Leuke / Objectieve Interlink test

Gestart door Marantz 81, juni 10, 2011, 21:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

het verschil in Acoustiek is idd enorm dit al diverse malen ervaren  :yes:

Kabels zijn geen grote verschillen het is meer finetunig maar een redelijke kwaliteit koper is wel van belang  :-) matching van speaker met versterker en bron  heeft na de de acoustiek veel meer invloed , rechtrekken met parameters krijg je ook niet het pure singaal zoals de artiest het bedoelt heeft uit je speakers met stereo  pompom

gerard

Citaat van: Marantz 81 op juni 14, 2011, 22:41:11
Kabels zijn geen grote verschillen het is meer finetunig maar een redelijke kwaliteit koper  is wel van belang ...

In hoeverre zal dat nog invloed hebben? (in de marge...)

Ik heb nu al een lange tijd diy interlinks gemaakt van een stukje koperdraad van een deurbelspoel  :-o
0,3 mm doorsnede en alleen een rode laklaag als "mantel". De beste interlink bij mij tot nu toe  :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

voor een interlink zijn het ook maar hele kleine stroompjes bij een hele lage spannig  :-)

speaker kabels lopen wel behoorlijke stroom doorheen

het zijn eindeloze ,maar wel intressante discussie,s over kabels  :yes:

Ik ben zeer te spreken over men VDH kabels ,ander vindt het weer niks ,die heeft liever Supra ,die Siltech ,ander hoort geen verschil  enzv enzv  :-D

Mexicaanse Hond

Gezanik is het. Houtense nuchterheid.  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 14, 2011, 23:52:12
voor een interlink zijn het ook maar hele kleine stroompjes bij een hele lage spannig  :-)

speaker kabels lopen wel behoorlijke stroom doorheen

het zijn eindeloze ,maar wel intressante discussie,s over kabels  :yes:

Ik ben zeer te spreken over men VDH kabels ,ander vindt het weer niks ,die heeft liever Supra ,die Siltech ,ander hoort geen verschil  enzv enzv  :-D

Heb jij van de Hul

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Citaat van: gerard op juni 14, 2011, 23:41:47
In hoeverre zal dat nog invloed hebben? (in de marge...)

Ik heb nu al een lange tijd diy interlinks gemaakt van een stukje koperdraad van een deurbelspoel  :-o
0,3 mm doorsnede en alleen een rode laklaag als "mantel". De beste interlink bij mij tot nu toe  :yes:
Interessant Gerard, hoe kom je daar dan bij?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op juni 15, 2011, 18:09:39
Interessant Gerard, hoe kom je daar dan bij?

de deurbel of de mantel  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

gerard

Citaat van: Maurice op juni 15, 2011, 18:09:39
Interessant Gerard, hoe kom je daar dan bij?

Juist vanwege de kleine spanning/stroompjes een kleine diameter: waarom een dikke kabel/dikke mantel voor die kleine signalen? Zie bijv. Crystal cable.

De mantel van kabels is vaak dik en afgeschermd. Dit zorgt voor een hogere capaciteitswaarde.
Puristen proberen mantels van ptfe tube, katoen of zelfs papier. Het liefst een natuurlijk materiaal of een kuststof wat een lage capaciteitswaarde heeft. De beste mantel is géén mantel. Vandaar dat ik op het idee kwam om een interlink te maken van dunne koperdraad met een zo dun mogelijke mantel: spoeldraad. (lakdraad). Door de kabels iets te twisten liggen de aders tegen elkaar waardoor storingen elkaar opheffen.

Mijn ervaring tot nu toe is dat dit kabeltje veel details laat horen (meer dan de Nordost reddawn bijv.) maar tevens mooier is met stemmen en een strakker laag dan al m'n vorige interlinks.
Maar het belangrijkste: ik zit meer IN de muziek qua beleving en betrokkenheid.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Maurice

Citaat van: gerard op juni 15, 2011, 22:31:11
Juist vanwege de kleine spanning/stroompjes een kleine diameter: waarom een dikke kabel/dikke mantel voor die kleine signalen? Zie bijv. Crystal cable.

De mantel van kabels is vaak dik en afgeschermd. Dit zorgt voor een hogere capaciteitswaarde.
Puristen proberen mantels van ptfe tube, katoen of zelfs papier. Het liefst een natuurlijk materiaal of een kuststof wat een lage capaciteitswaarde heeft. De beste mantel is géén mantel. Vandaar dat ik op het idee kwam om een interlink te maken van dunne koperdraad met een zo dun mogelijke mantel: spoeldraad. (lakdraad). Door de kabels iets te twisten liggen de aders tegen elkaar waardoor storingen elkaar opheffen.

Mijn ervaring tot nu toe is dat dit kabeltje veel details laat horen (meer dan de Nordost reddawn bijv.) maar tevens mooier is met stemmen en een strakker laag dan al m'n vorige interlinks.
Maar het belangrijkste: ik zit meer IN de muziek qua beleving en betrokkenheid.
:schater:
Dit is dus niet iets wat je ergens op internet gevonden hebt?
Welke connectors heb je eraan gesoldeerd?
Hoe verhoudt deze kabel zich tot je andere DIY kabels?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Citaat van: Maurice op juni 15, 2011, 22:33:32
:schater:
Dit is dus niet iets wat je ergens op internet gevonden hebt?
Want dan is waar?  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Maurice

Citaat van: f.luisteraar op juni 15, 2011, 22:38:08
Want dan is waar?  :wink:
Nee, dit betekent dat Gerard zelf creatief heeft nagedacht ipv goed gejat  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Citaat van: Maurice op juni 15, 2011, 22:39:45
Nee, dit betekent dat Gerard zelf creatief heeft nagedacht ipv goed gejat  :yes:
Psies, het ook wat ik vond. Alleen hebben techneuten daar meestal niet zoveel fiducie in.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: gerard op juni 15, 2011, 22:31:11
Juist vanwege de kleine spanning/stroompjes een kleine diameter: waarom een dikke kabel/dikke mantel voor die kleine signalen? Zie bijv. Crystal cable.

De mantel van kabels is vaak dik en afgeschermd. Dit zorgt voor een hogere capaciteitswaarde.
Puristen proberen mantels van ptfe tube, katoen of zelfs papier. Het liefst een natuurlijk materiaal of een kuststof wat een lage capaciteitswaarde heeft. De beste mantel is géén mantel. Vandaar dat ik op het idee kwam om een interlink te maken van dunne koperdraad met een zo dun mogelijke mantel: spoeldraad. (lakdraad). Door de kabels iets te twisten liggen de aders tegen elkaar waardoor storingen elkaar opheffen.

Mijn ervaring tot nu toe is dat dit kabeltje veel details laat horen (meer dan de Nordost reddawn bijv.) maar tevens mooier is met stemmen en een strakker laag dan al m'n vorige interlinks.
Maar het belangrijkste: ik zit meer IN de muziek qua beleving en betrokkenheid.

Een Crystel Cable heeft een capaciteit vaak van 154 picoFarad per meter en de weerstand is 224 milliOhm
Wat geeft jouw kabel aan
De kabel van Gaby is een mengeling van goud zilver en een matriaal uit de luchtvaart / ruimtevaart



:angel:



ps: google 3 hit

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject