Leuke / Objectieve Interlink test

Gestart door Marantz 81, juni 10, 2011, 21:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81


Dex

Beter is niet hetzelfde als mooier.  :angel:

Marantz 81

haha ja maar die crx is show and no go ,te grote velgen enzv  nonono

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op juni 13, 2011, 00:04:29
Wel betere bekabeling... :angel:
Dat schijn je te moeten kunnen kwantificeren...  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Citaat van: f.luisteraar op juni 13, 2011, 00:06:56
Dat schijn je te moeten kunnen kwantificeren...  :wink:

Maurice....... HLP.   :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Geef mij maar renault  notworthy

PS: zijn we niet mijlen ver off-topic?? :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Citaat van: lo op juni 13, 2011, 09:41:36
PS: zijn we niet mijlen ver off-topic?? :-D
:police:

En nu weer on-topic!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Over het kwantificeren:

Als 2 kabels anders klinken, dan zijn er altijd bepaalde eigenschappen anders tov elkaar. En wel dusdanig dat ons menselijk gehoor dit kan oppikken.
Ik heb denk ik al eerder hier onderbouwd waarom de capacitaire werking van een kabel het niet kan zijn (mits de 90pF waarde klopt qua orde van grootte, heb ik niet geverifieerd).
Komt bij mij als oertechneut de vraag of wij voldoende ons gehoor begrijpen en weten welke factoren in de electronica een daadwerkelijk hoorbaar effect kunnen hebben.
Voor de goede orde: ik hoor wel degelijk verschillen, maar kan dit op dit moment alleen begrijpen dmv de wisselfilter techniek bij luidsprekers (weerstandjes en condensators).
Doet mij trouwens bedenken dat de soortelijke weerstand van koper volgens mij lager is dan bij zilver. Een weerstand in een filter werkt als laagdoorlaat, oftewel, doet iets met het frequentiebereik. Plaats je een weerstand parallel aan een speakerunit, dan werkt dit als rendementsaanpassing, waardoor de unit minder hard doorklinkt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op juni 13, 2011, 10:07:16
Over het kwantificeren:

Als 2 kabels anders klinken, dan zijn er altijd bepaalde eigenschappen anders tov elkaar. En wel dusdanig dat ons menselijk gehoor dit kan oppikken.
Ik heb denk ik al eerder hier onderbouwd waarom de capacitaire werking van een kabel het niet kan zijn (mits de 90pF waarde klopt qua orde van grootte, heb ik niet geverifieerd).
Komt bij mij als oertechneut de vraag of wij voldoende ons gehoor begrijpen en weten welke factoren in de electronica een daadwerkelijk hoorbaar effect kunnen hebben.
Voor de goede orde: ik hoor wel degelijk verschillen, maar kan dit op dit moment alleen begrijpen dmv de wisselfilter techniek bij luidsprekers (weerstandjes en condensators).
Doet mij trouwens bedenken dat de soortelijke weerstand van koper volgens mij lager is dan bij zilver. Een weerstand in een filter werkt als laagdoorlaat, oftewel, doet iets met het frequentiebereik. Plaats je een weerstand parallel aan een speakerunit, dan werkt dit als rendementsaanpassing, waardoor de unit minder hard doorklinkt.

dit woord ga ik meer gebruiken  :evil:



goede uitleg wederom M.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject