Citaat van: Deaddust op augustus 11, 2011, 09:48:23
...nou probleem. mijn probleem is dat ik niet echt verschillen hoor maar dan denk ik van ik kan nu de kabels weer verkopen maar de kans is groot dat er een andere cd speler of streamer gaat komen en ik vraag me af of ik dan de verschillen wel ga horen.
er zijn 'bigger problems' om te hebben..
CiteerMisschien maakt de kabel tussen mijn pm7004 en ud5005 gewoon niet zoveel uit..terwijl ik dacht dat er een goede analoge dac in mijn ud5005 zat
heb dit apparaat ook & m.i. zit daar een prima dac in
laat het zo zijn dat ik onlangs zelf wat a/h rommelen geweest ben met IC's
mijn zelfbouw oehlbach mastersetje klinkt er prima mee & benut imho de output v/d UD max vs een dropveter
CiteerMaar ja het kan dus blijkbaar nog veel beter
is nog maar de vraag: bij het vergelijken moet je opletten dat je goed oordeelt..
jouw test is leuk omdat je op dezelfde set/settings luistert:
hoor je geen/weinig verschillen zitten al die kabels kort bijeen qua kwaliteit/prestaties
of je krijgt de verschillen niet te horen op je speakers of het gaat verloren in je akoestiek
ga je verschillende 'betere' duurdere spelers vergelijken moet je opletten dat je de vermeende/gehoorde
verschillen niet miskend/hoort als zijnde verschillende output levels tussen die spelers
die outputs gelijkmaken (bvb allemaal op 1500mV afregelen) is thuis zo ff 1-2-3 lastig te realiseren
maar eens ze allemaal evenhard uitsturen zul je ze blind niet meer uit elkaar kunnen houden of aanwijzen..
Citaat van: John Wx op augustus 11, 2011, 10:06:55
de zwakste schakel in een set is de mens
ik hoor ook verschillen in kabels soms maar ik ben van mening dat elke fatsoenlijke kabel een nivo neerzet van hoge goede kwaliteit met de een 1% ander laag of iets minder ssss in de stem maar die verschillen zijn voor mij zo klein dat ik me daar niet meer druk om maak