Na alle bovenstaande adviezen, diverse sites op internet en het boek van Vance beginnen mijn definitieve plannen tot stand te komen.
* de kasten houden dezelfde binnenmaat, en worden uiteraard iets vergroot ivm met demping en versteviging.
* de kasten worden van 22mm MDF, verstevigd met kruislings geplaatste rondhouten( Advies van Vance)
* de ontdreuning zal bestaan uit 5.7mm isomat van Merford (
Merford.nl) ( Volgens Merford nog beter als loodbitumen)
* de vulling bestaat uit in ieder geval pritex tegen alle wanden, speakerland zegt dat alléén pritex het allerbeste is bij basreflex speakers.
* andere aanvullend vullingsmateriaal ga ik testen, Akotherm(merford.nl) of andere mogelijkheden die bij speakerland en speakers en co leverbaar zijn, Vance zegt dat 50% vulling over het algemeen het beste is.
* de units hoog en laag houden dezelfde afstand, ze komen alleen niet in het midden te zitten, uit het midden is beter voor de reflectie aan de binnenzijde, en ook alle afstanden ongelijk op het klankbord kan altijd het beste opleveren.
* ook de basunit en baspoort komen aan de voorzijde, geen units aan de achterzijde maken het plaatsen makkelijker.
* het filter maak ik het liefst in een kleine separate ruimte onderin.
* er komen nieuwe connectoren in 4 stuks ( Bi-amp) per speaker, welke weet ik nog niet.
* het geheel word afgewerkt met een fineer met een rood/oranje-bruine kleur, mogelijk ga ik er nog ander fineer als figuren erin verwerken.
* ontkoppelen wil ik graag doen op een totem-achtige manier, sierlijk én effectief.
Haast heeft het niet, zakelijk en prive zijn de komende maanden erg druk, het zal pas eind dit jaar worden of zelfs nog later.
Heeft iemand na bovenstaand nog tips ? Dan hoor ik ze graag !