Marantz PM 7200 + Monitor Audio RX-2

Gestart door NewQ, mei 25, 2011, 14:33:50

Vorige topic - Volgende topic

NewQ

Heren,

Wat een mooi forum! Jammer dat ik dit pas gevonden heb, nu ik op zoek ben naar een nieuwe setup. Ik ben namelijk al een aantal jaren Marantz fanboy.

Nu heb ik alleen een vraag, ik woon op het momenten in een klein appartement en ben op zoek naar mooie kleine speakers. Daarbij moet ik wel in me achterhoofd houden dat ik volgend jaar ga verhuizen, naar een grote woning. Daar wil ik graag een nieuwe setup maken met monitor audio RX-6 of 8 (Vanwege de Geluidskwaliteit en het Design). Vandaar dat ik nu graag in een passende serie wil investeren.

Op het moment heb ik dus een Marantz PM 7200 waar ik graag een passende speaker bij wil hebben. Met het toekomstperspectief (achterspeakers-surround) dacht ik aan de RX-2. Heeft iemand hier ervaring mee? met name de klasse A versterking. Omdat er achterop de PM 7200 staat dat hij 8 Ohm is zal de RX-2 6 Ohm het wel goed doen? 

Ik hoor graag wat jullie er van denken.  :-D

Marvin

Hoe of wat de combi is en wat je daar mee doet kan en moet je helemaal zelf bepalen natuurlijk, -en zo te lezen ben je daar eigenlijk wel uit. Lijkt me opzich geen onlogische keuze!
Zelf zou ik evengoed kijken naar een mooie vloerstaander. Maar dat zei ik al; Dat kan en moet je helemaal zelf bepalen.  :-D
Wat betreft de weerstand (Ohm) zit het helemaal goed, dat is geen enkel probleem.

Oh ja, welkom!

JohnWx

Citaat van: NewQ op mei 25, 2011, 14:33:50
Heren,

Wat een mooi forum! Jammer dat ik dit pas gevonden heb, nu ik op zoek ben naar een nieuwe setup. Ik ben namelijk al een aantal jaren Marantz fanboy.

Nu heb ik alleen een vraag, ik woon op het momenten in een klein appartement en ben op zoek naar mooie kleine speakers. Daarbij moet ik wel in me achterhoofd houden dat ik volgend jaar ga verhuizen, naar een grote woning. Daar wil ik graag een nieuwe setup maken met monitor audio RX-6 of 8 (Vanwege de Geluidskwaliteit en het Design). Vandaar dat ik nu graag in een passende serie wil investeren.

Op het moment heb ik dus een Marantz PM 7200 waar ik graag een passende speaker bij wil hebben. Met het toekomstperspectief (achterspeakers-surround) dacht ik aan de RX-2. Heeft iemand hier ervaring mee? met name de klasse A versterking. Omdat er achterop de PM 7200 staat dat hij 8 Ohm is zal de RX-2 6 Ohm het wel goed doen? 

Ik hoor graag wat jullie er van denken.  :-D

Welkom hier

Met je mooie PM-7200 ga je geen problemen krijgen hoor 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

hello Beste NewQ, allereerst van harte welkom op ons informatieve en eveneens gezellige forum. De rest volgt later; moet ff een boodschapje doen bij de lokale suup. Chiao, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Welkom en veel luister en lees plezier.

Vraag Cornelis maar eens naar z'n ervaringen met z'n Harbet.

Zelf heb ik met veel plezier een tijd naar de Rogers LS3A geluisterd.

En zo zijn er nog wel een paar mooie monitoren te noemen.

Belangrijkste tip die ik je wil geven is luisteren, luisteren enz.

Groet Whisper

ps wat wil je eraan uitgeven.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

NewQ

Citaat van: Whisper.nl op mei 25, 2011, 21:42:35
ps wat wil je eraan uitgeven.

Ik wil toch wel voor een 800 euro totaal klaar zijn, het moet tenslotte blijven matchen met mijn versterker. Zijn die Rogers speakers ook in het wit te krijgen? Design speelt ook een stukje mee, anders krijg ik het de interieur commissie niet door (Lees vriendin  :wink: ).

Cornelis1921

hello hello Hier nogmaals Cor(nelis), wat betreft mijn Harbeths, die hebben een rendement van 83dB aan 5,6 Ohm min. en vallen nieuw buiten jouw budget: €1500,= p.p. (prijspeil 2004). 2e hands zijn evenals een paar Rogers zeer aantrekkelijk: een uitgesproken ongekleurd middenfrequentiegebied zonder  concessies aan het laag en het hoog. Neutraal bij uitstek. Ook 2e hands aan te bevelen Dynaudio* monitors of die van Sonus Faber, ook zeer mooi, hebben iig een hoger rendement dan de Harbeth. KEF komt binnenkort met de Q300, £450,= p.p. in U.K. Door de Britse vakpers zeer goed ontvangen. Pas op, in de handleiding van de pm7200 wordt er gewaarschuwd om geen luidsprekers aan te sluiten met een impedantie lager dan 8 Ohm. Dit kan een disclaimer zijn, of betekent dat men beter geen tweede paar luidsprekers kan tegelijkertijd kan aansturen met een pm7200. Igg zeker geen extra paar 'moeilijke' luidsprekers, zoals mijn Harbeths. NewQ, veel succes en laat ons tzt weten wat het geworden is. Groet, Cor.

* Dynaudio is bij die diverse forumleden in gebruik.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 26, 2011, 02:10:17
hello hello Hier nogmaals Cor(nelis), wat betreft mijn Harbeths, die hebben een rendement van 83dB aan 5,6 Ohm min. en vallen nieuw buiten jouw budget: €1500,= p.p. (prijspeil 2004). 2e hands zijn evenals een paar Rogers zeer aantrekkelijk: een uitgesproken ongekleurd middenfrequentiegebied zonder  concessies aan het laag en het hoog. Neutraal bij uitstek. Ook 2e hands aan te bevelen Dynaudio* monitors of die van Sonus Faber, ook zeer mooi, hebben iig een hoger rendement dan de Harbeth. KEF komt binnenkort met de Q300, £450,= p.p. in U.K. Door de Britse vakpers zeer goed ontvangen. Pas op, in de handleiding van de pm7200 wordt er gewaarschuwd om geen luidsprekers aan te sluiten met een impedantie lager dan 8 Ohm. Dit kan een disclaimer zijn, of betekent dat men beter geen tweede paar luidsprekers kan tegelijkertijd kan aansturen met een pm7200. Igg zeker geen extra paar 'moeilijke' luidsprekers, zoals mijn Harbeths. NewQ, veel succes en laat ons tzt weten wat het geworden is. Groet, Cor.

* Dynaudio is bij die diverse forumleden in gebruik.

pas op met Dynaudio dan zijn ze weer wel in gebruik dan weer niet om gek van te worden sorry Marantz 81 hij was te mooi om te laten liggen deze inkoper van Cor (waarvoor dank)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

NewQ

Dank voor het hartelijke welkom.   notworthy

Ik wacht re reply even af van Marantz81, over het commentaar van de Dynaudio's.

@Cor(nelis), ik kwam toevallig laatst een tof artikel tegen op hifi.nl over de harbeths en rogers:
http://www.hifi.nl/artikel/2213/Vintage-LS-35A-luidsprekers-Vintage-LS-35A-luidsprekers.html Ik ga deze zeker bekijken.

Ik wil graag ook even gaan luisteren naar de kef Q300, want daar lees ik inderdaad ook goede berichten over en zover ik ze kan vinden zijn ze rond de 300 p.s. euro op internet. Past goed in het budget dus. Weet iemand een goede dealer in of rondom Eindhoven met de bovenstaande producten?

Fritsie

Over Dynaudio gesproken, hoe kan het geluid van deze speakers worden omschreven?

Marvin

Over het algmeen zo ongeveer als het hoort.

Rutger1

Allereerst welkom! Leuk dat je er ook bij komt  :-D

Zelf heb ik ook de 7200 gehad, leuke versterker. Even niet snel een suggestie wat je wel/niet moet hebben maar mijn ervaring met de 7200 is dat je er op zich  best veel aan kan hangen. Vond het een makkelijke versterker wat dat betreft.
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

Marantz 81

jwx maakt gewoon grapjes  :schater: omdat ik nogal aan het veranderen ben geweest

maar ik kom steeds weer terug bij men Dynaudio,s 52SE omdat ze zo goed zijn  :wink:

http://www.hobo.nl/default.aspx?page=product&id=5056&title=Focus 110    byebye

Vragen wel een serieuze versterker ,maar met de PM7200 kun je ze ook gewoon aansturen  :yes:

Whisper.nl

Citaat van: NewQ op mei 25, 2011, 22:55:32
Ik wil toch wel voor een 800 euro totaal klaar zijn, het moet tenslotte blijven matchen met mijn versterker. Zijn die Rogers speakers ook in het wit te krijgen? Design speelt ook een stukje mee, anders krijg ik het de interieur commissie niet door (Lees vriendin  :wink: ).

Volgens mij niet.

Ik dacht in de kleuren zwart of Rozenwood.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op mei 26, 2011, 10:38:01
Over het algmeen zo ongeveer als het hoort.
Oftewel vrij neutraal.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers