Kabel Sessie 21 mei 2011

Gestart door Whisper.nl, maart 11, 2011, 20:45:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Ziet er nog wel aardig uit. Kwa dikte iig. Maar goed je hebt ook stoer uitziende IC in de goedkopere klasse. W&M bv.

WBT de state of mind... Dat is een niet te verwaarlozen onderdeel. Mensen kopen vaak een versterker en CD speler van het zelfde soort omdat het zo mooi staat in de kast. Later gaat men zich druk maken om de kabeltjes er tussen om het geluid nog beter te maken. Mijn inziens kun je beter een component kopen die voldoet aan je eisen ipv omdat het zo mooi bij elkaar staat.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Klopt Wim .en kabels zie je doorgaans toch niet  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

 :no:
Citaat van: WimPeu op mei 22, 2011, 12:06:50
Ziet er nog wel aardig uit. Kwa dikte iig. Maar goed je hebt ook stoer uitziende IC in de goedkopere klasse. W&M bv.

WBT de state of mind... Dat is een niet te verwaarlozen onderdeel. Mensen kopen vaak een versterker en CD speler van het zelfde soort omdat het zo mooi staat in de kast. Later gaat men zich druk maken om de kabeltjes er tussen om het geluid nog beter te maken. Mijn inziens kun je beter een component kopen die voldoet aan je eisen ipv omdat het zo mooi bij elkaar staat.
Géén speld tussen te krijgen! Was aanvankelijk ook van het oog wil ook wat...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

#93
@Joep,
Dank dat je dat aanhaald. Ik heb de info erachter gezet.

@ Wim,
Als je een keer in de buurt van Ede komt zo ik je willen uitnodigen om te komen luisteren.
Neem b.v. een interlink mee, kunnen we kijken of je verschil kunt horen.
Heb nu een Siltech FTM 4 G 3 en een XLR Express six erop zitten.

Ben me ervan bewust dat je muziek smaak een andere is dan de mijne maar dat neemt niet
weg dat we de ervaringen kunnen uitwisselen. Pm me maar.

Ik ben geen expert maar het lijkt mij dat:
1) je een hele mooie interlink tussen de VV en EV versterker zet je een verbetering krijgt.
2) je een bouwmarkt interlink tussen EV en CD speler doet je no. 1 weer ontkracht.

Zoals Pioneer schrijft lijkt het mij, niet altijd haalbaar, maar het meest logische. 

@ JWX   
Heb je nog wat leuks toe te voegen. ?  :zzz:

@ Lo
Niks veranderd (je hebt toch de Van Damme toch ook gehoort de laatste keer. ? )
Vreemd he dat die XLR van  Eichmann geen storing geeft.

Wat me wel opviel is het volgende: ik hang de Nordost aan de CD en per ongeluk trek ik 'm een mm naar me toe. Een flinke brom als gevolg. VdH precies het zelfde. (nu met opzet iets naar me toegehaald.
De Siltech gaat er op maar die wordt aangeschroeft. Misschien iets "scheef " gezeten. ?
Anders zou ik het niet weten.

@ CZ79
Mooi hoor de Eichmann XLR. Ben 'm nu al ruim twee uur aan het beluisteren.
Wat me nu reeds opvalt is het volgende:
1) ik hoef de versterker het volume minder ver open te zetten.
2) mooi spreiding, veel details. Siltech komt losser van de speaker.
Maar dit snoer zit er net pas een paar uur op.

@ Xander @ CZ @ Jowa het was leuk luisteren en fijn om weer eens ervaringen uit te wisselen.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Citaat van: Whisper.nl op mei 22, 2011, 12:22:10
@ Lo
Niks veranderd (je hebt toch de Van Damme toch ook gehoort de laatste keer. ? )
Vreemd he dat die XLR van  Eichmann geen storing geeft.

Heb ik gehoord bij je.  :yes: :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dex

Tja, ik heb eigenlijk alles van Transparent behalve een optische kabel van Monster tussen de CD 12DR en de CDA 12.
De IC tussen de CD12 en de PM95 is van Transparent en de LS kabels van de PM95 naar de Infinity's zijn dat ook.
En ik heb vanaf morgen de beschikking over een set gebalanceerde XLR kabels van Transparent die komende week tussen de Onkyo voor en eindtrap zullen worden geplaatst.
En er zal ook nog wel een setje gebalanceerde XLR kabels van Transparent komen om de CD12 of mijn gisteren aangeschafte Onkyo DX 6890 CD speler op de XLR ingang van de Onkyo voorversterker aan te sluiten.
Kortom, ik hou er van om ook mijn bekabeling zoveel mogelijk hetzelfde te hebben.  8-)
Of dat automatisch resulteert in het beste resultaat weet ik niet en boeit me ook niet echt zolang ik maar tevreden ben met het geluid wat er uit de som van alle delen komt.  clown1

xander32

Wow, wat een reply in dit draadje  :-P.

Enne: "amateurs" - ik kan niet over de anderen oordelen maar voor mij gaat dat  zeer zeker op. Ik heb wel "iets" met zowel de hard-als software inzake muziek maar ik pretendeer nooit dat ik de kennis en/of wijsheid in pacht heb. Hooguit enige gebruikers ervaringen :mrgreen:.


Sander.

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op mei 22, 2011, 12:22:10


@ JWX   
Heb je nog wat leuks toe te voegen. ?  :zzz:



ben nog aan het brainstormen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

Citaat van: jwx op mei 22, 2011, 18:26:45
ben nog aan het brainstormen  :angel:

Ik hou wel van een uitdaging.  HB

Laat eens wat van je horen of kom eens een keer langs :yes: :yes:

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op mei 22, 2011, 12:22:10
@Joep,
Dank dat je dat aanhaald. Ik heb de info erachter gezet.

@ Wim,
Als je een keer in de buurt van Ede komt zo ik je willen uitnodigen om te komen luisteren.
Neem b.v. een interlink mee, kunnen we kijken of je verschil kunt horen.
Heb nu een Siltech FTM 4 G 3 en een XLR Express six erop zitten.

Ben me ervan bewust dat je muziek smaak een andere is dan de mijne maar dat neemt niet
weg dat we de ervaringen kunnen uitwisselen. Pm me maar.

Ik ben geen expert maar het lijkt mij dat:
1) je een hele mooie interlink tussen de VV en EV versterker zet je een verbetering krijgt.
2) je een bouwmarkt interlink tussen EV en CD speler doet je no. 1 weer ontkracht.

Zoals Pioneer schrijft lijkt het mij, niet altijd haalbaar, maar het meest logische. 

@ JWX   
Heb je nog wat leuks toe te voegen. ?  :zzz:

@ Lo
Niks veranderd (je hebt toch de Van Damme toch ook gehoort de laatste keer. ? )
Vreemd he dat die XLR van  Eichmann geen storing geeft.

Wat me wel opviel is het volgende: ik hang de Nordost aan de CD en per ongeluk trek ik 'm een mm naar me toe. Een flinke brom als gevolg. VdH precies het zelfde. (nu met opzet iets naar me toegehaald.
De Siltech gaat er op maar die wordt aangeschroeft. Misschien iets "scheef " gezeten. ?
Anders zou ik het niet weten.

@ CZ79
Mooi hoor de Eichmann XLR. Ben 'm nu al ruim twee uur aan het beluisteren.
Wat me nu reeds opvalt is het volgende:
1) ik hoef de versterker het volume minder ver open te zetten.
2) mooi spreiding, veel details. Siltech komt losser van de speaker.
Maar dit snoer zit er net pas een paar uur op.

@ Xander @ CZ @ Jowa het was leuk luisteren en fijn om weer eens ervaringen uit te wisselen.

Groet Whisper  byebye

ik zie weer verrassende argumenten langs komen en feiten

Marco  :yes: over de apparatuur moet goed zijn

CZ die dat zo ervaart overduidelijk kan ik moeilijk zeggen dat kan niet  shutup

Ik heb liever een fatsoenlijke kabel dan een dropveter maar zoals ik vaak zeg meer voor het heb gehalte

Ik denk dat elke goed gemaakte kabel goed is en misschien sommige wat nuances aanzetten of juist niet (wat eigenlijk niet mag vind ik een kabel verbind alleen) maar het gaat mij te ver om een set / geluid daarom als minder te bestempelen of de gordijnen weer omhoog doen gaan

Als een kabel een set zouden moeten maken is er iets fundamenteels mis (of een gebruikers fout noem geen naam, eventerug lezen heren  :-P)

Als ik me over een tijdje echt weer goed voel wil ik wel is een kabeltest organiseren op mijn manier waar vooral koffie leuten voorop staat en een beetje resultaat

Ik wil dan geen merken of mensen naar beneden halen maar naar mijn inziens testen dus eerst laten horen welke kabel 1 tot en met 5 is en dan kijken of we die kabels in random series dan nog steeds kunnen omschrijven en herleiden als meer laag bekkens schel stemmen lijken wat hoger te staan etc. etc.

Dit zegt John waarbij ze bek open viel bij Fritz toen hij blokjes onder apparatuur ging zetten en weer weg haalde

Wat volgens mij ook heel erg meespeelt onbewust is de gemoeds toestand waarin men verkeerd of wat voor sfeer men onderling heeft

Wil absoluut niet zeggen dat men elkaars waarneming overneemt maar volgens mij ligt daar een groot onderdeel hoe men aan een waarneming komt onbewust


zo ga nu koffie drinken hier kunnen weer verder mee  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

O ja wil ook even melde hoe vaak komt het wel niet voor dat men iets koopt in een winkel en dan thuis komt en het valt tegen

tuurlijk je moet thuis proberen akoestiek etc.etc.etc. maar het belangrijkste volgens mij is dat je dan niet meer in die sfeer bent van die winkel verkoper onbekende cd die waanzinnig klinkt het enthousiasme verkoper de duudere apparatuur omheen waarvan iemand zegt dat jouw keuze op het zelfde nivo zit


wil ook eigenlijk zeggen neem is een stapje terug even over nadenken en dan weer verder/kijken wat je nu ervaart



ps:dit zegt iemand die wel is teveel een stapje terug zet en misschien wel is vaker geen stapje terug moet doen


later koffie is nu koud
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

Kijk nu heb je wat leuks verteld.

John zei : "Als ik me over een tijdje echt weer goed voel wil ik wel is een kabeltest
organiseren op mijn manier waar vooral koffie leuten voorop staat en een beetje resultaat unquot"
Count me in. een kleine aanvulling : als het echt warm is sla ik een biertje ook niet af.

En John even prioriteiten stellen, eerst je koffie opdrinken voordat ie koud wordt.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Citaat van: jwx op mei 22, 2011, 18:44:05
ik zie weer verrassende argumenten langs komen en feiten

Marco  :yes: over de apparatuur moet goed zijn

CZ die dat zo ervaart overduidelijk kan ik moeilijk zeggen dat kan niet  shutup

Ik heb liever een fatsoenlijke kabel dan een dropveter maar zoals ik vaak zeg meer voor het heb gehalte

Ik denk dat elke goed gemaakte kabel goed is en misschien sommige wat nuances aanzetten of juist niet (wat eigenlijk niet mag vind ik een kabel verbind alleen) maar het gaat mij te ver om een set / geluid daarom als minder te bestempelen of de gordijnen weer omhoog doen gaan

Als een kabel een set zouden moeten maken is er iets fundamenteels mis (of een gebruikers fout noem geen naam, eventerug lezen heren  :-P)

Als ik me over een tijdje echt weer goed voel wil ik wel is een kabeltest organiseren op mijn manier waar vooral koffie leuten voorop staat en een beetje resultaat

Ik wil dan geen merken of mensen naar beneden halen maar naar mijn inziens testen dus eerst laten horen welke kabel 1 tot en met 5 is en dan kijken of we die kabels in random series dan nog steeds kunnen omschrijven en herleiden als meer laag bekkens schel stemmen lijken wat hoger te staan etc. etc.

Dit zegt John waarbij ze bek open viel bij Fritz toen hij blokjes onder apparatuur ging zetten en weer weg haalde

Wat volgens mij ook heel erg meespeelt onbewust is de gemoeds toestand waarin men verkeerd of wat voor sfeer men onderling heeft

Wil absoluut niet zeggen dat men elkaars waarneming overneemt maar volgens mij ligt daar een groot onderdeel hoe men aan een waarneming komt onbewust


zo ga nu koffie drinken hier kunnen weer verder mee  :-)

CZ heeft Whisper de kabel alleen maar gebracht, ik heb de kabel zelf nog niet gehoord bij Whisper dus ik kan daar oeilijk over oordelen, wat ik heb geschreven ging over de luidsprekers.

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op mei 22, 2011, 19:57:57
Kijk nu heb je wat leuks verteld.

John zei : "Als ik me over een tijdje echt weer goed voel wil ik wel is een kabeltest
organiseren op mijn manier waar vooral koffie leuten voorop staat en een beetje resultaat unquot"
Count me in. een kleine aanvulling : als het echt warm is sla ik een biertje ook niet af.

En John even prioriteiten stellen, eerst je koffie opdrinken voordat ie koud wordt.

Groet Whisper

als ik bier drink klinkt alles hetzelfde  :-D

van harte welkom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Jullie zijn wel 1 heel belangrijk ding vergeten met testen Whisper
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject