Leuke / Objectieve Interlink test

Gestart door Marantz 81, juni 10, 2011, 21:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op juni 22, 2011, 22:44:11
Dat is nog niet zo erg ware het niet dat het niet dat het mijn handel betrof.  :-D
Ik zal haar zo meteen met de zweep geven, Wim.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op juni 22, 2011, 22:44:51
Toevallig heb ik een vrouw met een goed gehoor.

ze wist niet dat je nieuwe kabels had en dacht laat ik hem is helpen om te zeggen dat het vreemd klinkt:

"niet is tijd voor andere kabels schat"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op juni 22, 2011, 22:54:34
Citaat van: f.luisteraar op juni 22, 2011, 22:44:51
Toevallig heb ik een vrouw met een goed gehoor.

ze wist niet dat je nieuwe kabels had en dacht laat ik hem is helpen om te zeggen dat het vreemd klinkt:

"niet is tijd voor andere kabels schat"

Nee, ze is gewoon puur. WYSIWYG  notworthy
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Deaddust

Denk dat ik mijn vraag het beste hier kan plaatsen.

Ik dacht laat ik in mijn set ook eens met verschillende interlinks te spelen om te kijken of ik nou wel of niet verschil hoor.

Wat heb ik staan:
PM7004 (Versterker)
UD5005 (cd-bron)
Dali suite 2.5 speakers met 2.5 mm inakustik speaker kabel (biwire aangesloten)

Interlinks om mee te spelen:
XLO HT Pro 1
Van den Hul the name
Ixos studio audio analoge interconnect
Startech Cable Zen analoge interconnect

CD's om mee te testen:
Sting Fields of Gold
Adele 19
Led Zepplin Mothership
Anoek Hotel New York
Phil Collins Serious Hits

Mijn vraag is nu eigenlijk hoe kan ik nu het beste testen want ik heb elke keer gewoon 1 nummer van een cd gepakt en gewoon lekker (maar wel wat aandichtiger als normaal  :eerie:) zitten luisten. Daarna kabel wisselen en zelfde nummer nog eens luisteren.

Hetgeen wat me nou echt verbaast is dat ik voor mijn gevoel niet echt verschil hoor... XLO heeft voor me gevoel wel een iets meer open geluid maar een veel goedkopere startech kabel klinkt bijna gelijk.. van den hul hangt er voor me gevoel een beetje tussen in.

Liefst wil je natuurlijk van a naar b kunnen schakelen maar ja dan moet je 2 dezelfde opstelling naast elkaar zetten... violent1


Ik snap dat het natuurlijk heel persoonlijk is maar is het verschil dan echt zo kleine tussen de kabels of heb ik gewoon niet het fijngevoelige gehoor ervoor?

Alvast bedankt voor jullie reactie

JohnWx

persoonlijk zou ik een mooi goed opgenomen stukje muziek nemen wat je niet kent of haast niet


want als ik Sting opzet vind ik het overal goed op  :-D


er zal best wel verschil in zitten met a naar b schakelen maar ik denk dat alle 4 de kabels goed zullen zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

UD5005 is een mooi allroud speler heb hem zelf ook  :-)

De ervaring die ik ermee heb is dat je de echte verschillen ( die vrij klein zijn ) pas gaat horen met een goede cd speler ,had eerst een cd5001 klein verschil ,daarna een SA7001KI gehad en daarbij waren de verschillen al duidelijk meer aanwezig

Deaddust

Bedankt voor de reacties maar ik twijfel al een tijd of ik een nieuwe cd speler wil of toch wil overstappen naar een na7004 of iets van sonos. Hoor dat in die sonos oom erg goede dac zit en dan kan ik alle cd's rippen en naar zolder doen.
Maar vraag me dan wel af of ik dan de kwaliteits verschillen in de kabels ga merken.

JohnWx

Citaat van: Deaddust op augustus 11, 2011, 09:20:33
Bedankt voor de reacties maar ik twijfel al een tijd of ik een nieuwe cd speler wil of toch wil overstappen naar een na7004 of iets van sonos. Hoor dat in die sonos oom erg goede dac zit en dan kan ik alle cd's rippen en naar zolder doen.
Maar vraag me dan wel af of ik dan de kwaliteits verschillen in de kabels ga merken.

is het "kabelprobleem" ook opgelost  :angel:


een na7004 haalt het denk ik niet bij een SONOS als ik de kinder ziektes nog her en der lees
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Deaddust

...nou probleem. mijn probleem is dat ik niet echt verschillen hoor maar dan denk ik van ik kan nu de kabels weer verkopen maar de kans is groot dat er een andere cd speler of streamer gaat komen en ik vraag me af of ik dan de verschillen wel ga horen.

Misschien maakt de kabel tussen mijn pm7004 en ud5005 gewoon niet zoveel uit..terwijl ik dacht dat er een goede analoge dac in mijn ud5005 zat  :?

Maar ja het kan dus blijkbaar nog veel beter  :-D

Whisper.nl

Zoals Marantz al omschreef bij de aanschaf van een cd speler in een hoger sigment hij wel verschil hoorde tussen de verschillende interlinks.

Ik heb samen met nog drie mensen eens een paar interlinks vergeleken op een "meer dan" set waarbij een mooie cd werd gebruikt en waarvan er iedere keer de eerste vier liedjes werden geluisterd.

Hier werden ook verschillen gehoort.

Maar m.i. gaat het hier niet om de verschillen die je hoort van een interlink maar om de persoonlijke beleving.
Welke interlink vind jij het mooiste klinken daar gaat het per saldo om

just my two cents.

groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

joep

Maar die persoonlijke beleving komt toch voort uit wat jou oren waarnemen? Of kont het voort uit hoe ver je glas leeg is?

jowa

Als je (bijna) geen verschil hoor, gewoon degene nemen die voor jouw nu het lekkerste klinkt en kwalitatief je een goed gevoel geeft.
Maak je verder niet te druk over kabels, koop er veel muziek voor in de plaats.

En dat zeg ik die aardig wat geld heeft uitgegeven aan kabels  :yes:.

JohnWx

de zwakste schakel in een set is de mens


ik hoor ook verschillen in kabels soms maar ik ben van mening dat elke fatsoenlijke kabel een nivo neerzet van hoge goede kwaliteit met de een 1% ander laag of iets minder ssss in de stem maar die verschillen zijn voor mij zo klein dat ik me daar niet meer druk om maak


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: jowa op augustus 11, 2011, 10:05:53
Als je (bijna) geen verschil hoor, gewoon degene nemen die voor jouw nu het lekkerste klinkt en kwalitatief je een goed gevoel geeft.
Maak je verder niet te druk over kabels, koop er veel muziek voor in de plaats.

En dat zeg ik die aardig wat geld heeft uitgegeven aan kabels  :yes:.

dat gevoel is de beste graadmeter


op een ander forum is er een hype over een Sony versterker van 200 euro en dat is een goed gebouwd ding


had er ook 1 gekocht maar kwam niet aan en is weer bij de eigenaar in UK, althans als ze ramen er nog in zitten en de jeugd hem heeft laten staan  :-D


wat ik wil zeggen ik zal zo een versterker nooit als versterker echt gaan gebruiken in mijn set omdat ik bij een plastieke Sony geen goed gevoel heb, stond er ES achter dan weer wel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

#164
Citaat van: joep op augustus 11, 2011, 10:05:23
Maar die persoonlijke beleving komt toch voort uit wat jou oren waarnemen? Of kont het voort uit hoe ver je glas leeg is?
stupid

Groet Whisper   byebye

PS

Als mij glas leeg is vul ik 'm weer bij  :schater:
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet