De set van KeesKees

Gestart door KeesKees, mei 22, 2011, 21:05:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KeesKees

Ik hoop voor mij van niet. Ben wel blij met de Deense doosjes  :-D
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

Cornelis1921

 stupid Das zelfbouw, niet? byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Gentleman

Wij vinden foto"s van de totstandkoming van iets moois ook interessant om te zien.

KeesKees

Hier alvast een paar plaatjes van 1) de set 2) gezichtspunt luisterpositie 3) overzicht.
Dradenboel moet ook nog een beetje aangepakt worden. Zoals ik hier al vaak lees, blijft er altijd wat te wensen; is het niet de set, dan is het wel de setting! Maar voorlopig ben ik heel tevreden!
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

xander32

#19
Mooi hoor.

Tip; zowel de linker als rechter speaker iets dichter na elkander toe zetten, concreet;
* de linker richting kozijn,
* de rechter ter hoogte v.d. wandcontactdoos.
Daarnaast beiden wat verder naar voren halen (verder v.d. achterwand af). Tevens zou je nog kunnen experminenteren met het indraaien van de speakers.

Hoe meer vrij de speakers staan hoe beter het stereobeeld.
Ik denk dat je hierdoor nog weer (behoorlijke) winst kan boeken, alleen door en beetje schuiven :yes:.


Sander.

KeesKees

Dank voor de tips. Ik wil idd in de rustige wintermaanden (meer tijd ivm minder fietsen) eens gaan schuiven en draaien.
Er is ook nog een plan om in de toekomst misschien een scherm en beamer aan te schaffen. Dan is het mooi als het scherm zo groot mogelijk is en de boxen niet in beeld staan.
Huidige afatnd tussen speakers is 2,7 m en afstand van speaker tot luisterpositie ongeveer 4,5 m. Met de speakers verder van de achtermuur af kom ik dan idd wel dichter bij de luisterdriehoek.
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

lo

Speakers achter het projectiescherm? Hmmmmmm.......... denk dat dat niet zo'n goed idee is of het moet wel heel erg open van structuur zijn. (soort van luidspreker doek)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin


lo

Dat weet ik maar de normale projectieschermen zullen dit niet hebben denk ik.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

KeesKees

Scherm TUSSEN de boxen is dan de bedoeling. Qua ruimte zou een breed scherm er mooi tussen passen. Maar de kwaliteit van stereo moet niet achteruit gaan voor de paar keer dat we filmpje kijken.
Voorlopig trouwens ook wel een flinke investering gedaan, dus snel zal het er wel niet van komen.
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

Marvin

Citaat van: lo op november 12, 2011, 14:42:25
Dat weet ik maar de normale projectieschermen zullen dit niet hebben denk ik.

Nee, zijn vrij prijzige merk schermen.
Ik heb niet eens een 'echt' merk.  :-D

WilliamB

He Kees,mooie SET,
Ook een mooi idee om een scherm te plaatsen.voor jou denk ik het beste een elek scherm.
Ik heb zelf een scherm hangen"merk Kingpin" van twee meter,ik zit daar ongeveer 3,80 meter van af.
Is voor mij meer dan zat, dus bij jou 2,70 meter !!

Volgens mij heb je ruimte zat.
Let wel op bij het aanschaffen van een beamer,bij sommige beamers kan de kwaliteit achteruit gaan bij te grote projectie.

Veel succes  :yes: gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

KeesKees

Op de site van Kingpin heb ik inderdaad ook al eens even rondgekeken. Voordeel van hun (elektrische) schermen is dat ze iets van de muur af komen (9 cm dacht ik) zodat ze voor een evt. schilderij of flatscreen langs kunnen. Je hoeft dus niet gelijk de hele muur reserveren! (En een doorgang naar de keuken is ook wel makkelijk natuurlijk  :yes: )

Beamer heb ik nog niet naar gekeken, maar ik houd je opmerking in de gaten: dank!
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

Marantz 81

Mooie set zeg  pompom

Zeker ook die Mentor,s  :-)  en zoals xander32 al zij m.b.t de opstelling van de speakers  byebye

KeesKees

Wat is de afstand die jullie zouden adviseren tussen de speaker (ongeveer)?
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²