je redenatie van aansluiten is in principe helemaal goed. het beeld en geluid gaat via hdmi.
De versterker zal in de meeste gevallen alleen het beeld doorgeven naar je tv (of je moet hdmi through aan hebben staan).
Er zijn wel wat issues met een aparte decoder voor tv, en dat is vaak op te lossen door de decoder via hdmi op de tv aan te sluiten en dan optisch naar je versterker.
Doordat je je blurayspeler via hdmi aansluit zal het signaal digitaal worden doorgegeven aan je versterker en die zal het geluid vervolgens decoderen(dac van de nr1601) om het weer te geven over de speakers.
Wil je de dac van de blurayspeler gebruiken (in sommige gevallen is deze namelijk beter) zul je het via de 5.1/7.1 output op de tegenhanger van de versterker moeten aansluiten.
zelf weet ik niet hoe de UD5005 zich verhoud tot de nr1601 qua kwaliteit, misschien dat anderen hier meer van weten.
ARC is audio return channel om het geluid te lipsyncen met het beeld zodat het netjes gelijk loopt.
Eerst had je alleen HDMI en daar is sinds kort ARC bij gekomen, niks anders dan dat het geluid 2 richtingen op gaat. Zelf heb ik dit niet, maar volgens mij moet je nu het geluid van je tv ook via deze aansluiting op de versterker kunnen laten weergeven ipv dat je een aparte digitale coax of optische kabel nodig hebt.
succes!