wat is de beste (LED) tv van het ogenblik?

Gestart door mars, maart 13, 2011, 23:54:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

oi,

Ik ben weer in de markt voor een nieuwe tv ( ja ja i know ...snel verloop bij mij)

Ik heb een budget er voor over van zo'n 800 euro , en het moet wel een 40 inch zijn!!

Wat raden jullie aan , en waarom?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Vlearmoes

Natuurlijk een Pana  plasma   notworthy

begint wel bij 42inch  :roll:

Waarom??   is er iets beters??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Mexicaanse Hond

Kijk eens naar Sharp en Samsung.
Maar plasma is veruit superieur, hoor.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

mars

 stupid

oi, m'n laatste 2 lcd,s waren ook samsung en ik neig toch weer die kant op.           

Mijn allerlaatste was de samsung le40b650 , op zich prima tv met een verschrikkelijk strak en messcherp beeld , alleen heb ik deze om andere redenen ( niets met tv vandoen) verkocht.

Plasma ben ik op zich, echt niet zo weg meer van , en het is ook niet voor niks dat ze er uit gaan .
De beroemde pioneers bijvoorbeeld worden ook niet meer gemaakt.

En daar bij vindt ik het energie gebruik van een LED wel charmant.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

Sharp quatron pakken !

Mooiste led die ik gezien heb :yes:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

Citaat van: Stadium III op maart 14, 2011, 12:23:50
Sharp quatron pakken !

Mooiste led die ik gezien heb :yes:

oi


beetje binnen het budget?   Ik  ga vanmiddag in iedergeval even kijken!!!   thanks  Rob.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

#6
Citaat van: mars op maart 14, 2011, 12:19:00
stupid

oi, m'n laatste 2 lcd,s waren ook samsung en ik neig toch weer die kant op.           

Mijn allerlaatste was de samsung le40b650 , op zich prima tv met een verschrikkelijk strak en messcherp beeld , alleen heb ik deze om andere redenen ( niets met tv vandoen) verkocht.

Plasma ben ik op zich, echt niet zo weg meer van , en het is ook niet voor niks dat ze er uit gaan .
De beroemde pioneers bijvoorbeeld worden ook niet meer gemaakt.

En daar bij vindt ik het energie gebruik van een LED wel charmant.

Pioneer is gestopt, omdat het te duur was om de kwaliteit die ze leverden te handhaven.
Panasonic heeft dezelfde panelen en heeft de software van Pioneer overgekocht. In de huidige V-serie zit bijna al die Pioneer-techniek. Alleen het digitale filter niet en dat zal ook niet in volgende series komen, omdat het te duur is.
Die Sharp Quatrons zijn inderdaad goed. De meeste LCD/LED-toestellen bakken niet veel van bijvoorbeeld een sterrenhemel, omdat ze hooguit bepaalde gebieden kunnen dimmen (local dimming). Plasma daarentegen wordt per pixel aangestuurd en kan daardoor veel hogere contrastwaarden leveren. Dat zie je ook in donkere filmscenes. Plasma's laten daarin veel meer details zien.
En ja, ze verbruiken wat meer stroom, maar niet meer zoveel als voeger en televisie is sowieso niet de grote energieslurper in het huishouden.

Op basis van 4 uur spelen en 20 uur standby verbruikt een 40 inch LED tussen de 20 en 48 euro aan stroom per jaar. De Panasonic 42 inch plasma's 88 euro (S20) en 98 euro (G20). (Consumentenbond november 2010)
En dan is het maar de vraag welk verbruik ze bij de plasma's hebben genomen, het maximale verbruik of het gemiddelde, want dat is bij plasma afhankelijk van of het beeld licht of donker is.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

mars

Citaat van: f.luisteraar op maart 14, 2011, 12:48:44
Pioneer is gestopt, omdat het te duur was om de kwaliteit die ze leverden te handhaven.
Panasonic heeft dezelfde panelen en heeft de software van Pioneer overgekocht. In de huidige V-serie zit bijna al die Pioneer-techniek. Alleen het digitale filter niet en dat zal ook niet in volgende series komen, omdat het te duur is.
Die Sharp Quatrons zijn inderdaad goed. De meeste LCD/LED-toestellen bakken niet veel van bijvoorbeeld een sterrenhemel, omdat ze hooguit bepaalde gebieden kunnen dimmen (local dimming). Plasma daarentegen wordt per pixel aangestuurd en kan daardoor veel hogere contrastwaarden leveren. Dat zie je ook in donkere filmscenes. Plasma's laten daarin veel meer details zien.
En ja, ze verbruiken wat meer stroom, maar niet meer zoveel als voeger en televisie is sowieso niet de grote energieslurper in het huishouden.

hey ik zeg niet dat ze slecht zijn , ik zeg alleen dat het ''MIJN'' ding niet meer is.

Ik weet redelijk hoe verschillende systemen werken , en wat jij opnoemt is idd een van de voordelen.

Maar ja ik heb nou eenmaal een LED in mijn kop...... :-oeuh? hahaha , 
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Ik weet dat je een Led wil, ik reageerde alleen op je opmerking dat plasma er niet voor niets uit zijn gegaan.
De Samsungs kwamen er weer goed uit bij die test, dus je kunt er gerust weer een nemen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cadfael

Er zijn dus ook led tv's die wel local dimming hebben, kijk naar philips en tegenwoordig LG met Full led tv's.
En dan is zwart toch wel erg zwart.

Er schijnt tegenwoordig ook een Econova (?) tv te zijn van Philips die er ook nog eens zelf erg milieuvriendelijk is geproduceerd en makkelijk te recyclen/repareren is. Moesten onder de 1000 euro blijven volgens hardwareinfo-tv.
Met een paar tweaks voor de kleurweergave was het een aardig goede tv.


SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Mexicaanse Hond

Local dimming is niet zo goed als aansturing per pixel. Het is een vooruitgang, zeker.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

mars

Citaat van: f.luisteraar op maart 14, 2011, 12:57:20
Ik weet dat je een Led wil, ik reageerde alleen op je opmerking dat plasma er niet voor niets uit zijn gegaan.
De Samsungs kwamen er weer goed uit bij die test, dus je kunt er gerust weer een nemen.


Oke tof,     ja ik weet het dat die samsungs ( en zeker wat weergave betreft , in verhouding met wat ie kost) weer aardig goed uit de testen komen.

Alleen zit bij samsung wel een addertje oder het gras ( nou ja meer een boa constrictor) , namelijk dat je heel goed moet opletten dat je een samsung koopt met een ''S'' scherm, en niet met een ''CN'' scherm , deze laatste zijn nog maar net aan de eisen voldoennende schermen uit heel andere fabrieken ( oa china) , hahaha eigenlijk stoppen ze dan imitaties van hun hun eigen schermen in hun eigen tv............pffffffffff

Enfin , zonder uitzondering , hoor je klachten over de cn schermen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: Cadfael op maart 14, 2011, 12:57:58
Er zijn dus ook led tv's die wel local dimming hebben, kijk naar philips en tegenwoordig LG met Full led tv's.
En dan is zwart toch wel erg zwart.

Er schijnt tegenwoordig ook een Econova (?) tv te zijn van Philips die er ook nog eens zelf erg milieuvriendelijk is geproduceerd en makkelijk te recyclen/repareren is. Moesten onder de 1000 euro blijven volgens hardwareinfo-tv.
Met een paar tweaks voor de kleurweergave was het een aardig goede tv.




ja die ''econova'' is zeker gaaf , en die gebruikt per jaar , als je hem elke dag 5 uur aan hebt........................15 euro hahaha is dat wat!!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

15 euro per dag is best veel.  clown1 oh nee, je schreef per jaar.  :oops:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

mars

oi

Ik kreeg van de heer ''fluisteraar'' de tip om eens bij foka in rotterdam te kijken .

En dan specifiek naar de samsung UE40C6000, deze kost daar namelijk 679 euro :wink: , nou heb ik deze tv idd al wat langer op het oog , en ik ben vanmiddag naar de mediamarkt hier in den haag gegaan , en verteld dat ik een adres weet waar ze deze samsung goedkoper verkopen dan wat hun vragen ( 770 euro) , en nou kan ik deze tv bij de mediamarkt dus ook voor 679 kopen pompom pompom.

Ik denk dat dat ook is wat ik ga doen :yes: ...AS donderdag avond.

thanks fluisteraar notworthy

grtz  mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun