Leuke / Objectieve Interlink test

Gestart door Marantz 81, juni 10, 2011, 21:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Kan ook juist zijn dat hij zo goed klinkt omdat hij zo vatbaar is voor, babyfoons, GSM, dimmers, transformatoren en netsnoeren.





ps: zelfde hit  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Citaat van: jwx op juni 15, 2011, 22:45:19
Kan ook juist zijn dat hij zo goed klinkt omdat hij zo vatbaar is voor, babyfoons, GSM, dimmers, transformatoren en netsnoeren.





ps: zelfde hit  :-D
Babyfoons zijn dect, dus een frequentieband buiten gehoorsgrens. GSM´s, waarom verstoren die altijd zo bij sprekers? Zit qua frequentieband ook ver buiten gehoor. Dimmers verstoren de netspanning dacht ik, dus dan maakt een interlink niet uit. Trafo´s en netsnoeren... Tja die kunnen wel etteren op 50Hz, maar je moet ook altijd netsnoeren onder een haakse hoek kruisen met interlinks ipv naastleggen.

Mogelijk ga ik dit ook wel een keer proberen, kijken of ik ergens nog een deurbel kan vinden  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

gerard

Citaat van: Maurice op juni 15, 2011, 22:39:45
Nee, dit betekent dat Gerard zelf creatief heeft nagedacht ipv goed gejat  :yes:

:yes:
Een beetje googelen en een beetje van mezelf.
Eerdere bevindingen:  http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2161.0.html

Stekkers type simpel en goedkoop  :-P

Bovenste is cat5 onderste "deurbel spoeldraad"  :wink:

(Koperlakdraad, ook bij Conrad)


Al die zogenaamde "storingsbronnen" heb ik nog nooit iets van gehoord via m'n set dus hoef ik niets af te schermen.
Geen idee welke meetwaardes m'n kabeltje heeft... oja zo'n 35 cm  clown1

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: Maurice op juni 15, 2011, 22:52:46
Babyfoons zijn dect, dus een frequentieband buiten gehoorsgrens. GSM´s, waarom verstoren die altijd zo bij sprekers? Zit qua frequentieband ook ver buiten gehoor. Dimmers verstoren de netspanning dacht ik, dus dan maakt een interlink niet uit. Trafo´s en netsnoeren... Tja die kunnen wel etteren op 50Hz, maar je moet ook altijd netsnoeren onder een haakse hoek kruisen met interlinks ipv naastleggen.

Mogelijk ga ik dit ook wel een keer proberen, kijken of ik ergens nog een deurbel kan vinden  :yes:

Als hifi.nl het zegt is het zo lekker puh

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: gerard op juni 15, 2011, 23:35:42
:yes:
Een beetje googelen en een beetje van mezelf.
Eerdere bevindingen:  http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2161.0.html

Stekkers type simpel en goedkoop  :-P

Bovenste is cat5 onderste "deurbel spoeldraad"  :wink:

(Koperlakdraad, ook bij Conrad)


Al die zogenaamde "storingsbronnen" heb ik nog nooit iets van gehoord via m'n set dus hoef ik niets af te schermen.
Geen idee welke meetwaardes m'n kabeltje heeft... oja zo'n 35 cm  clown1

outstanding gerard..  8-)

wat kostte zo'n siltech hap ook alweer?  ff de dagprijzen van zilver checken.. :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Mexicaanse Hond

Onderschat de koperprijzen ook niet. ProRail kan er van meepraten.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

gerard

Citaat van: Marantz 81 op juni 10, 2011, 21:01:20
zie de Link

KLIKKERDEKLIKKLIKKLIK    :-)  byebye

Ik die tests een tijd terug ook gelezen, leuk vergelijk. Jammer dat het thuis altijd lastiger is om te testen.
Uit die test deel2 heb ik eens de Audio Quest King Cobra te leen gehad.
Ik vond 'm een beetje dof klinken met een wat aangezet laag, voor mij geen beste kabel.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Citaat van: gerard op juni 21, 2011, 19:55:40
Kabel uitleg en vergelijk tussen verschillende interlinks:

http://www.6moons.com/audioreviews/interconnects/interconnects.html

volgens sommige maakt het geen verschil een interlink qua geluid want het is niet te meten etc.etc.etc.


ik hoor ook verschillen of het nu wel of niet te meten is ik hoor het soms


en als ik dit een beetje lees haal ik er ook uit op dat het de mantel is die veel uitmaakt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Mexicaanse Hond

Interessant Gerard, net zo interessant als het feit dat mijn vrouw gisteravond vond dat het geluid niet mooi was.
Ik had niets tegen haar gezegd, ze begon er zelf over.
Oorzaak: ik had een andere interlink tussen de DV6400 en de PM-94 geplaatst.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Zo deed ik het ook vaak met Pol Audio als we weer is bij een Audioclub waren gewoon na de pauze dropveters erin cheapo cd speler


niemand heeft ooit iets gemerkt  :|
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Citaat van: f.luisteraar op juni 22, 2011, 21:58:44
Interessant Gerard, net zo interessant als het feit dat mijn vrouw gisteravond vond dat het geluid niet mooi was.
Ik had niets tegen haar gezegd, ze begon er zelf over.
Oorzaak: ik had een andere interlink tussen de DV6400 en de PM-94 geplaatst.

Dat is nog niet zo erg ware het niet dat het niet dat het mijn handel betrof.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op juni 22, 2011, 22:26:46
Zo deed ik het ook vaak met Pol Audio als we weer is bij een Audioclub waren gewoon na de pauze dropveters erin cheapo cd speler


niemand heeft ooit iets gemerkt  :|

Toevallig heb ik een vrouw met een goed gehoor.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers