Over het kwantificeren:
Als 2 kabels anders klinken, dan zijn er altijd bepaalde eigenschappen anders tov elkaar. En wel dusdanig dat ons menselijk gehoor dit kan oppikken.
Ik heb denk ik al eerder hier onderbouwd waarom de capacitaire werking van een kabel het niet kan zijn (mits de 90pF waarde klopt qua orde van grootte, heb ik niet geverifieerd).
Komt bij mij als oertechneut de vraag of wij voldoende ons gehoor begrijpen en weten welke factoren in de electronica een daadwerkelijk hoorbaar effect kunnen hebben.
Voor de goede orde: ik hoor wel degelijk verschillen, maar kan dit op dit moment alleen begrijpen dmv de wisselfilter techniek bij luidsprekers (weerstandjes en condensators).
Doet mij trouwens bedenken dat de soortelijke weerstand van koper volgens mij lager is dan bij zilver. Een weerstand in een filter werkt als laagdoorlaat, oftewel, doet iets met het frequentiebereik. Plaats je een weerstand parallel aan een speakerunit, dan werkt dit als rendementsaanpassing, waardoor de unit minder hard doorklinkt.