook nadelen aan  :wink:

Tranen in de ogen kun je ook krijgen met een hele simpele installatie die je hebt, hangt van de emotie af. De emotie is ook bepalend voor wat je aan apperatuur koopt. :roll:
...ook het budget is een mede bepalende factor. Zou ik over het budget beschikken dan zou ik waarschijnlijk ook voor de marantz 11-lijn gaan, al dan niet 2e hands. Helaas, dat zat er niet in, zit er niet in en dat zal er niet in zitten. Het lot bepaald, jij niet. Of ik niet tevreden ben: wie is dat nu wel? Ontevredenheid is de motor der vooruitgang, zeg ik altijd maar. Alleen het lot bepaald wie gefortuneerder is in MATERIËLE zin. In mentale en sociale zin zijn er ook verschillen van betekenis waar te nemen. Doch hoe belangrijk zij ook worden gevonden, lijden is universeel. En dat laatste bepaald HOE men muziek beleefdt.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Citaat van: contour op augustus 12, 2011, 19:52:21
nu zal ik de laatste zijn die beweert dat goede bekabeling onzin is!
ik heb veel geprobeerd, en er een redelijk bedrag uiteindelijk voor neergelegd.
maar gewoon even de discussie over bekabeling weer even nieuw leven in blazen:
10.000euro voor een metertje interlink! :schater: :schater: :schater: :schater: :schater:
anyone??


Uploaded with ImageShack.us

Rob

Waarom de  :schater: ? Als je zelf een voor jouw budget flink in kabels hebt geinvesteerd. Kun je daar ook  :schater: bij plaatsen. Dat is ook onbegrijpbaar voor een WAO'er met een audio hobby maar geen verschil in kabels hoort.  Iemand die €30000,- of meer in de maand vangt en ook verschil in kabels hoort schrikt niet van de prijs van zo'n zo'n kabeltje hoor.

Don't blame me....jij wou zelf de kabel discussie weer nieuw leven in blazen....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

contour

Citaat van: WimPeu op augustus 13, 2011, 00:05:25
Citaat van: contour op augustus 12, 2011, 19:52:21
nu zal ik de laatste zijn die beweert dat goede bekabeling onzin is!
ik heb veel geprobeerd, en er een redelijk bedrag uiteindelijk voor neergelegd.
maar gewoon even de discussie over bekabeling weer even nieuw leven in blazen:
10.000euro voor een metertje interlink! :schater: :schater: :schater: :schater: :schater:
anyone??


Uploaded with ImageShack.us

Rob

Waarom de  :schater: ? Als je zelf een voor jouw budget flink in kabels hebt geinvesteerd. Kun je daar ook  :schater: bij plaatsen. Dat is ook onbegrijpbaar voor een WAO'er met een audio hobby maar geen verschil in kabels hoort.  Iemand die €30000,- of meer in de maand vangt en ook verschil in kabels hoort schrikt niet van de prijs van zo'n zo'n kabeltje hoor.

Don't blame me....jij wou zelf de kabel discussie weer nieuw leven in blazen....
[/quote
I don't blame you!!
sorry voor de  :schater:
even om aan te geven dat mensen al discussies voeren over kabels vanf een tientje of wat....
maar moet toegeven dit is zelfs mij te gortig!!
en kabeldiscussie?
kan er geen genoeg van krijgen :wink:
evenals discussies over andere componenten of tweaks trouwens

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable