Hallo,
Ik ben de trotse bezitter van een paar Jamo's concert V's..
Daar heb ik al nieuwe filters in gezet zie
http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=3769.30Voor mij, als voormalig timmerman/meubelmaker een totaal nieuwe klus.
Nu wil ik graag van mijn speakers een meubelstuk maken door er nieuwe kasten voor te maken.
Als ik dan toch bezig ben wil ik er graag het maximale uithalen mbt klank en resonantie.
Wie kent deze speakers en het principe en kan mij van advies dienen ?
Het plan is kasten van MDF, 22mm dik, daar komt geen enkele "koude" verbinding in, deze
kasten ga ik dan fineren met een nog te bepalen houtsoort.
Onder de klankkast wil ik een kleine, separate ruimte maken voor het filter en de terminals.
In de huidige kasten zitten hoog en midden aan de voorzijde, en recht tegenover het midden,
is aan de achterzijde de lagetoner geplaatst, voor is nog een baspoort geplaatst.
De kast is 1 ruimte, tussen de speakers gescheiden met schuim waarmee ook de wanden zijn bedekt.
Wat is nu het beste ? naar ik aanneem kastinhoud gelijk houden ? de binnenwanden met loodbitumen bekleden, maar
moet ik alle units op dezelfde plaats houden of kan ik ook alledrie de speakers voor plaatsen en een baspoort aan de achterzijde ?Wie kent deze speakers en heeft een idee hoe ik het maximale eruit kan halen ?