De set van KeesKees

Gestart door KeesKees, mei 22, 2011, 21:05:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Een meter of 2,5 tot 4 is meestal wel een succes, ook wel afhankelijk van hoever je ervan zit.
Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Hier staan ze, gedwongen, op 3 meter van elkaar en ik zit er 2 meter vanaf.

cz79

Er wordt wel eens aangeraden om de afstand tussen de luidsprekers ongeveer 84% te houden ten opzichte van je zitafstand. Je moet dat natuurlijk dan wel kunnen in verband met zijwanden etc.

KeesKees

De luisterafstand zal ongeveer 4 meter bedragen (de afstand van muur tot muur is ongeveer 5,5 meter). Volgens de "84% regel" word de afstand tussen de speakers dan 3,36 meter. Dat is MEER dan nu en ook meer dan toen ik de foto's nam.
Enfin blijft een kwestie van proberen! Misschien komend weekend.
Verdere tips blijven welkom.
Overigens volg ik dit forum nu al een aantal maanden met veel plezier: goede sfeer!  pompom
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

cz79

Of wat dichetrbij gaan zitten als dat goede resultaten heeft ergo beter klinkt

KeesKees

Kan ook, maar dan moet ik iedere keer dat ik optimaal wil luisteren de bank verschuiven. (Die staat nu tegen de muur, wat wel de natuurlijke positie is en mijn vriendin is al ver meegegaan met permissie voor deze grote speakers.)
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

cz79

Klinkt als  een compromis, ik zit ook bijna tegen de achterwand aan en heb daar gewoon heel veel last van een teveel aan bas, als ik ca een meter naar voren ga klinkt het geheel veel muzikaler en is de bas veel beter (ergo niet te hard en bonkerig).
Ht is op zich wel vervelend maar goed als ik toch echt ga zitten om te luisteren (meestal 's avonds) dan is het ca 30 seconden werk om de opstelling te optimaliseren en dan klinkt het beter en muzikaler dus kleine moiete maar wel een compromis.

Marvin

Het is altijd een compromis in een huiskamer, helemaal als er ook nog eens rekening moet worden gehouden met een tweede bewoonster.
Zelf had ik de set niet zo 'raar' voor dat gat neergezet.

Mocht je een beamer met scherm plaatsen, dan moet je op je knieën naar de keuken voor wat versnaperingen.

KeesKees

Set staat daar omdat je dan vanaf de bank het mooiste zicht hebt op de tuin en anders de bank in de looproute staat.
Keuzes...................altijd lastig!
Van tevoren een kratje naast de bank zetten kan nog (maar wat je aangeeft had ik ook al bedacht).
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

Marvin

#38
Mijn scherm komt ongeveer een meter boven de vloer, wordt een aardig limbo-dansje...  clown1

Schat haal jij wat drinken?

lo

Och, als je de vrouw op d'r knieën jou versnaperingen laat gaan halen.............. hmmmmmmmmm........ :kwijl:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Moet gelijk aan de Bavaria kontjes denken..... :schater:




(bericht mogelijk gemaakt door Apple).

xander32

Citaat van: marvin op november 15, 2011, 18:40:33
Moet gelijk aan de Bavaria kontjes denken..... :schater:




(bericht mogelijk gemaakt door Apple).
Het verband tussen versnapering en Bavaria zie ik niet :-P.
Daarentegen die Bavaria-kontjes ...





Sander.

Marantz 81


Niber

Hebben jullie allemaal van die lelijke vrouwen/vriendinnen dan? clown1 :angel:

En ik maar "jaloers" zijn op jullie apparatuur...Blijkt dat jullie beter jaloers op mij kunnen zijn, want ik heb een mooie vrouw!!  pompom  :schater:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

KeesKees

Mijn vriendin mag er ook zijn, dus ik heb beiden!
Om weer een beetje on-topic te komen: profielonderschrift maar even geupdate!
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²