Kabel Sessie 21 mei 2011

Gestart door Whisper.nl, maart 11, 2011, 20:45:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

joep

#60
Joep ga jij je nou niet aan die amateur wetenschappers wagen je set is op zo een hoog nivo 



Mijn set misschien wel moar ikke nie.


Ik heb nou eigenlijk zin in een ijsje met slagroom.

JohnWx

Citaat van: joep op mei 19, 2011, 19:16:11
Joep ga jij je nou niet aan die amateur wetenschappers wagen je set is op zo een hoog nivo 



Mijn set misschien wel moar ikke nie.

dan mag het, dat heet zelf ontplooing
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

Citaat van: jwx op mei 19, 2011, 18:56:02
Joep ga jij je nou niet aan die amateur wetenschappers wagen je set is op zo een hoog nivo  :-D
Waar is het eigenlijk en is er eventueel nog plek John

@ JWX,

Met verbasing en een brede glimlach om mijn snoet lees ik je berichten en reacties.
Man hoe krijg je het weer voor mekaar. Werkelijk klasse.
Je hebt waarschijnlijk je roeping misgelopen als een standup commedian zou je zeker niet misstaan.

@ Joep.
De luister sessie is in Ede.
Helaas zijn een flink aantal draadjes afgevallen . Verkocht en een afspraak die niet doorgaat.

Snoer
De eerste opzet was een ls sessie.
Blijven er per saldo m'n twee snoertjes over DIY Zilver en de Van Damme


Vanwege het dalende aanbod aan ls heb ik als tweede optie aangedragen een sessie met
Interlink
De Siltech.
De Nordost.
Een XLR onderweg (CZ79)

Mocht je interesse hebben pm me maar even.

Groet Hans aka Whisper  byebye

ps een leuke middag luisteren naar een meer dan modale hifi set is natuurlijk ook niks mis mee. :yes:
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jowa

Heb ook nog een VDH the Waterfall interlink liggen als we er een compleet interlink test-sessie van willen maken.
BTW, de Nordost is van het type Tyr.

Whisper.nl

Ik zeg doen !.

als er tijd er ruimte voor is gaan we het gewoon uitproberen / luisteren.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

Mocht je interesse hebben: Ik heb een set vd Hull the Rock (3T) met XLR.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Whisper.nl

#66
Drie hifi liefhebbers. Jowa Xander en CZ op bezoek gehad.
Gezellig zitten luisteren naar mooie muziek.

Luidsprekerkabel
Eigenlijk zou het een kabelsessie moeten worden maar door verkoop van de luidsprekerkabels van deze en gene ging dat niet door.

Gebabbel
Eerste diverse cd beluisterd en over en weer gepraat over onze gezamelijke hobbie.

CZ moest helaas vanwege  een andere afspraak eerder weg.

Interlink
Over naar het meer serieuze werk.  Het is dus een interlink sessie geworden.

Jowa had een NordOst  en een VdH interlink meegenomen.
Op mijn set zit de Siltech FTM 4 G3

Nordost Nordost is van het type Tyr
Een mooie interlink met veel detail en alles komt heel netjes los van de speakers.
Naar een viertal nummers van Janis Ian beluisterd te hebben terug naar de Siltech.
We waren het met mekaar eens. De NordOst mist een deel in het laag.

Van der Hul VDH the Waterfall
Nergens aangezeten. De VdH op de set aangesloten.
Weer dezelfde vier nummers Van Janis Ian.
Alle drie kwamen we tot dezelfde conclusie: VdH zeker niet slecht maar het geluid kwam niet los
van de speakers. Waar de Nordost en de Siltech dit wel deden - de muziek komt echt los van de de speakers - deed de VdH dit echter niet.

Siltech FTM 4 G3
Meer Body dan de Nordost.

Per saldo een leuke middag doorgekomen met liefhebbers.

Groet Whisper  byebye

ps CZ79 de XLR is aangesloten op de set.
Klinkt prima. Zal 'm een tijdje laten inspelen zodat ik 'm kan gaan vergelijken met de Siltech.
Waar ik zo bang voor was - de aardlus c.q. brom - heb ik gelukkig bij de(ze) xlr geen last van


De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op mei 21, 2011, 22:00:39
Drie hifi liefhebbers. Jowa Xander en CZ op bezoek gehad.
Gezellig zitten luisteren naar mooie muziek.

Luidsprekerkabel
Eigenlijk zou het een kabelsessie moeten worden maar door verkoop van de luidsprekerkabels van deze en gene ging dat niet door.

Gebabbel
Eerste diverse cd beluisterd en over en weer gepraat over onze gezamelijke hobbie.

CZ moest helaas vanwege  een andere afspraak eerder weg.

Interlink
Over naar het meer serieuze werk.  Het is dus een interlink sessie geworden.

Jowa had een NordOst  en een VdH interlink meegenomen.
Op mijn set zit de Siltech FTM 4 G3

Nordost
Een mooie interlink met veel detail en alles komt heel netjes los van de speakers.
Naar een viertal nummers van Janis Ian beluisterd te hebben terug naar de Siltech.
We waren het met mekaar eens. De NordOst mist een deel in het laag.

Van der Hul
Nergens aangezeten. De VdH op de set aangesloten.
Weer dezelfde vier nummers Van Janis Ian.
Alle drie kwamen we tot dezelfde conclusie: VdH zeker niet slecht maar het geluid kwam niet los
van de speakers. Waar de Nordost en de Siltech dit wel deden - de muziek komt echt los van de de speakers - deed de VdH dit echter niet.

Siltech
Meer Body dan de Nordost.

Per saldo een leuke middag doorgekomen met liefhebbers.

Groet Whisper  byebye

ps CZ79 de XLR is aangesloten op de set.
Klinkt prima. Zal 'm een tijdje laten inspelen zodat ik 'm kan gaan vergelijken met de Siltech.
Waar ik zo bang voor was - de aardlus c.q. brom - heb ik gelukkig bij de(ze) xlr geen last van


leuke maar te korte review  :-D

waar zijn de foto's

en waren de meningen unaniem


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Mooie review. Ik ken iedereen inmiddels die bij je op bezoek zijn geweest, volgens mij een heeeele leuke middag geweest :yes:
Mbt de brom door de XLR. Gek eigenlijk dat je het nu niet hebt en met die van mij, toen ik de laatste keer bij je was, wel. Heb je misschien nog iets anders in de tussentijd verandert?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

#69
Het was gisteren idd. gezellig bij Hans; nogmaals bedankt voor de gastvrijheid. Ik blijf het bijzonder en leuk vinden om weer nieuwe mensen te leren kennen via deze media/dit forum met een gezamelijk interesse :yes:.

Bij Hans heb ik voor het eerst kennis kunnen maken met Totem speakers; ik was verrast door het volwassen, natuurlijke en vloeiende geluid wat deze slanke zuiltjes er neer zetten. En ondanks dat deze m.i. verre van optimaal zijn geplaatst (de beperking van een huiskamer waar ook andere gezinsleden prettig moeten kunnen verblijven), een mooi stereobeeld wat goed los komt van de speakers. In vergelijk met mijn eigen Ushers heb ik wel enige basdruk gemist; maar dat is ook een kwestie van voorkeur (betreft sound en software).

Naast bovenstaande en nieuwe audio-siasten, heb ik enige nieuwe software leren kennen en wederom een bevestiging dat een paar ic`s welke goed afgestemd zijn op de set het verschil kunnen maken !

Hier ook weer een verrassing: de "oude" Siltech van Hans. In zijn set een mooi stereobeeld welke goed los komt van de speakers, het beeld is echter in vergelijk met de Nordorst wel wat minder hoog, een goede plaatsing van instrumenten en stemmen met een duidelijke scheiding, en een volle, vloeiende sound, welke nergens werd aangezet.

De Nordorst; diens stereobeeld was vergelijkbaar met de Siltech met die opmerking dat de Nordorst wat hoger uitkwam, een natuurlijke, "lichtvoetige" sound met veel detaillering. Wel direct het idee iets te missen t.o.v. de Siltech: een deel van de (mid-)bas, een deel fundament. Een mooie kabel maar in de set van Hans een mindere match.

Toen de VdH: daarover kan ik kort zijn; rommelig laag en een aangezet hoog, geluid bleef in vergelijk met de twee andere ic`s veel meer aan de speakers plakken. De VdH speelt dan ook echt in een andere prijsklasse, dat mag ik niet vergeten, maar het was voor mij wederom een bevestiging van eerdere ervaringen betreft VdH, in zowel mijn eigen set als die van anderen.

Al met al een boeiende middag gehad.


Sander.


cz79

Beste Hans,

het was zeker gezellig en leuk gisteren en ik vond het ook wel jammer :cry:dat ik wat eerder weg moest en zodoende de interlink 'test' gemist heb, maar goed we hebben mooie muziek geluisterd met een paar liefhebbers en dat is altijd leuk, sowieso is het leuk om andere mensen van het forum te ontmoeten.

Die Totem's van jou zijn inderdaad hele volwassen luidsprekers, iets wat je in eerste instantie niet direct zo zou zeggen aangezien ze een heel bescheiden format hebben, ik was dan ook echt verbaasd dat ze zo'n geluid produceerden. notworthy.

Te gek dat je geen brom hebt met die nieuwe XLR kabel, ik hoop dat het zo blijft, misschien zat er bij die andere XLR kabel een ader niet goed? Hoe het ook zei ik hoop dat de kabel goed uitpakt in je set en dat je er veel plezier aan zult beleven.
Nogmaals bedankt en voor herhaling vatbaar.

Cornelis1921

#71
 8-) 8-) Zo zie je maar: goede kabels- èn dus ook interlink(s)-(vergelijking) is geen onzin, zoals in bepaalde kringen wel wordt beweerd. Lof en dank voor het initiatief en het (idd te beperkte) verslag. Gebruik zelf een (matige) Bandridge 'Profigold' **** interlink en merkloos 4mm lskabels. Hou me aanbevolen voor wat beters op termijn (sparen). Groet, Cor. P.S. Plaatsing matig, 't geheel komt niet goed los van de speakers. Dacht aanvankelijk dat het aan de versterker lag,
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Welke VdH? Welke Nordorst? Welke Siltech?

Cornelis1921

#73
 :wink:
Citaat van: joep op mei 22, 2011, 09:37:17
Welke VdH? Welke Nordorst? Welke Siltech?
Ja,ja,ja...rustig maar, geduld is een schone zaak...marantz is ook niet in één opgebouwd, laat staan de ideale audio-installatie met dito geluijd.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

Mooie test en een leuk verslag. Heb ongeveer dezelfde ervaringen met nordosts gehad. (Himdall en blue). Mooi maar wat dun geluid. De goedkopere vdh kunnen daar niet aan tippen. Wat congestie in het hoog. In het hogere segment speelt bij mij de vdh the rock de nordost weg op zowel. Detail als fundament.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden