Kabel Sessie 21 mei 2011

Gestart door Whisper.nl, maart 11, 2011, 20:45:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

#76
Leuk om te lezen mannen. Zoals bekend ben ik nogal een kabelscepticus maar heb er toch een vraag over.

Ik heb een voor en eind combi. Als ik nu bv een 'goede' (lees: vaak dure) IC van mijn CD speler naar de voor versterker doe en een normale (lees: goedkope onder de €50,-) van de voor naar de eind versterker. Ben ik dan de winst weer kwijt? kortom moet je in een voor-eind combi dan altijd 2 van de zelfde IC leggen om de winst te gaan halen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 22, 2011, 08:13:45
8-) 8-) Zo zie je maar: goede kabels- èn dus ook interlink(s)-(vergelijking) is geen onzin, zoals in bepaalde kringen wel wordt beweerd. Lof en dank voor het initiatief en het (idd te beperkte) verslag. Gebruik zelf een (matige) Bandridge 'Profigold' **** interlink en merkloos 4mm lskabels. Hou me aanbevolen voor wat beters op termijn (sparen). Groet, Cor. P.S. Plaatsing matig, 't geheel komt niet goed los van de speakers. Dacht aanvankelijk dat het aan de versterker lag,

Mooi dat het voor jouw geen onzin is ik heb die ervaring haast niet hoor wel verschillen met AB schakelen maar dan houd het op voor mij op


zal mijn vrouw daarom zeggen dat ik het geheugen van een goudvis heb  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 22, 2011, 11:03:30
Leuk om te lezen mannen. Zoals bekend ben ik nogal een kabelscepticus maar heb er toch een vraag over.

Ik heb eeb voor en eind combi. Als ik nu bv een 'goede' (lees: vaak dure) IC van mijn CD speler naar de voor versterker doe en een normale (lees: goedkope onder de €50,-) van de voor naar de eind versterker. Ben ik dan de winst weer kwijt? kortom moet je in een voor-eind combi dan altijd 2 van de zelfde IC leggen om de winst te gaan halen?

dat moet jijzelf ervaren Wim
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

#79
Kon zijn dat er al mensen ervaring mee hadden natuurlijk. Ik heb allemaal stand alone kabels zo gezegt. Een ratjetoe aan merken en soorten. Maar geen 2 setjes het zelfde.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: jwx op mei 22, 2011, 11:04:28
Mooi dat het voor jouw geen onzin is ik heb die ervaring haast niet hoor wel verschillen met AB schakelen maar dan houd het op voor mij op


zal mijn vrouw daarom zeggen dat ik het geheugen van een goudvis heb  :-D

Als je nog niet vergeet om je billen af te vegen na een toilet bezoek is er nog niks aan de hand John. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 22, 2011, 11:11:40
Als je nog niet vergeet om je billen af te vegen na een toilet bezoek is er nog niks aan de hand John. :-D

nou ze zeggen altijd dat mijn spijkerbroek aan het roesten is aan de achterkant
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op mei 22, 2011, 11:03:30
Leuk om te lezen mannen. Zoals bekend ben ik nogal een kabelscepticus maar heb er toch een vraag over.

Ik heb een voor en eind combi. Als ik nu bv een 'goede' (lees: vaak dure) IC van mijn CD speler naar de voor versterker doe en een normale (lees: goedkope onder de €50,-) van de voor naar de eind versterker. Ben ik dan de winst weer kwijt? kortom moet je in een voor-eind combi dan altijd 2 van de zelfde IC leggen om de winst te gaan halen?
Is het een strikvraag Wim ?  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Ik weet dat mijn vragen omtrent kabels met de nodige argwaan worden bekeken maar de vraag is serieus.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Denk dat er in een gemddelde geintegreerde versterker tussen het vv gedeelte en de eindtrap nl ook maar dunne goedkope draadjes lopen. :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Om eerlijk te zijn kan ik daar geen sluitend antwoord op geven ,want even uitgaande van alle componenten van het zelfde merk of dezelfde range zouden bepaalde eigenschappen niet verstrooid kunnen raken ,maar dat is mijn inziens ook niet hard te maken .
Wat gebeurt er dan met een (bijvoorbeeld) Marantz premium cd speler aangesloten op een Marantz versterker uit de zogenaamde range lijn  :roll: ,dan spreekt men toch ook niet dat de evt klankverschillen tussen een premium en range teniet gedaan word  HLP

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: WimPeu op mei 22, 2011, 11:45:42
Denk dat er in een gemddelde geintegreerde versterker tussen het vv gedeelte en de eindtrap nl ook maar dunne goedkope draadjes lopen. :wink:
In de meeste gevallen wel  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thepioneer

Ik heb alles gelijk, zowel de gebalanceerde en ongebalanceerde kabels. Zelf persoonlijk zou ik op theoretische basis zeggen dat je het meeste voordeel haalt als alles gelijk is. Maar ik heb nooit getest of het tussen de vv en ev verschil maakt. Wel heb ik hem tussen de bron en vv getest. Doordat ik zo tevreden was over die kabel heb ik hem ook besteld voor tussen de vv en ev's. Ik heb toen de kamer veranderd, stroom groepen aangelegd enz. Toen ik de set terug heb gezet is er veel veranderd aan voeding, stekkerblok en dus de nieuwe interlinks tussen de vv en ev's. Dan is het moeilijk vergelijken aangezien ik de set 3 week niet gehoord had.

Wat na een tijd draaien wel echt verschil maakte is dat in de ongebalanceerde kabel gebalanceerd heb laten maken. Toen kreeg ik meer rust en detail in de set.

Nordost heb ik ook getest en is bij mij al 2x afgevallen en gigantisch ook. Dat zijn echt niet mijn kabels, buiten het feit om dat ik ze ook nog erg lelijk vindt. :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

TurboMarco

Het lijkt mij een nobel streven om alles het zelfde te hebben ,zo vind ik de set van Dex ook bijzonder mooi om te zien en kan ik mij voorstellen dat een kleur/design afwijkend toestel ook iets met de state of mind doet  :wink:


Op de foto is duidelijk te zien wat er na de interconnects met het signaal verder gaat (zijn de zwarte draadjes links/rechts )
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

 byebye :yes:
Citaat van: jwx op mei 22, 2011, 11:04:28
Mooi dat het voor jouw geen onzin is ik heb die ervaring haast niet hoor wel verschillen met AB schakelen maar dan houd het op voor mij op


zal mijn vrouw daarom zeggen dat ik het geheugen van een goudvis heb  :-D
John, je bent en blijft geweldig deelnemer aan ons prachtige forum! Heus... Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *